Geschillencommissie Bestrating van start

Op 1 april 2012 is de Geschillencommissie Bestrating van start gegaan, nadat de Consumentenbond en de Ondernemersvereniging Bestratingsbedrijven Nederland (OBN) tweezijdige algemene voorwaarden zijn overeengekomen. Consumenten kunnen daar terecht als zij een geschil hebben met een ondernemer die is aangesloten bij brancheclub OBN.

In de tweezijdige algemene voorwaarden staan onder meer duidelijke regels over de offerte, meer- en minderwerk en de manier waarop de ondernemer het werk oplevert. Consumenten die zaken doen met een aangesloten ondernemer, weten zich dus verzekerd van eerlijke en duidelijke voorwaarden.

Algemene voorwaarden

De Geschillencommissie Bestrating beoordeelt geschillen op basis van de algemene voorwaarden die zijn opgesteld door de branche en de Consumentenbond. Deze onafhankelijke commissie velt een bindend oordeel over niet-opgeloste klachten tussen consumenten en ondernemers. Voordat een consument naar de geschillencommissie kan, moet hij eerst een klacht hebben ingediend bij de betreffende ondernemer.

Deel bericht via:
  • 15

    15 personen vinden dit leuk!

  • 16

    16 personen vinden dit niet leuk!

Uw reactie:

* deze velden zijn verplicht

Aantal gebruikte tekens: 0 /1000

Voeg bestanden of filmpje toe

Lees onze privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden website