Duidelijk, maar eenzijdig

Een duidelijke uitleg van de rechten van de consument, maar het zou de Consumentenbond sieren als ze de consument ook eens wezen op de plichten die zij hebben aangaande dit soort gevallen. Dit bespaart niet alleen een hoop gezeur voor winkeliers, maar ook voor consumenten zelf. Ik besef, dat ik als verkoper misschien niet geheel objectief ben, maar zoals een boel mensen in de retail niet weten hoe garantie precies werkt, zo zijn er net zoveel consumenten, die dit ook niet weten. Een consument die zijn plichten niet kent en onnodig stampij gaat maken, zet alleen zichzelf voor gek en bereikt geheel niets voor zijn zaak. Redelijkheid en bewustzijn helpen de consument meer. Hopelijk komt er nog een duidelijk addendum.

  • 1

    1 personen vinden dit leuk!

  • 1

    1 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (1)

  • Hartelijk dank voor uw reactie als ervaringsdeskundige van de 'wederpartij'! De voornaamste plicht die een consument bij een koop heeft, is het betalen van de koopprijs. Ik neem aan dat u daar niet op doelt, maar meer op de grenzen aan de (fabrieks en wettelijke) garantie. In de Garantiechecker zijn die zo duidelijk mogelijk benoemd: namelijk dat je er geen beroep op kunt doen in het geval je het artikel verkeerd hebt gebruikt of zelf hebt stuk gemaakt of bij normale slijtage.
footer image