De Consumentenbond is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de meldingen op dit forum. Wij behouden ons het recht voor om te allen tijde meldingen van deze website te verwijderen indien wij er van in kennis worden gesteld of zelf vermoeden dat de betreffende mededeling onrechtmatig is jegens derden."

Go Back   Consumentenbondforum > Signaal! > Elektronica & communicatie
User Name
Password
Register Gebruiksvoorwaarden FAQ Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply
Old 29-10-2009, 13:17
Asimov Asimov is offline

Default KPN zorgt ERG goed voor zich zelf.

Ik heb een KPN Mobiel Sim Only 10 abonnement uit mei 2008. Tot nog toe liep dat voortreffelijk. De tegoeden werden meegenomen naar de volgende periode en bij vakanties door mij opgebruikt. Groot was mijn verbazing, dat op de factuur van oktober mijn tegoed van september verdwenen was. In de maanden juli en augustus moest ik bijbetalen, dus het tegoed was op dat moment 0.

KPN gevraagd hoe dat kwam. Men belde (zowaar) terug en vertelde mij, dat het tegoed. dat ik vorig jaar in september had opgebouwd nu van het huidige tegoed werd afgetrokken. Men stelde dat het tegoed een jaar geldig was. Ik begrijp het niet meer, want ik had alle tegoeden al opgebruikt.

Mijn grootste probleem is, dat ik niet kan communiceren met een organisatie die "gedresseerde papegaaien" in het callcenter heeft zitten. Men is niet in staat dit uit te leggen en stellen voor om maar op te zeggen, omdat dit soort contracten toch niet meer bestaan. Dus: aantal maal ingepikte tegoeden = leuke winst KPN. Hoedje af voor de Marketing

Ik moet weer op zoek naar een andere Telecom cowboy met waarschijnlijk dezelfde juridische trucjes. Je bent zo machteloos.
Reply With Quote
Old 01-11-2009, 00:05
hermana hermana is offline

Ik zit met hetzelfde probleem. Ook mijn totale beltegoed van het SimOnly 10 abonnement over september is totaal verdwenen. En ik ben bang dat wij niet de enige zijn die dit overkomt. Heb het helaas al vaker gelezen op diverse fora. Vraag me alleen af wat we hieraan kunnen doen.

Heb hierover ook telefonisch contact gehad met een dame van het callcenter en gevraagd waarom de factuur er ineens anders uit ziet dan de voorgaande 2,5 jaar. Zij vertelde me dat de voorwaarden nog steeds hetzelfde zijn en dat ik het allemaal verkeerd begreep.
Tja, en dan ben je uitgepraat.

Ik ben benieuwd hoe de volgende factuur er uit zal zien.
Ben nog wel van plan om voor uitleg naar de primafoonwinkel te gaan waar ik dit abonnement heb afgesloten.
Wordt vervolgd!

Op 17 november stond de nieuwe factuur online. Wat blijkt: hij ziet er weer hetzelfde uit als 2 maanden geleden. En september is gecorrigeerd. Dus het factuurbedrag was nu lager. Ik begrijp er niets van maar ben er wel blij mee.
Hopelijk blijft het verder goed gaan.

Last edited by hermana; 23-11-2009 at 23:07..
Reply With Quote
Old 02-11-2009, 23:07
Asimov Asimov is offline

Hermana,

Ik heb nog even de toelichting van KPN opgezocht (staat hieronder). Er is in mijn geval een duidelijk verschil, ik had al mijn tegoeden 2 maanden geleden opgebruikt. Ik ben benieuwd wat ze in de primafoonwinkel gaan fantaseren.

Asimov

Minder bundeltegoed dan verwacht bij het KPN Mobiel-abonnement

Antwoord

Het bundeltegoed van het KPN Mobiel-abonnement is twaalf maanden geldig. U kunt het bundeltegoed dat u in een bepaalde maand overhoudt dus elf maanden meenemen. Hierbij geldt dat het tegoed van de huidige maand eerst wordt aangesproken, daarna het tegoed dat overgebleven is van de vorige maand en daarna het nog oudere tegoed.
Een voorbeeld:

* u heeft een KPN Mobiel 30-abonnement. Het bundeltegoed bedraagt dan € 30 per maand.
* u verbruikt in de eerste maand € 10 en houdt dus € 20 over. De € 20 is nog elf maanden geldig en neemt u mee naar de volgende maand.
* in de tweede maand is uw tegoed dan € 30 standaard bundeltegoed van de tweede maand + € 20 van de vorige maand = € 50.
* u verbruikt in de tweede maand precies € 30 en houdt de € 20 over van het tegoed van de eerste maand.
* in de derde maand heeft u dan in totaal € 30 standaard bundeltegoed van de derde maand + € 20 van de eerste maand = € 50
* u verbruikt vervolgens de volgende maanden de volledige bundel van € 30 en houdt na de twaalfde maand nog € 20 over. U neemt nu niets mee naar de volgende maand. Reden: het bundeltegoed van de nieuwe maand wordt als eerste aangesproken, gevolgd door de oudere maanden waarbij steeds een maand terug wordt gegaan. U houdt dan nog € 20 over. Dit is het bedrag dat u overgehouden heeft in de eerste maand. Het tegoed is echter twaalf maanden geldig en kunt u dus niet meer meenemen naar de dertiende maand.
* in de dertiende maand heeft u dus in totaal € 30: € 30 standaard bundeltegoed van de dertiende maand.
Reply With Quote
Old 03-11-2009, 10:53
Uitzoeker Uitzoeker is offline

Is bij Vodafone niet anders, met dit verschil dat oude belminuten maar 2 maand geldig blijven.
Ik neem aan dat dit bij alle aanbieders zo is.
Ik vind dit een absurde regeling dat je eerst de nieuwe en daarna de oude belminuuten pas opgebruikt, het is volstrekt onlogisch.
Dit valt in mijn ogen onder het kopje machtsmisbruik.
Voorwaarden mogen wettelijk niet heel eenzijdig in het voordeel van de aanbieder vallen, dit is een school voorbeeld van schijt aan de regels en aan de klant te hebben.
Nu loop je niet voor 100 belminuten naar de rechter, maar misschien is dit nu een klusje voor de consumentenbond omdat dit miljoenen consumenten aangaat.
Met zo'n item kan de bond laten zien waar ze voor staat, namelijk voor de consument, ipv te freubelen over allerlei onzin.
Reply With Quote