'Gebaar' Vodafone onvoldoende

Het 'gebaar' van Vodafone na de langdurige uitval van het mobiele netwerk is volgens de Consumentenbond onvoldoende. Vodafone biedt zijn klanten vier dagen gratis bellen en sms'en. Volgens de Consumentenbond moet Vodafone zijn klanten het abonnementsgeld teruggeven voor de periode waarin het niet mogelijk was het mobiele netwerk te gebruiken.

Ook de onkosten die klanten hebben gemaakt, zoals de aanschaf van een prepaid kaart om bereikbaar te blijven, moeten vergoed worden. 'Na elke telecomstoring is er onduidelijkheid over de rechten van consumenten', aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond. 'Met een wettelijke compensatieregeling weten consumenten en telecomaanbieders waar ze aan toe zijn'. Naar aanleiding van een grote Blackberry storing in oktober 2011 pleitte de Consumentenbond met succes voor zo'n regeling: in november 2011 werd er door de Tweede Kamer een motie aangenomen met die strekking. Het ministerie van EL&I werkt aan de uitvoering ervan.

Reacties consumenten

De Consumentenbond vroeg op zijn website Telecomplicaties en via Facebook hoe consumenten gecompenseerd willen worden door Vodafone. De meerderheid van de mensen die reageerden wil een deel van het abonnementsgeld terug en de groep die extra onkosten heeft gemaakt, wil die kosten vergoed krijgen.

Lees ook:

Deel bericht via:
Print
  • 24

    24 personen vinden dit leuk!

  • 20

    20 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (16)

  • Ontbinding is een extreme maatregel en het laatste middel als er geen andere oplossing is. Het beste is sowieso om schriftelijk te klagen en evt. een procedure bij de geschillencommissie telecom aan te spannen. Kijk hier voor meer informatie over wat je zelf nu het beste kan doen: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/telefonie-internet-tv/problemen-klachten/ Reageer op deze reactie
  • Is het mogelijk, naar aanleiding van de met regelmaat voorkomende storingen, het contract bij Vodafone voor mobiele telefonie en internet te ontbinden, zonder af te kopen? Reageer op deze reactie
  • Wist u dat Telfort gelijktijdig met Vodafone problemen had. Van donderdagmiddag tm zondag kwamen er geen SMS en binnen. Dit is lekker stil gehouden! En op mijn mail aan Telfort nooit enige reaktie ontvangen! Reageer op deze reactie
  • gewoon vodafone bellen en situatie uitleggen dat je in het buitenland ben. ik heb dat ook gedaan en 10 euro gestort gekregen. Reageer op deze reactie
  • Ook leuk een mooi "gebaar" te geven precies in de mei-vakantie, een hoop klanten zullen zich misschien in het buitenland bevinden en kunnen dus geen gebruik maken van het gratis bellen in de periode die midden in de vakantie geldt.......! Reageer op deze reactie
  • Heb vodafone compensatie gevraagd voor de periode (week) waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst. en dat het gebaar voor mij een wasseneus is gezien ik never nooit boven mijn bundel kom van 50 euro. Daarnaast heb ik nog steeds problemen. maar los daarvan. Ik krijg dan ook een standaard afwimpel mail. Daarop ben ik weer gaan mail, met een aantal goede argumenten gegeven waarin ik duidelijk maak dat het niet fair zou zijn als men de periode niet zou vergoeden... tenslotten is de dienst niet geleverd! Nu krijg ik geen reactie meer en worden mijn mail afgesloten zonder dat ik een fatsoenlijk antwoord krijg. beetje merkwaardig. Ik wil graag iedereen laten weten dat dit de werkwijze is van Vodafone. Reageer op deze reactie
  • Het is inderdaad zwaar onvoldoende voor iedereen! Ik lees reacties van mensen die zeggen die week op vakantie te zijn, zoals zovelen, In het buitenland dus geen bereik in NL, dus niets aan gratis bellen. Overigens ben ik het er mee eens dat ook nu (dinsdag 17 april) voor de zoveelste dag GEEN BeREIK. Ik woon in Tilburg, maar werk in DEN HAAG, en ik zie alleen een melding: alleen noodoproepen. Lekker is dat, het wordt eens hoog tijd dat Vodafone nu laat zien wat goed voor de klanten is. Reageer op deze reactie
  • Ook nu gebeurt het nog regelmatig dat ik mobiel niet of slecht bereikbaar ben. Aan een paar dagen gratis bellen heb ik niets. Liever heb ik een deel van het abonnementsgeld terug. Bovendien zul je zien dat iedereen probeert er een slaatje uit te slaan en we dan achteraf te horen krijgen dat het netwerk de vraag niet aankon. Reageer op deze reactie
  • nou nou wat een gebaar wand gratis is het zeker niet je moet gewoon je abonnement door betalen en dat na 7 dagen onbereikbaar zijn Reageer op deze reactie
  • Ook ik heb tot en met 2e paasdag geen goed telefoonbereik gehad en helemaal geen 3G internet verbinding. Al 4 keer heb ik via email bij de klantenservice van vodafone om een schadevergoedingsformulier gevraagd. Tot 4 keer toe hebben ze me dit niet toegestuurd, omdat ze 'met alle macht bezig zijn de storing op te lossen'. Nu is de storing verholpen en neemt de klantenservice nog geen moeite om zo'n formulier te sturen. Ook op de vodafonewebsite is zo'n formulier onvindbaar. De compensatieregeling die ze hebben aangeboden, let op: via de media en niet via een persoonlijk!!!! bericht is niet voldoende. Allereerst ben ik die dagen in mei er niet, ik heb een nieuwe simkaart moeten kopen om bereikbaar te blijven. Ik wil een percentage van mijn abonnementsgeld terug! Reageer op deze reactie
  • Klacht Vodafone ivm storing. Verstuurd 6 april 2012 Geachte heer, mevrouw, Ik heb vernomen dat er een storing is met Vodafone. Echter heb ik hier veel last van. Ik ben namelijk werkzoekende. Ik ben nu niet goed bereikbaar. Ik mis nu veel telefoontjes door de storing. Ik vind dit erg vervelend. Ook is het vervelend voor mijn directe omgeving. Zij kunnen mij ook niet goed bereiken. Nu zie ik dat de storing nog niet zal opgelost zijn met het paasweekend. En lees ook op AD.nl: Vodafone wil 'gebaar' naar klanten maken na grote storing. Ik zou graag willen weten wat voor gebaar u in gedachten heeft. In afwachting van uw reactie verblijf ik, Met vriendelijke groet, Het gebaar vanuit vodafone dat wij 4 dagen gratis mogen bellen en smsen in NL vind ik niet redelijk! Reageer op deze reactie
  • het is toch van de zotte met Vodafone! we mogen van 2 t/m 5 mei gratis bellen en sms-en... nee wat geweldig, deze sigaar zit al in mijn eigen abonnementendoos... Bedankt Vodafone, echt een mooi gebaar, zal ik ook een gebaar maken? Dan geef ik jullie vanuit mijn eigen collectie een volle hand lucht, nou is dat niet mooi?! Zorg er voortaan voor dat je een goed werkend backup-plan hebt, jullie verdienen al jaren meer dan voldoende aan ons! Reageer op deze reactie
  • Helemaal eens met Matthieu, Vodafone heeft de brand niet zelf aangestoken lijkt me! Wees blij dat je wat krijgt. Mensen zijn verwent! Reageer op deze reactie
  • Ik zou zeggen, vecht het aan. Maar dan wel bij de verantwoordelijken. De brand is niet eens bij Vodafone begonnen. Overmacht dus? Wees blij dat Vodafone uit zichzelf met een gebaar komt. Typisch Nederlands gezeur dit. Reageer op deze reactie
  • Net als Nance hierboven betaal ik ook een vast bedrag per maand waardoor ik automatisch geen gebruik (kan) maak(maken) van de compensatieregeling. De compensatieregeling gaat in mijn ogen dan ook alleen op voor mensen die regelmatig/vaak over hun abonnement heen zitten. Hetgeen bij mij niet het geval is en met mij waarschijnlijk meer vodafoneklanten. Tevens wil het geval dat de datum van de compensatieregeling ivoor veel mensen in de meivakantie valt, waardoor er relatief veel vodafoneklanten in het buitenland zitten. Ik heb vodafone al een mail gestuurd, wacht hun reactie af, maar ik hoop dat ze met een betere compensatieregeling komen dan nu het geval is(in de vorm van een korting). Als meer mensen met hetzelfde probleem zitten hoop ik dat de Consumentenbond hier misschien aan kan ondersteunen... Reageer op deze reactie
  • Ook ik wil als gedupeerde een deel van m'n abonnementsgeld terug. Ik heb eeb bundel van 1000 sms'jes en elke maand een klein deel beltegoed over, dus ik betaal in principe zelf voor deze 4 dagen "gratis" bellen en sms'en. En dan nog alle gemaakte onkosten van het bellen met andere telefoons naar 06-nummers en het "spook"-bellen, sms'en en internetten buiten beschouwing gelaten. Wil ik ook vermelden, dat mijn dochter "slachtoffer" was van de grote Blackberry-storing vorig jaar en dat zij tot op heden daarvoor nooit gecompenseerd is via haar provider T-Mobile. Leuk dus al die persberichten, maar de praktijk wijst anders uit. Reageer op deze reactie

Uw reactie:

* deze velden zijn verplicht

Aantal gebruikte tekens: 0 /1000

Voeg bestanden of filmpje toe

Lees onze privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden website