Hoe moet Vodafone haar klanten compenseren?

Heb je last gehad van de Vodafone storing? De Consumentenbond is benieuwd naar jouw wensen voor een compensatie. Wil jij een vergoeding van gemaakte kosten, bijvoorbeeld voor het kopen van een prepaid kaart om te kunnen bellen of internetten? Of wil je ook een algemene compensatie omdat de dienst waarvoor je hebt betaald niet is geleverd? En wat vindt je van een compensatie met belminuten of data, heeft dat wel zin aangezien je je bundel deze maand toch niet kon opmaken? Heb je andere suggesties? We horen het graag!

  • 55

    55 personen vinden dit leuk!

  • 29

    29 personen vinden dit niet leuk!

Alle reacties (126)

  • Vind de vergoeding erg slecht alleen maar gratis sms en bellen smsen doen we amper maar internet wel veel die hadden ze ook wel een korting mogen geven dan . daarbij heb ik nog een data only abbo en daar heb ik helemaal niks voor terug gehad wel de volle mep moeten betalen schandalig gewoon.
  • Ik ben al sinds 12 april met vodafone aan het mailen: Aangezien mijn contract is afgelopent per 16 april jl. telkens krijg ik een standaard reply: Naar aanleiding van onze email heeft u ons laten weten dat u niet geheel tevreden bent met het gebaar van Vodafone dat u op 2, 3, 4 en 5 mei gratis kunt bellen en smsen. Het spijt ons dat dit het geval is, omdat we dit gebaar zorgvuldig hebben gekozen. Wij lichten dit graag toe. Als ik reply krijg je (14/4/12) vervolgens weer bovenstaande reply van vodafone. dus op 17/4/12 weer verzocht om mijn mail eens te gaan lezen. Daarna lange tijd geen reactie. dus vandaag maar weer mail gestuurd, komt er een reply dat zaak is afgesloten omdat ik niet op tijd reageerde? terwijl ik op hun antwoord zit te wachten! Dus vandaag opnieuw gemaild....
  • wij hebben gemeld dat we vorige week een paar dagen naar Duitsland gingen en waren er niet voor het gratis bellen het antwoord was wij kunnen helaas geen compensatie bieden,zo begrepen kregen sommige klanten 10 euro.Dus zeker voorkeur bij de klanten.
  • Als ZZP'er (journalist/tekstschrijver) was ik een week telefonisch onbereikbaar, waardoor ik opdrachten kan zijn misgelopen en contacten met klanten en geinterviewden moeizaam verliepen. Sinds vorig jaar ben ik overgegaan op Vast Op Mobiel: in 1 klap van alles afgesneden dus! Mijn bedrijf heeft schade geleden, dus vind ik die compensatieregeling onvoldoende. Mindering van het abonnementsgeld voor de dagen dat ik geen gebruik kon maken van telefoon, sms en mobiel Internet lijkt mij meer op zijn plaats. Ik laat me niet afschepen met een scheet en een knikker!
  • Zeker gratis internet! En dan gedurende een langere periode. Vodafone wordt toch ook schadeloos gesteld voor hun schade!
  • @Andreas H: We proberen, er alles aan te doen om daarwerkelijk geleden schade gecompenseerd te krijgen. Daarbij moet hoor en wederhoor worden toegepast; het maakt daarbij niet uit of individuele klanten of een collectief naar de rechter of de geschillencommissie stappen: er wordt naar alle aspecten gekeken. Dat houdt niet automatisch in dat de consument in het gelijk wordt gesteld. Daarom proberen we hier, de grootste pijnpunten naar voren te halen, en te kijken wat de publieke opinie is. Al naar gelang de uitkomten hiervan, kijken we of we verder in actie kunnen en moeten komen. Groet, CB
  • Gewoon 1 maand geen abonnementskosten betalen
  • Ik zou wel verwachten dat Consumentenbond namens alle lid-Vodafone klanten naar een geschillencomissie of naar de rechter stapt voor een betere vergoeding. Alleen om de "mening van u" te vragen vind ik vrij weinig van een consumentenrecht vechtersbond. Ik vertrouw dat dit maar een eerste stap is van het Consumentenbond. Ook heb ik weinig begrip voor het feit dat op Europees niveau maximum beltariefen voor bellen in het buitenland worden vastgelegd en het Consumentenbond en OPTA geen probleem zien in het feit dat alle (kartell?) Nederlandse mobiele providers voor 30 eurocent/minuut vraagt voor bellen buiten de bundel. "Maar daarom moet je gewoon een hogere bundel vragen?" denk je misschien. Nee, hoor. Gesprekken naar het buitenland zijn momenteel ALTIJD buiten de bundel dus zelfs met een grote bundel betaal je voor bellen naar het buitenland (mits in Nederland) 30c + het buitenlandstarief. Op vakantie in het buitenland ben je dus goedkoper uit. Dank je wel OPTA en Consumentenbond.
  • Ook heel treurig: mijn vader moest plotseling naar het ziekenhuis en ik was onbereikbaar. Kwam er dus pas een dag later achter! Reactie van Vodafone? "Ligt niet aan ons, wij hebben de brand niet aangestoken en u moet vooral heel erg blij zijn met de 4 dagen gratis bellen." Helemaal geen medeleven of oprechte excuses, gewoon een standaard e-mail terug. Tot zover het "sociale" karakter van Vodafone.
  • In mijn ogen is het niets minder dan diefstal wat Vodafone doet. Ik heb bijna 2 weken niet normaal kunnen bellen en krijg als compensatie 4 dagen gratis bellen/sms-en. Ik ben vorige maand juist wel over mijn tegoed heen gegaan met alle extra kosten van dien. Ik kreeg namelijk keer op keer een wildvreemde aan de lijn (met name in de tweede week van de storing). Vaak moest ik meer dan 5 keer bellen om de juiste persoon aan de lijn te krijgen. Ook al hang je na 3 seconden op. Het kost je direct een volle minuut, terwijl dit wordt veroorzaakt door een fout van Vodafone. Vodafone weigert dit te vergoeden en het gratis bellen valt in een andere maand waardoor ik dus vorige maand wel die extra kosten heb gemaakt. Ik kan dan ook geen andere term dan diefstal bedenken voor deze manier van handelen. Maar goed, ze zullen het wel merken: mijn abonnement heb ik inmiddels opgezegd en ik hoop dat vele gedupeerden volgen.
  • Dekamobiel, die gebruik maakt van het netwerk van Vodafone, scheept zijn klanten nog erger af: 10 dagen gratis SMS-en.... maar ik SMS maar zelden...
  • een vreemde tegemoetkoming. ik bel weinig dus waarom moet ik 4 dagen gratis bellen of smssen, leuk voor de jeugd. volgens mij is dat om het netwerk op overbelasting te testen. dus de klanten zijn toch wel de dupe. zou graag anders gecompenseerd willen worden. money talks............
  • Voor de meeste inbegrepen mij zelf krijgen we ons data nooit op. Dus die dagen in mei noem ik maar een sigaar uit eigen doos ze weten dus wel wat ze weggeven. Wil vodafone haar klanten te gemoed komen, begin eerst dan voor alle klanten tethering toe te staan.Ten tweede je beltegoed en data voor altijd mee te nemen, ik snap nog steeds niet, voor iets waar je voor betaald. Dat de tegenpartij jouw verplicht binnen een bepaalde tijd op te maken, ten derde i.p.v. minuten in seconden af te rekenen. Als laatste als blijk van goede wil iedereen een cadeaubon van € 15,
  • Denk dat het niet zo moeilijk is met de hedendaagse techniek. Van elke gedupeerde weten ze hoe lang hij niet van de diensten gebruik kon maken en wat zijn normale bel/data gedrag is. dus dat in ieder geval vergoeden/compenseren.
  • Aangezien Vodafone nu al toezeggingen heeft gedaan voor gratis bellen, maar een hoop mensen daar geen gebruik van kunnen/zullen maken zou ik zeggen: iedereen 25% (of eigenlijk 50%) abonnementsgeld terug minus de de belkosten voor de "gratis dagen". Iemand die in die periode veel belt krijgt dus niets terug. Iemand die weinig belt krijgt een redelijke compensatie. Gaat de Consumentenbond de discussie met Vodafone nog aan?
  • Compensatie voor alle klanten? We moeten eens leren dat het techniek is en dat we daar nooit 100% op kunnen vertrouwen. We zijn teveel verwend met alles al zo betrouwbaar in dit land. Kom op zeg, als het nou om de haverklap gebeurde: prima. Aantoonbare fouten: ook prima. Als je aan kan tonen dat je daadwerkelijk grote schade hebt geleden: kan ik nog inkomen. Maar 90% van de mensen heeft gewoon een telefoon voor minder belangrijke zaken. En dan kan het gewoon gebeuren. Ik had er ook last van, maar als ik hier compensatie voor wil krijgen wat is dan het volgende? ATAG al m'n restaurantkosten laten vergoeden als m'n kookplaat stuk gaat? En ik kook altijd 3 sterren maaltijden! En wat als m'n auto stuk gaat? Alle taxikosten? Techniek is nooit betrouwbaar! Neem je maatregelen!
  • Ik ben alleen wat minder goed in bedelen en heb een broertje dood aan call centers dus stap over.
  • Laten alle Vodafone klanten naar dit nummer bellen om fatsoenlijke op maat gesneden individule compensaties te regelen....... Dan kan het kennelijk wel.
  • Heb zojuist vodafone gebeld en gezegd dat ik compensatie wou. Kan niet op 2 tm 5 mei gebruik maken van het aanbod wegens vakantie in het buitenland. Ze hebben 10 euro op mijn prepaid tegoed bijgeschreven.
  • sorry 08000202011 Dit is een speciaal nummer voor de compensatie
footer image