Klachtenkater

Wat is de ergste, meest frustrerende, meest lachwekkende of meest genante klacht die je ooit hebt meegemaakt? Vertel het de klachtenkater. Iedere week zoeken we de leukste meldingen uit.

Let op! We hanteren wel een paar spelregels:
  • Houd de conversatie netjes.
  • Kritiek verwijderen we niet, mits die gaat over het onderwerp 'Klachtenafhandeling'.
  • We behouden ons het recht voor om off-topic vragen en reacties, misleidend advies, ongepaste uitingen, scheldpartijen, grove taal en beledigingen te verwijderen.
  • 28

    28 personen vinden dit leuk!

  • 22

    22 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (54)

  • Ik wil graag mail van Consumentenbond aan mij stopzetten via link in de mail. Kom ik in scherm waar staat: U wilt niet meer op de hoogte gehouden worden van aanbiedingen en producten van de Consumentenbond Maar er is helaas iets misgegaan met de verbinding! Probeer het (straks) nogmaals. Later geprobeerd; precies hetzelfde. Ik had beter verwacht. [ook de Consumentenbond is niet gevrijwaard van technische storingen; we hebben de e-mailnieuwsbrief van deze vraagsteller stopgezet. Groet, sitebeheerders Consumentenbond]
  • Ik heb een maand geleden een dure espresso volautomaat van Delonghi gekocht. Met automatische cappuccinofunctie via een mikatore (melkbeker, met deksel). De eerste keren liep de melk keurig met een volle straal in het kopje, maar na een aantal keren ging de melktoevoer sputteren waardoor een gedeelte van de melk niet in het kopje terecht komt en ik apparaat en aanrecht iedere keer moet afdoen. Na gebruik reinig ik de milkatore iedere keer volgens de procedure. Wel hoor ik iets rammelen als ik met het deksel van de milkatore schud. Ik heb contact opgenomen met de leverancier, maar die verwees me door naar de servicedienst van Delonghi. Deze servicedienst vertelde me dat er voor de milkatore geen garantie geldt, omdat bij gebreken niet kan worden aangetoond of het onderdeel defect is geraakt door vallen oid. Die uitsluiting zou in de gebruiksaanwijzing staan. Maar dat is niet zo! Ik werd doorverwezen naar de handyman waar ik een nieuwe milkatore kan aanschaffen! Werkelijk onbegrijpelijk.
  • Onze klacht gaat over Stedin, het afgesplitste beheersbedrijf van Eneco. Vorige jaar juni namen we een andere bedrijfshal in gebruik. Na een maand bleek uit de facturen van Eneco-Services dat de electra-installatie te zwaar was voor onze doeleinden. We hebben toen om een verandering gevraagd, moesten daar eerst geld voor overmaken en nu is er nog niets gebeurd. We zijn nu driekwart jaar verder. Emails worden niet beantwoord, telefoontjes wel maar leveren geen resultaat op. En wij maar teveel betalen.Iedere maand ca.€ 100 en dan ook al de reparatiefactuur vooraf. Het komt allemaal door de ontvlechting, zegt de telefoniste.Wij zijn het zat en willen met terugwerkende kracht het teveel betaalde geld terug ontvangen. A.Lemstra, Woudenbergt.
  • ook ik heb zeeeer slechte ervaring met Ikea incl. klachtenafhandeling-na 1 maand niet meer dan automatische reacties...
  • Oliver ik vermeld dit vanwege steeds langer en steeds hinderlijke toestanden op TV. Komt ook tijdens het programma invoor.
  • Scheer & Foppen in Heerenveen valt mensen lastig met UPC. Ik heb met klem verzocht op 0513 - 622 417 om te kappen met deze actie. Hij zegt dat ie gewoon meer doorgaat. Als hij zo wilt doorgaan kan ik straks ook iets doen, maar daar komt hij dan nog wel achter. Ik heb Canal Digitaal TV en wil niks en heb niks met UPC vanwege de Duitse zenders die UPC mee klooit. Wordt vervolgd!
  • @Helmer Smit: denk even goed na over de betekenis van deze twee woorden: 'commerciële televisie'. Gaat er al een licht branden? Nee? Nou: de 'commerciële televisie' doet wat ze doet van het geld dat de reclame opbrengt. Dus: als ze daarmee stoppen, stoppen ze ook met televisie maken. Want dan hebben ze geen inkomen meer. Moeilijk te begrijpen? Lijkt me niet.
  • BIOSCOOP HEERENVEEN in de pauze neem je effe een beugel Grolsch. Wat denkje? E 3,75 aan 45cl Grolsch bier. Je hebt zowat een kratbier met 24 flesjes. Maargoed ik smokkel wel wat naar binnen en vooral als de voordeel kaart ook geen zin heeft. Dat kaartje haalt een euro van de bioscoopkaartprijs eraf. Tegenwoordig betaal je voor een biertje in café wel E2,40 gemiddeld, ga maar voor de grap omrekenen. Dan had u niks genomen, oja het is zelf verplicht een comsumptie.
  • C1000 mooie supermarkt maar let op de datum en wie weet is het er! Ik kom regelmatig in de C1000 in Heerenveen aan de Jister. Maar er zijn nog gebreken wat ze helaas niks aan willen doen. Mis je iets en het is zaterdag dan geven ze niet een tegoedbon. Ook de folders van C1000 wordt slecht tot niet goed bezorgd, is ook daarom dat PostNL het doet.
  • RECLAME TUSSENDOOR ik weet dat het ongeveer op 7 minuten is. Met name RTL en SBS kunnen flink spotten. Voor, tussen, tijdens en na het programma komt er reclame voor. Youtube begint bij elke 3 nummer irritante reclame te spelen. Soms kun je die meestal weg klikken maar anders ben je 20 tot 30 seconde aan het wachten! GTST komt in de gids 20uur maar begint echter 20uur10 vanwege de programma daarna. Belachelijk gewoon. Tip doe de teletekst aan en bereken 7 min verder en doe de radio aan!
  • LEEUWARDER COURANT laat de wensen vaak ook over als het gaat om bezorgen en administratie! Dhr ***** maakt beloftes en vervolgens komt ie niet na. Ook als je belt voor slechte bezorging zegt Dhr ***** van ik kan ze niet achter de broek aan lopen! Er was een kwartaal van 70 euro en ***** beloofd door slechte bezorging 60 euro. Echter kwam een factuur van ruim 84 euro! Het aller goorste was nog wel dat ze me durfde bellen of ik opnieuw een abbonnement nam van hun! Ik heb gezegt nog 1 keer of ik doe aangifte bij de politie en ik sta bij Bel Me Niet Register. Het is netals Telfort, beloven veel maar doen niks. Als ik ooit een krant neem geen LEEUWARDER COURANT ze ****** alle kanten en je moet maar bellen om verschillende redenen. [dit bericht is door de beheerder aangepast; je mag hier best kritisch zijn, maar het noemen van gegevens die tot personen herleidbaar zijn, en het gebruik van kwetsende taal zijn in strijd met de regels van dit platform; en daar ben je bij het plaatsen van je bericht mee akkoord gegaan]
  • Telfort internet, ****** kunnen ze wel! Heb je internet draadloos en doet de modem af en toe storingen? Zou ik zeggen ik bel effe Telfort internet plus en beloven mij vanwege leenbruik een nieuwe toe te zenden mits ik nog een keer erover bel! Zo gezegt zo gedaan dacht ik. Helaas heb ik 2 keer aan toe aan SSIDer van kanaal 11 naar 10 nu op 1. Ja ja dat is een stabieler kanaal signaal. Echter kon ik geen modem krijgen vermits ik een nieuw abonnement nam of eentje betaalde van 80 euro plus verzend koste. Klantenservice en de klant heeft het voor het na kijken. Een tip alvast ga niet naar Telfort een abbonnement afsluiten want ze beloven ja en doen nee! Zo ook niks toe sturen van suggesties van internetabbonnement, pas bij afsluiten wel. Je wordt als klant van alle kanten ******* en je staat machteloos. Dan moet ik maar elke 2 maanden maar weer bellen voor een ander kanaal op de 0900 klantensevice Telfort! ***** ***** en *** ******* o.a. medewerkers van Telfort. [dit bericht is door de beheerder aangepast; je mag hier best kritisch zijn, maar het noemen van gegevens die tot personen herleidbaar zijn, en het gebruik van kwetsende taal zijn in strijd met de regels van dit platform; en daar ben je bij het plaatsen van je bericht mee akkoord gegaan]
  • Weet u wat een zwevend pakketje is? Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar volgens GLS is dit een pakketje dat kwijt is. En het schijnt ook nog heel normaal te zijn dat deze pakketjes bestaan... Zie mijn verhaal in de bijlage.
  • Geachte mevrouw Nijland, Betreft uw klachten over de Ketel, wij hebben afspraak gemaakt met de ENERGIE WACHT te Zwolle die gaan over de plaatsen van de Ketel de beste bedrijf is ook bij u aan de deur geweest om te kijken wat de beste oplossing is. Hier heb ik u ook bericht van gegeven. U heeft mij verteld dat u met 2 weken ging verhuizen. daarom heb ik de afspraak met de ENRERGIE WACHT afgemeld. dit in overleg met de installateur want die vind het ook wel fijn als het huis helemaal leeg en SCHOON IS !! De uitslag die u heeft is erg vervelend maar dat zal wel te maken hebben met de hygiëne!!!!!!!!!!!
  • Geachte heer en mevrouw Nijland, Wij hebben uw melding onder de aandacht gebracht van Enra Wonen in Deventer, via een door ons verzonden bericht aan www.enrawonen.com/nl/. Wij hopen dat Enra naar aanleiding hiervan actie onderneemt in uw richting en hier blijk van geeft op onze wesite. Met vriendelijke groet, Campagneteam Consumentenbond
  • hallo. wij zijn jan en anna nijland wij wonen sinds eind november in een huur woning van enra wonen in deventer er is heel veel mis met de woning , maar het ergste is de verwarmingsketel wij hebben geen warm water wij hebben dit van af dat we hier wonen al tegen de huurbaas gezegt telkens word er belooft er iets aan te doen maar er gebeurt niets wij kunnen ons niet eens fatsoenlijk doessen van de woningbouw krijgen wij op korte termijn geen andere woning omdat we niet genoeg punten hebben kunnen jullie ons helpen ik nodig jullie uit om tekomen kijken en zelf te oordelen wij hebben al van alles geprobeert maar niemand kan ons helpen ze zeggen allemaal dat wij hier weg moeten en dat willen wij ook graag wand sinds dat wij hier wonen slaap ik slecht eet slecht en heb uitslag in mijn gelaat en nek bovendien ben ik erg gestresst door dit alles help ons om deze huisbaas testoppen met deze onmensselijke praktijken help ons A.U.B.met vr. gr. Jan en Anna Nijland bijvoorbaat dank.
  • Je zegt dat de boete terecht is opgelegd, wat zeur je dan? Ongemakkelijk omdat de conducteur in ' je aura' kwam? haha wat een gezever. volgens mij heb je gewoon een cursus ' assertiviteit' en ' met beide benen op de grond' nodig.
  • Kennelijk is hier iets misgegaan. Dat gebeurt helaas ook bij ons. We gaan uitzoeken waarom u nog steeds geen antwoord van ons heeft ontvangen en contact met u opnmenen zodat er alsnog een passende oplossing gevonden wordt. Groet, Consumentenbond
  • Hoe werd een klacht bij de Consumentenbond zelf behandeld? Lees verder en huiver: Mijn klacht werd op 16 maart 2011 geregistreerd onder contactnummer: 521252. Op 30 maart gebeld, antwoord was: klacht is doorgestuurd naar afdeling Campagnes. Op 24 juni een laatste keer zelf gebeld. De heer Pariagua beloofde dat een collega (de heer Lammerts?) mij zou bellen of emailen. Ha ha ha , tot op heden niets, niks, nada gehoord. Durven jullie niet?
  • Mijn klacht gaat over www.visitbritainshop.nl Hier bestelde ik op het internet 6 tickets voor de Stansted express naar London en betaalde via ideal Prompt hierop kreeg ik een orderbevestiging met hierop nummers om de tickets in Londen op te halen. Helaas bleek dit na aankomst niet te werken omdat het slechts om de orderbevestiging ging en niet om de vouchers. (deze zijn apart verstuurd). In Londen heb ik nieuwe treinkaartjes moeten kopen. Geld terug ( 170,-) ging niet en kon niet met een verwijzing naar de kleine lettertjes. Wat bleek : een telefoontje naar de organisatie in Engeland en het geld werd netjes teruggestort. Hoezo kunnen we niets voor U doen?
footer image