Actie voeren

Wij strijden voor:

Stop afronden op minuten!
Stop afronden op minuten!

Terwijl consumenten willen dat telefoongesprekken worden afgerekend op secondes, worden bij 86% van de abonnementen telefoongesprekken afgerond op minuten. Help mee om dat te veranderen.

Steun onze actie!  
Haal je recht
Haal je recht

Wat te doen bij te hoge of onterechte rekeningen?

Met de rekeningchecker kun je zien wat je het beste kunt doen.

 

Naar de checker  
Nieuws
Stop Prijsmisleiding!
Stop Prijsmisleiding!

Consumenten ergeren zich aan reisaanbiedingen waar tijdens het boeken er nog allerlei kosten bijkomen. De grootste kostenpost die consumenten verrast, is boekingskosten. Dit soort extra en onvermijdelijke kosten moeten in de aanbiedingsprijs opgenomen zijn!

Boekingskosten in de aanbiedingsprijs  
Nieuws
Kletsplaatjes
Kletsplaatjes

Voedingsmiddelen uit de supermarkt zitten vaak boordevol suiker. Fabrikanten proberen dat te verbloemen met allerlei sluwe trucs. De Consumentenbond voert actie om daar een eind aan te maken.

Naar de actie  

Meer nieuws

Veiligheidswaarschuwing: Xenos hond vrolijk met muziek
Xenos B.V. heeft een veiligheidsrisico geconstateerd bij de 'hond vrolijk met muziek' met EAN-code 8716963707949. De belletjes aan de oren van de hond kunnen loslaten en door kinderen...

Blijf op de hoogte
Meld je aan voor de nieuwsbrief van de Consumentenbond.

Meld je aan  

Meer acties

/homepage/afbeeldingenhomepage/actie-voeren-channel/actie-premiejagen.jpg Premiejagen

Zorgverzekeraars maken meer winst dan nodig en houden hogere reserves aan dan verplicht. Wij eisen lagere premies zorgverzekeringen!

/campagne-content/afbeeldingen/overzicht/check-je-zorgkosten.jpg Check je zorgkosten

Heb je wel eens een ziekenhuisrekening gezien? Begrijp jij je ziekenhuisrekening? Doe een melding!

Stop Prijsmisleiding

Kortingen die je niet krijgt of extra kosten achteraf. Erger jij je ook aan deze misleiding? Help mee om de grootste overtreders aan te pakken!

Bereikt voor jou

Streep door foute voorwaarden

Winkelketens Blokker en Daka en koffiemaker Nespresso halen na onze actie een streep door foute bepalingen in hun algemene voorwaarden.

We spraken ze aan omdat ze een loopje nemen met de consumentenrechten, zoals een te korte klachttermijn of een onterechte bepaling op de kassabon.

Lees meer

Probeer nu twee maanden gratis

Strijd samen met ons voor beter consumentenrecht!

  • krijg steun bij belangrijke consumentenkwesties
  • ontvang betrouwbare hulp bij juridische vragen
  • lees alle tests op onze website én in de Consumentengids
Maak gratis kennis