Consumentenbondforum

SIMPEL.NL mobiel bellen

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Re: SIMPEL.NL mobiel bellen

Berichtdoor Pepe030 » wo dec 29, 2010 11:16 am

Simpel schreef:Beste Micha,

Ik vind het heel vervelend dat je een negatieve ervaring met Simpel hebben gehad. Simpel ziet vanzelfsprekend graag dat al haar klanten tevreden zijn. Helaas lukt dit niet altijd en worden er bij Simpel ook fouten gemaakt. Die moeten we oplossen en vandaar dat ik reageer op jullie klachten.

Graag ontvang ik een omschrijving van je klacht.
Deze kan gestuurd worden naar mijn persoonlijke email; michiel@simpel.nl

en zal ik samen met jou tot een oplossing komen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel
Simpel

Beste Michiel,

Fijn dat we kunnen tutoyeren, hebben die knikkerpartijtjes vroeger toch nog effect gehad.
Je lijkt me echter wat schizofreen eerlijk gezegd. Of wil nu echt beweren dat jij, als enige, alle servicekwesties van simpel oplost. Of werken jullie gewoon als groep vanuit 1 box en staat er in jullie handtekening 'Met vriendelijke groeten, Michiel'??!!

Slechte service is 1 ding, maar je klanten (lees boterham, huis, vrouw, mogelijk zelfs kinderen ( ookwel leven)) tutoyeren en aanemen dat ze achterlijk zijn is wel heel slecht.

De groeten Michiel.
Pepe030

Berichtdoor janpietersen » zo jan 02, 2011 1:02 pm

Beste Simpel klanten en SIMPEL ZELF

ik sinds geruime tijd een simpel.
(abonoment meer dan een jaar)

op dit abonoment heb ik een belplafond ingesteld.
wat gebeurt er nu ,,,ook mijn sms waar van ik er 200 heb en weinig verstuur worden dan geblokt dit is uiterst zielig.
nu weer het geval ik heb nog ruim 160 smsjes over maar wel over mijn belminuten heen en weer blokken ze alles behalve internet Wirdo`s
dus oud en nieuw kon ik niemand een sms sturen'' ja prepaid "100 smsjes sturen pff

het is nu twee januarie en nog kan ik niet bellen en smsen.ik had gewoon weer telefoon moeten heben op 1-1-2011 maar niet dus.

ik heb het bijna gehad met simpel zoooo simpel is dat.

ik vind dat ze een keer op hun vingers getikt moeten worden.

als je zelf belt is het altijd jou schuldt jij hebt het gedaan.
jaja en inderdaad afpoeieren zijn ze goed,

mischien kan ik ze morgen te pakken krijgen maar bereiken is een feest op zich.
janpietersen

Berichtdoor Dora » vr jan 07, 2011 6:35 pm

Beste Menssen

ben over de bellimiet gegaan .Was 350 Euro. Krijg een rekening van ruim 700 euro. Een tijd geprobeerrd om uitleg te krijgen. dus niet.
Ik betaal niets en ga na de rechter. Mijn advies. NIETS betalen en naar d rechter gaan.
Je krijgt daar wel gelijk!!!!!

Sterkste allemaal Dora
Dora

SIMPEL mobiel en spooktelefoontjes

Berichtdoor Leon boos op Simpel » zo jan 09, 2011 4:13 pm

Ik ben nu anderhalf jaar abonnee Simpel. Op dit moment verschijnt er op mijn beloverzichten spooktelefoontjes naar de voicemail van Telfort 0626001233. Deze vallen kennelijk buiten de belbundel. Het mallotige is dat ik de voicemail van Simpel al maanden op niet-actief heb, absoluut niet naar bel en bovendien ook niet kon weten dat 0626001233 buiten de belbundel viel. Klantenservice en de info@simpel.nl zijn tot nu toe niet zo simpel dat ze dit snappen.
Door de spooktelefoontjes, meerdere keren per dag, ben ik over het belplafond heen gegaan, beter gezegd Simpel heeft dit toegelaten.
Ik schrijf ze nu een brief en zal mogelijk mijn consumentenverzekeraar Proteq inschakelen.
Ontevreden ben ik ook over de overstap met nummerbehoud en de ingangsdatum van het abonnement, bleek naderhand per de eerste van de maand, dus verlies je al gemakkelijk een deel van je belbundel.
Leon boos op Simpel

Berichtdoor dhondia » wo jan 12, 2011 10:54 am

De meest en zeer onvriendelijk en waardeloze mobiele telecom provider ooit. Of Zou ik gewoon zeggeb dat Simpel is een *********** bedrijf...

Sinds eind December kan niet bellen of sms, hebben via simpel.nl paar keer klacht ingedient en ook via fax, maar tot nu toe geen resultaat.

en ik kreeg antwoord na 4 of 5 klacten een "simpel" antwoord...

----------------------------------------------------
Beste meneer,

Op dit moment ben je afgesloten vanwege het bereiken van het belplafond.

De blokkade voor het bereiken van de belplafond wordt automatisch verwijderd op de eerste dag van de volgende maand.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

Simpel Klantenservice
Telefoonnummer: 0900 - 2221114 (€0,35 per gesprek)

Op deze e-mail kan geen reply gestuurd worden. www mijnsimpel nl kun je ons een nieuwe e-mail sturen.

Mocht je na deze mail nog vragen hebben kijk dan op http://www.simpel.nl/faq.aspx.

Je kunt ook contact opnemen met de Klantenservice.
Telefoonnummer: 0900 - 2221114 ( 0,35 per gesprek)

Met vriendelijk groet,

Simpel Klantenservice
----------------------------------------------------

Het is gewoon * ik heb een 25 Eurocent vor december maand en sinds eind Decenber kan ik niet bellen of smsen dan hoe kan ik mijn bel plafond hebben bereiken? Het is gewoon *.

Mischien Simpel is een *********** bedrijf ... en blikbaar er is geen klantenservice personnel aanwijzing..

Nooit meer Simpel.
dhondia
Junior Member

Berichtdoor DdeBruin » zo jan 30, 2011 10:27 pm

Die Michiel,die gaat alles voor je oplossen...niet dus...ze graven een gat voor zichzelf en staan binnenkort terecht voor ***********.
in mijn geval belplafond en andere blokkeringen ingesteld maar dit word direct weer verwijderd.Gelukkig over sreenprint met time erbij opgeslagen.
Om *********** aan te tonen ligt mijn tel incl simkaart bij een notaris(verzegeld)er kan dus niet mee gebeld worden...en toch schrijven ze de bedragen af die boven je belbundel vallen.GELUKKIG WAS Michiel zo aardig om de beloverzichten en kosten door te mailen en dus werd het nog duidelijker.*********** naar nummers die je ooit een keer heb gebeld maar doordat deze inmiddels al maanden bij de notaris ligt kan dat dus niet meer...en de kosten gan gewoon door...ik betaal niet en ga met al het bewijs naar de rechter toe die mag bepalen wie hier nou gek is.Je kan je ook bij ons aansluiten want notaris en advocaat zitten in de familie en die willen dit tot op de bodem uitgezocht hebben...bye bye simpel=***********
DdeBruin
Junior Member

Berichtdoor ella » za feb 12, 2011 10:15 am

Beste Allen

Sept 2010 abonnement simpel 2 keer à 2.50 belminuten
op voorhand betaald voor 2 jaar plus nummerbehoud
Daarna een sms bundel van 2.50 per maand die dus maandelijks betaald wordt
Zoveel bellen we niet dus hier komen wij nooit overheen
Omdat Simpel vanuit het kpn netwerk belt hebben we hiervoor gekozen,
we hebben in ons dorp verder heel slecht bereik,
Nu stapt Simpel over naar T mobile bijna geen bereik of volop bereik van Base Of Proximus
Beide Belgische Providers, Kost ons dus veel Geld . maar gelukkig zijn we op ons hoeden.
Vaak gebeld maar de verbinding wordt verbroken na een half uur in de wacht te staan
Op de mail is een keer gereageerd , als blijkt dat je geen of weing bereik hebt dan kan het contract onderbroken worden.
Maar nu het zover is zijn de Heren niet thuis, Ook ik vertrouw dit niet meer, de site veranderd dagelijks en ook de lopende kosten klopt niet altijd, Ik noteer wanneer ik bel en gebeld wordt dus ik weet het wel en als ik dan een mail verstuur is het de volgende dag aangepast
Ik wordt hier niet vrolijk van, Heb daarom een tweede simkaart van kpn voor mee naar het buitenland te nemen, dan weet ik dus wat ik verbruik in het buitenland. Met Mijn Simpel bel en sms ik waar ik in nederland wel bereik heb, en zorg dan maar dat ik er niet overheen kom,
en zal het abonnement zeker na het verlopen van het contractbeeindigen,
Kan iemand mij nog tips geven??

Groeten vanuit De Kempen
ella
Junior Member

Berichtdoor kobus1961 » do apr 07, 2011 12:21 pm

mocht met hoge uitzondering mijn abonnement (kosteloos) opzeggen per 1 januari ivm met netwerkwisseling.
nou het is een drama geworden..... rekeningen/aanmaningen uren aan de telefoon gezeten!!
het lijkt wel of de naam simpel op het i.q. van de helpdeskmedewerkers slaat!!
pure ***********
bedenk je eerst goed voordat je met deze mensen in zee gaat
kobus1961
Junior Member

Berichtdoor simpelwaardeloos » do mei 12, 2011 9:44 am

Ga nooit in zee met een Simpel abbonnement! Waardeloos en schandalige behandeling. Na 4 maanden geen klant meer te zijn en zonder machtiging incasseren ze nog van je rekening. Communicatie is niet mogelijk met Simpel. Brieven&sms&email zijn allemaal standaard. Gewoon niet reageren. Antwoorden per email&sms is niet mogelijk terwijl zij jou daarmee bestoken. Onterechte dreigementen als je klant bent geweest met incassobureau en extra kosten. Ik was al maanden geen klant meer dus ook geen mobiel nummer bij simpel. Ik werd bestookt met 100% onterechte mails&sms&brieven. Vele brieven heb ik geschreven maar geen enkele brief terug. Gewoon onbeschoft. Communicatie maken ze onmogelijk. Je kunt hun bellen waarvoor je moet betalen ook al is het hun fout. Wachten duurt dan 20min. Dus bel niet. Problemen met simpel, ga meteen naar de rechter. Deze aanbieder zou verboden moeten worden. Voorkom problemen en ga nooit in zee met deze waardeloze en schandalige aanbieder. Voor de rechter ermee met Simpel!
simpelwaardeloos
Junior Member

Berichtdoor Dees82 » wo jun 08, 2011 9:23 am

Hallo,

nou blijkbaar ben ik ergens goed ingetrapt. Enkele weken geleden klant geworden bij Simpel met aanvraag van nummerbehoud.
Daarna niks meer gehoord, want nummerbehoud kan even duren ivm toestemming van oude provider. Tot zover nog begrijpelijk. Echter is het contract met mijn oude provider op 22 mei beeindigd, ongeveer een week nadat ik mij bij Simpel heb aangemeld. Lijkt mij dus dat van toestemming geen sprake meer is. Ondertussen is via automatische incasso een bedrag afgeboekt voor aanmelding en nummerbehoud.

Ik heb diverse mails naar Simpel gestuurd maar krijg alleen standaardantwoorden, nauwelijks antwoord op de daadwerkelijke vraag.
De klantenservice kan ik niet bellen vanaf mijn mobiele telefoon, een vaste telefoon heb ik niet en onder werktijd bellen is ook al geen optie (ware het alleen al omdat 0900 nummers worden geblokkeerd op het werk). Overigens krijg je als het mobiel probeert ook nog eens te horen dat het per minuut 1,75 kost met een maximum van 87 euro! Mag dat zomaar?

Iemand tips over hoe ik van ze af kan komen? Heb er weinig vertrouwen meer in :(
Dees82
Junior Member

Berichtdoor Anna van Dijck » do jun 09, 2011 12:54 pm

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten over Simpel hebben, dan mag je mij een bericht sturen. Graag neem ik je klacht persoonlijk in behandeling.
Vermeld behalve een bondige omschrijving van je vraag ook je naam, telefoon- en klantnummer, dan help ik je zo spoedig mogelijk verder.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
anna@simpel.nl
Anna van Dijck
Junior Member

Berichtdoor geert steeman » wo jul 27, 2011 8:10 am

ik probeer al 3 maanden mijn contract op te zeggen maar dat gaat niet via de website van Simpel, dus heb ik het vandaag maar direct gemaild en niet via hun contact formulier gedaan zodat ik een bewijs heb van opzegging wand hun zeggen doodleuk dat als geen bevestiging heb gehad via hun systeem dat je ook geen opzeg bewijs heb.
dit zijn de email adressen waar ik het naar tot heb gemaild.
[dit bericht is door de beheerder aangepast omdat het informatie bevatte die herleidbaar was tot personen; dat is, in verband met de privacy, in strijd met de voorwaarden waar deelemers bij aanmelding op dit forum mee akkoord zijn gegaan]
misschien dat dit beter werk
ik nu wel een opzeg bewijs.
geert steeman
Junior Member

Berichtdoor waltera » vr nov 04, 2011 12:56 am

Mijn probleem is dat Simpel mijn uitspraak bij de geschillencommissie niet na komt.
Ik heb sinds 27 september 2010 een conflict met sim * aanbieder Simpel bv.
Mijn bel plafond stond op 100 euro maar toch kreeg ik een rekening van 814,34 euro!
Na het nakijken van het overzicht zie ik dat het al op 1 augustus 2010 iets over de 100 euro staat, en de blokkade gaat pas in na 9 augustus 2010 in.
Uiteindelijk komt het tot een uitspraak van de geschillencommissie op 29 juli 2011,waar ik gelijk krijg en het abonnement beëindigd wordt met terug werkende kracht tot 15 december 2010, en Simpel moet dit binnen 2 weken doen.
Alleen Simpel doet dit niet, en blijft het maar rekken.
En stelt bij het terug betalen aan mij een voorwaarden dat ik eerst nog een paar keer moet betalen,en daarna storten ze het geld weer terug.
Maar juist die constructie van Simpel is in strijd met de uitspraak van de geschillencommissie.
Inmiddels heb ik geld terug (22 september 2011 veel te laat), maar blijven er maar incasso’s komen over september, oktober (dit is abonnement geld) terwijl het beëindigd is.
Ook komt er een betalingsherinnering waar gedreigd wordt met een incassobureau. (13oktober 2011)
Simpel houd zich aan geen enkele wet, dit moet stoppen.
Terwijl Simpel in hun eigen voorwaarden stelt dat als een geschil tot de geschillencommissie komt, beide partijen aan de uitspraak moeten houden.
Ik stuur elke keer weer de documentatie door naar de geschillencommissie maar tot op heden heeft dit geen effect.
Van de week ben ik naar de ING bank gegaan om de automatische incasso definitief te stoppen.
Ik ben nu zelf een actie gestart om mijn probleem met Simpel in de aandacht te brengen.
En ik ben zo te zien niet alleen.
Simpel is een bedrijf dat zelf de regels maakt, ook al is dit in strijd met de wet.
Het wordt tijd om de stekker er uit te halen…doet U mee!!
waltera
Junior Member

Berichtdoor Reptile » wo nov 30, 2011 6:36 pm

@waltera, gezamelijk bezoekje?
Reptile
Junior Member

Berichtdoor apestaard » wo dec 21, 2011 10:23 pm

Reptile schreef:@waltera, gezamelijk bezoekje?

Heb 1 december een abonnement afgesloten met behoud van mijn 06 nr. tijdens het aanmelden liep de site van simpel vast. kon geen stap verder en stap terug was ik op de site weer bij het begin. ben er mee gestopt en kreeg geen bevstigingsmail. paar dagen gewacht en opnieuw geprobeerd. dit lukte. kreeg ook n bevestigingsmail. na een week kreeg ik 2 brieven thuis met 2 verschillende klantnrs. ik gbeld kwam er niet door. gemaild kreeg geen reactie. nu kreeg ik een incassobureau op mn dak. ik gebeld met simpel. sorry mevr u heeft u 2 x aangemeld. ik zeg dat er een probleem was. maakt niet uit ik zit nu voor 2 jaar ook aan die 2e aanmelding vast die naar mijn mening niet gelukt was.
apestaard
Junior Member

Berichtdoor stupidsimple » wo dec 28, 2011 10:42 pm

Herkenbaar… ook al 2 abonnementen:
Vorige week had ik mij ook via de site aangemeld en om 1 of andere reden is de stap (2?) waar je nummerbehoud kunt aangeven overgeslagen. Ik heb dat ook niet weggeklikt ofzo heel vreemd. Daarop belde ik met de klantenservice… als je maar optie 2 (nieuwe klant) kiest wordt je gelijk geholpen…
Daar heb ik hetzelfde abonnement afgesloten met nummerbehoud.
Mij werd verteld dat ik de volgende dag het andere abonnement kon opzeggen.
Gebeld maar kon het niet geannuleerd worden omdat ik helaas het rekeningnummer van mijn vriendin waarvoor ik het abonnement afsloot niet bij de hand had.
Telefonist vond het ook maar vreemd dat het niet gelijk de vorige avond geannuleerd was!
Vandaag weer gebeld om te annuleren maar geen doorkomen bij de klantenservice voor bestaande abonnees dan he. Heeft me de nodige euro’s gekost. Het kost “maar 35 cent per gesprek”. Hierop maar een poging gedaan bij optie 2 om vandaag terug gebeld te worden.
Ik wilde het vandaag afronden omdat ik op vakantie ga morgen. Niet terug gebeld dus uiteraard. In een helder moment heb ik besloten om beide abonnementen op te zeggen, dat kan binnen 2 weken staat op de site. (Een telefonist liet zich echter ontvallen dat het binnen 4 weken kan na afsluiten abonnement). Via aangetekende brief heb ik vandaag beide abonnementen op gezegd. Ik hoop dat dit lukt... als ik zo de ervaringen van anderen lees...
stupidsimple
Junior Member

Berichtdoor AN_te_H » zo jan 29, 2012 6:24 pm

Simpel is volgens mij onderdeel van T-Mobile.
Dan kan het simpelweg zo zijn dat u geen bereik heeft.
Ik ging verhuizen en kon vervolgens 17 maanden beltegoed weggooien x 20 euro + bijna 60 euro opgebouwd beltegoed is bijna 400 euro zo de sloot in.
T-Mobile zegt dan doodleuk dat je wel bereik hebt want er staat eens mast in je omgeving.
AN_te_H
Junior Member

Berichtdoor knijn » di mei 22, 2012 11:07 am

Ik wordt een beetje simpel van Simpel. Zelfs na de uitspraak van de kantonrechter, waarin ik volledig in het gelijk wordt gesteld en waarin is beslist dat ik niets aan Simpel verschuldigd ben, presteert Simpel het om een incassobureau (Lindorff) op mij af te sturen die mij wel eventjes een betalingsregeling zal opleggen. Ik heb Lindorff al meerdere malen verwezen naar de uitspraak van de rechter, maar Simpel doet simpelweg als of zijn neus bloedt. Ik vind dit een uiterst onbeschofte gang van zaken. Zijn ze bij Simpel nou écht zo simpel?
knijn
Junior Member

Berichtdoor h.schiering » wo jun 06, 2012 7:37 am

Door Herman Schiering

Er gaat geen dag voorbij of je wordt bestookt met zogenaamde facturen van zeer schimmige bedrijven. De meeste rekeningen, waaronder ook die van Simpel, laat ik automatisch afschrijven om problemen te voorkomen. Het brute gezeur van Direct Pay Services schaarde ik dan ook onder spam. Ik zou in de laatste zes maanden van 2010 een aantal bedragen – met een totaal van € 43,01 – niet hebben betaald. Omdat je bij ING maar 16 maanden kunt terug kijken naar je rekeningen, kon ik destijds helaas alleen het afschrift van de maand december boven water krijgen, maar daar prijkte al een afschrijving van Simpel op van € 72,79. Reden voor mij om des te meer te geloven dat die € 43,01 gewoon spam was. Te meer ook daar ik van Simpel ook nog nooit een SMS, email of brief had ontvangen dat ik niet zou hebben betaald.
Direct Pay Services bleef mij maar lastig vallen met deze *. Het bedrag werd steeds maar hoger. Een klacht van mij hierover op de site van Simpel werd niet beantwoord. Ik dacht toen nog dat dit kwam omdat er tussen die twee bedrijven geen connectie bestond. Om de verwarring – en daarmee mijn wantrouwen – nog groter te maken, ging ook het zich Webcasso noemende bedrijf zich ermee bemoeien.
Tijdens mijn vakantie (ik ben vaak lang weg met de camper) deponeerde een deurwaarder een dagvaarding bij mij in de bus. Ik moest voor het kantongerecht verschijnen, maar daar kwam ik pas achter toen ik van vakantie terug kwam. Ik bleek te zijn veroordeeld voor het lieve bedrag van € 635,66. Dit alles om een bedrag van ruim vier tientjes te innen, waarvan totaal niet is overlegd waarop dit is gebaseerd.
Klachten (telefonisch en schriftelijk) hierover bij de deurwaarder werden afgedaan met de mededeling dat de bezwaartermijn reeds was verstreken. Dan sta je met je rug tegen de muur en het bezopen hoge bedrag wordt onverbiddelijk op je AOW ingehouden.
Ik ga ervan uit dat Simpel met een behoorlijk voorstel komt om mij hierin te compenseren. Zo niet, dan stuur ik deze klacht door naar de ombudsredactie van mijn dagblad.
h.schiering
Junior Member

Vorige

Keer terug naar Elektronica & communicatie