Actie voeren

Wij strijden voor:

Nepaanbiedingen Speelgoed
Nepaanbiedingen Speelgoed

Webwinkels brengen Sinterklaas graag in de waan dat er flinke kortingen zijn op speelgoed. Hoe? Door een 'van-prijs' uit de duim te zuigen. Bol.com en
Wehkamp.nl  passen dit trucje geregeld toe. De Consumentenbond waarschuwt alle hulpsinterklazen.

Naar de actie  
Overname Ziggo door UPC
Overname Ziggo door UPC

De kogel is door de kerk: UPC en Ziggo gaan samen verder. Wij roepen het nieuwe Ziggo op om hun klanten optimaal te laten profiteren van deze overname. Wil jij ook een beter pakket na de fusie?

Steun onze actie!  
Behoud de Vrije artsenkeuze!
Behoud de Vrije artsenkeuze!

Als het aan minister Schippers ligt, zijn verzekeraars per 1 januari 2016 niet meer verplicht om niet-gecontracteerde zorg te vergoeden. Dat betekent een einde aan de vrije artsenkeuze. De Consumentenbond is hier fel tegen.

Ben jij ook tegen? Laat jouw mening horen via een reactie!

Reageer!  
Eerlijk over internetsnelheden
Eerlijk over internetsnelheden

Consumenten moeten weten wat de reële snelheid op hun huisadres is. Die snelheid moet worden gegeven:

  1. Vooraf aan het afsluiten van het contract
  2. In het contract, zodat consumenten daar rechten aan kunnen ontlenen
Naar de actie!  
Woekerpolissen
Woekerpolissen

Miljoenen Nederlanders zijn gedupeerd door een woekerpolis en vervolgens afgescheept met een veel te lage schadevergoeding. Dat kan zo niet langer! Wij vragen verzekeraars daarom een terugroepactie woekerpolissen te houden!

Steun onze actie!  
Rijklaarmaakkosten
Rijklaarmaakkosten

Consumenten moeten prijzen van auto's goed kunnen vergelijken. Daarom moeten rijklaarmaakkosten in de aanbiedingsprijs worden opgenomen. Ondersteun onze actie en druk op STOP!

STOP!  
Nieuws
Stop gesjoemel met honing!
Stop gesjoemel met honing!

In 2013 formuleerden wij 7 Maatregelen tegen Voedselfraude, waarna supermarkten beloofden beter te controleren wat zij inkopen. Ons onderzoek wijst echter uit dat van het overgrote deel van de exclusievere soorten honing, het etiket niet klopt met wat er in zit. We strijden door, totdat álle 7 eisen zijn ingewilligd!

Bekijk de 8 zoete leugens  
Premiejagen
Premiejagen

Winsten en grote reserves van de zorgverzekeraars bieden ruimte voor premieverlaging. De Consumentenbond wil lagere premies, jij toch ook?

Steun onze actie!  
Helder over Online Privacy
Helder over Online Privacy

Consumenten willen weten wat bedrijven met hun privégegevens doen en hoe hun gedrag wordt gevolgd. Informatie van bedrijven daarover is vaak lang en niet specifiek. 

De Consumentenbond vindt dat duidelijker moet worden wat online diensten over jou verzamelen, voor wie ze dat doen en waarom. Consumenten moeten de belangrijkste privacy informatie snel en makkelijk kunnen lezen. Wil jij dit ook? Steun dan deze actie.

Steun de actie  

Meer acties

/campagne-content/papieren-treinkaartjes/4785476/Treinkaartje Papieren treinkaartjes

Via ons meldpunt verzamelden wij meer dan 2500 klachten over het reizen met de trein. We hebben deze klachten gebundeld en aangeboden bij de NS. Wij eisen verbetering!

Eerste uitgifte medicijnen

Apothekers horen je bij een eerste gebruik van medicijnen goed te informeren. Uit onderzoek blijkt dat veel apothekers die 'eerste uitgiftegesprek' niet of onvoldoende doen. Wij eisen verbetering!

iDeal compensatie

Storingen maken internetbankieren op momenten onmogelijk. Banken komen hier eigenlijk altijd mee weg, terwijl de consument de dupe is. Wanneer vind jij dat je recht hebt op compensatie?

Meer nieuws

Praat mee: 'Ik stap over naar de zorgverzekeraar die de winst teruggeeft'
Het Financieel Dagblad kwam afgelopen week met een bericht dat de zorgverzekeraars bijna alle winst hebben teruggegeven aan de consument.

Blijf op de hoogte
Meld je aan voor de nieuwsbrief van de Consumentenbond.

Meld je aan  

Bereikt voor jou

Streep door foute voorwaarden

Winkelketens Blokker en Daka en koffiemaker Nespresso halen na onze actie een streep door foute bepalingen in hun algemene voorwaarden.

We spraken ze aan omdat ze een loopje nemen met de consumentenrechten, zoals een te korte klachttermijn of een onterechte bepaling op de kassabon.

Lees meer