Actie voeren

Wij strijden voor:

Meer spaarrente!
Meer spaarrente!

Grote banken keren volgens de Autoriteit Consument en Markt 0,5 procentpunt minder spaarrente uit dan kleine banken. Spaarders lopen daardoor € 1.000.000.000,00 per jaar aan spaarrente mis. Dat is voor iedere gespaarde €10.000 per jaar € 50!

Naar het meldpunt!  
Eerste uitgifte medicijnen
Eerste uitgifte medicijnen

Apothekers horen je bij een eerste gebruik van medicijnen goed te informeren. Uit onderzoek blijkt dat veel apothekers die 'eerste uitgiftegesprek' niet of onvoldoende doen. Wij eisen verbetering!

Steun onze oproep!  
iDeal compensatie
iDeal compensatie

Storingen maken internetbankieren op momenten onmogelijk. Banken komen hier eigenlijk altijd mee weg, terwijl de consument de dupe is. Wanneer vind jij dat je recht hebt op compensatie?

Reageer via ons forum!  
Papieren treinkaartjes
Papieren treinkaartjes

Door het afschaffen van het papieren treinkaartje dreigt het reizen met de trein voor jou een stuk ingewikkelder te worden.

  • Ervaar jij problemen of heb je klachten: maak gebruik van ons meldpunt!
Naar het meldpunt!  
Behoud de Vrije artsenkeuze!
Behoud de Vrije artsenkeuze!

Als het aan minister Schippers ligt, zijn verzekeraars per 1 januari 2016 niet meer verplicht om niet-gecontracteerde zorg te vergoeden. Dat betekent een einde aan de vrije artsenkeuze. De Consumentenbond is hier fel tegen.

Ben jij ook tegen? Laat jouw mening horen via een reactie!

Reageer!  

Meer acties

/homepage/afbeeldingenhomepage/actie-voeren-channel/actie-premiejagen.jpg Premiejagen

Zorgverzekeraars maken meer winst dan nodig en houden hogere reserves aan dan verplicht. Wij eisen lagere premies zorgverzekeringen!

/campagne-content/afbeeldingen/overzicht/check-je-zorgkosten.jpg Check je zorgkosten

Heb je wel eens een ziekenhuisrekening gezien? Begrijp jij je ziekenhuisrekening? Doe een melding!

Bereikt voor jou

Streep door foute voorwaarden

Winkelketens Blokker en Daka en koffiemaker Nespresso halen na onze actie een streep door foute bepalingen in hun algemene voorwaarden.

We spraken ze aan omdat ze een loopje nemen met de consumentenrechten, zoals een te korte klachttermijn of een onterechte bepaling op de kassabon.

Lees meer