Wij strijden voor:

Stop ongezonde kindermarketing
Stop ongezonde kindermarketing

Ondanks beloftes vanuit de levensmiddelenindustrie zijn kinderen nog steeds het doelwit van uitgekiende reclamecampagnes voor ongezonde producten. Dit moet stoppen!

Naar de actie  
Gratis is niet gratis
Gratis is niet gratis

Telecomproviders verkopen graag een goedkope of zelfs gratis smartphone en stoppen de kosten weg in het abonnement. Dat mag niet. Wij vinden dat toestelkosten duidelijk moeten zijn en niet meer verstopt worden in mobiele abonnementen.

Naar de actie  
Behoud de Vrije artsenkeuze!
Behoud de Vrije artsenkeuze!

Als het aan minister Schippers ligt, zijn verzekeraars per 1 januari 2016 niet meer verplicht om niet-gecontracteerde zorg te vergoeden. Dat betekent een einde aan de vrije artsenkeuze. De Consumentenbond is hier fel tegen.

Ben jij ook tegen? Laat jouw mening horen via een reactie!

Reageer!  
Woekerpolissen
Woekerpolissen

Miljoenen Nederlanders zijn gedupeerd door een woekerpolis en vervolgens afgescheept met een veel te lage schadevergoeding. Dat kan zo niet langer! Wij vragen verzekeraars daarom een terugroepactie woekerpolissen te houden!

Steun onze actie!  
Overname Ziggo door UPC
Overname Ziggo door UPC

De kogel is door de kerk: UPC en Ziggo gaan samen verder. Wij roepen het nieuwe Ziggo op om hun klanten optimaal te laten profiteren van deze overname. Wil jij ook een beter pakket na de fusie?

Steun onze actie!  
Inflatiecorrectie mobiele abonnementen
Inflatiecorrectie mobiele abonnementen

Je spreekt een vast maandbedrag af met je provider, maar toch wordt dat bedrag na enige tijd verhoogd vanwege 'inflatiecorrectie'. Mag dat zomaar? In principe  wel, maar er moet wel aan bepaalde voorwaarden zijn voldaan.

Naar de actie  

Meer acties

Rijklaarmaakkosten
Consumenten moeten prijzen van auto's goed kunnen vergelijken. Daarom moeten rijklaarmaakkosten in de aanbiedingsprijs worden opgenomen. Ondersteun onze actie en druk op STOP!
Helder over Online Privacy
Bedrijven moeten helder zijn over welke gegevens zij gebruiken en wat zij met jouw gegevens doen. Steun daarom onze actie!
Eerlijk over internetsnelheden
Consumenten moeten weten wat de reële snelheid op hun huisadres is. Die snelheid moet vooraf aan het afsluiten van het contract én in het contract duidelijk vermeld worden door de provider.