Geschillencommissie Webshop van start

Op 1 juli 2012 is de Geschillencommissie Webshop van start gegaan, nadat de Consumentenbond en Stichting Webshop Keurmerk het gebruik van tweezijdige algemene voorwaarden door de leden van deze brancheorganisatie zijn overeengekomen. Consumenten kunnen bij deze commissie terecht als zij een geschil hebben met een webwinkel die is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk of die zich zelfstandig heeft geregistreerd bij De Geschillencommissie.

De Geschillencommissie Webshop is de tweede geschillencommissie voor webshops. Consumenten die zaken doen met webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg konden al langer terecht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Beide commissies zijn onafhankelijk en vellen een bindend oordeel over niet-opgeloste klachten tussen consumenten en webwinkels. Deze klachten kunnen bijvoorbeeld gaan over het sluiten of uitvoeren van een overeenkomst of over privacy van klanten. Het indienen van een klacht kost €25 en consumenten krijgen dat bedrag terug als ze in het gelijk worden gesteld.

Algemene voorwaarden

Geschillencommissies beoordelen geschillen op basis van tweezijdige algemene voorwaarden die zijn opgesteld door de brancheorganisatie en de Consumentenbond. Voordat consumenten naar een geschillencommissie stappen, moeten zij eerst hun klacht voorleggen aan de ondernemer met wie zij een conflict hebben.

Deel bericht via:
Print
  • 17

    17 personen vinden dit leuk!

  • 14

    14 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (3)

  • U kunt zich gewoon aanmelden via de site van Stichting Webshop Keurmerk (http://www.keurmerk.info/) En de kosten zijn inderdaad stukken lager. Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals bijvoorbeeld een achteraf betaalmogelijkheid. Voor de kleinere webwinkel (zoals wij) is dit een mooie garantie voor onze klanten. Zeker nu er een geschillencommissie is. Hoewel we natuurlijk ons best doen zodat de klant hier geen gebruik van hoeft te maken. Reageer op deze reactie
  • Hoe kan ik als webwinkelier mij aanmelden bij de nieuwe geschillencommisie? Fiijn dat er een alternatief is want de kosten bij Thuiswinkel keurmerk zijn voor mij veel te hoog, maar ik zou mijn klanten wel graag zo'n mogelijkhied willen bieden. Reageer op deze reactie
  • wat is de reden dat er twee geschillencommissies zijn? werkt dat niet verwarrend voor de consument? of is het idee erachter dat de consument een keuzemogelijkheid heeft Reageer op deze reactie

Uw reactie:

* deze velden zijn verplicht

Aantal gebruikte tekens: 0 /1000

Voeg bestanden of filmpje toe

Lees onze privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden website