Johan Laurens - zwembad gescheurd

De firma Johan Laurens beroept zich op de 6 maanden garantie en weigert elke vergoeding dat en scheuren van het kunststofzwembad met zogenaamd extra sterk zeil. De firma verwijst naar de importeur van de intex-zwembaden en ziet geen enkele verantwoording in de kwaliteit van de verkochte producten. Het zwembad is 14 maanden oud, is 4 maanden gebruikt en volgens de gebruiksaanwijzing opgeslagen. Door de scheur ontstond er wateroverlast van 11 m3 water in de tuin en in de huiskamer/ keuken. In mijn voorstel tot vergoeding van de aankoop van het zwembad ook mijn vruchtgebruik meegenomen, maar Johan Laurens reageert verder niet op mails van mijn kant en is telefonisch niet bereikbaar. Gewoon erg onbeschoft! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de totaal overbodige aanvullende artikelen bij het nu stukke zwembad, zoals een waterpomp, afdekzeil, beschermhoes en bijpassend zwembadtrapje. Een totale uitgave van ruim 700 euro.

  • 21

    21 personen vinden dit leuk!

  • 23

    23 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (1)

  • Dat de verkoper zich op het standpunt stelt dat hij na zes maanden niet aanspreekbaar zou zijn, is onzin. Als een product binnen een halfjaar stuk gaat, zegt de wet dat het waarschijnlijk al bij aankoop niet goed was. Dat hoef jij dus niet te bewijzen, waardoor je extra sterk staat. Ook na die zes maanden kun je de verkoper nog aanspreken op grond van conformiteit. Alleen dan zal je zelf moeten aantonen dat het product buiten jouw schuld is stuk gegaan. Het moet een gebrek zijn dat niet komt door normale slijtage of verkeerd gebruik.
footer image