Consumentenbondforum

Brugman keukens

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Brugman keukens

Berichtdoor kookgraag » do okt 06, 2011 1:54 pm

In 2006 heb ik een keuken gekocht bij Brugman keukens.
Nu laat de folie aan de keukenkastjes los.
Heb geprobeerd te plakken.Op internet heb ik even rond gekeken, en het blijkt dat de fabrikant lijm heeft gebruikt die niet goed werkte.Velen hebben dit zelfde probleem,loslaten van folie.
Nu is de garantie natuurlijk verlopen,maar je mag toch verwachten dat een keuken langer mee gaat als 5/6 jaar.
Brugman gebeld, en ze vertelden me daar dat folie weleens sneller los liet ,soms binnen 1 jaar al.
Dan verkopen ze volgens mij een ondeuglijk product.Ik ben een beetje streng geweest, en nu gaan ze de fabrikant bellen.
Maar ik las dat meer klanten dit hebben gedaan en de uitkomst is altijd in de min voor de klant.

Wat voor rechten heb je nu eigenlijk?

Vriendelijke groet,
Kookgraag
kookgraag
Junior Member

Re: Brugman keukens

Berichtdoor kookgraag » vr okt 07, 2011 6:00 am

Is er niemand die een antwoord heeft op mijn vraag?
kookgraag
Junior Member

Berichtdoor Nick123 » vr okt 07, 2011 9:48 am

Ik heb er is over na zitten denken en het is wel een beetje een lastig geval. U hebt inderdaad recht op een duigdelijk product, echter iemand moet gaan bepalen of het loslaten van de folie 'ondeugdelijk' is, of gewoon een resultaat van tijd / kwaliteit.

Het mooiste zou zijn dat u de winkel kunt overtuigen dat u een ondeugdelijk product hebt gekocht. Gooi er wat consumentenrecht en artikelnummers in, dan kijken ze in de meeste gevallen wel of er iets te regelen valt. Mocht het niet lukken kunt u uiteraard naar de rechter gaan, en het is aan hem om te bepalen of u een ondeugdelijk product hebt na 6 jaar, of dat het gewoon 'eigen risico' is.
Nick123
Junior Member

Berichtdoor mirke » zo okt 23, 2011 4:23 pm

ik heb iets soortgelijks,
in 2004 hebben we een keuken bij brugman gekocht, ruim 13000 euro. in december 2008 heb ik gebeld, de frontlaag van een aantal kastjes liet los en sprong naar verloop van tijd kapot. de reden is onduidelijk. In januari 2009 zijn de betreffende deuren (koelkast, draaideuren carousselkast, 1 lade, 1 vaste blende fornuiskast en 1 korflade) vervangen tegen een geringe eigen bijdrage van 46,50. dat vond ik netjes. echter.. een aantal maanden later lieten weer andere deurtjes los. weer gebeld, we hebben afgesproken dat ik alle nog niet vervangen deurtjes zou ontvangen tegen een eigen bijdrage van 350,-. dan moesten we ze zelf monteren. dat vond ik redelijk en daarmee zijn we akkoord gegaan, ook met de gedachte dat het probleem dus dan wel opgelost zou zijn. afgelopen week schrok ik me een ongeluk, weer een kastje met losse folie. nu denk ik dat dat een kastje is dat nog niet vervangen is, maar ondertussen zijn we alle kastjes gaan controleren en zien we dat de koelkastdeur, begin 2009 vervangen, alweer loslaat. komende week gaan we maar weer contact opnemen met brugman, ik hoop ook nu op een goede oplossing ( brugman is toch een gerenommeerd bedrijf). het lijkt me handig als we op de hoogte blijven van elkaars vorderingen. Ik zie trouwens op internet dat niet alleen brugman maar meerdere keukenleveranciers met dit probleem kampen.
mirke
Junior Member

Berichtdoor mirke » do okt 27, 2011 11:28 am

ok, ondertussen tijd gehad om te kijken welke deuren ik nog op voorraad had nav de vorige actie: blijkt dat ik alle deuren die nu stuk zijn de vorige keer niet heb vervangen, met andere woorden van de tweede levering deuren heeft van geen enkele deur de folie losgelaten. ik ga de deuren dit weekend vervangen.
mirke
Junior Member

Berichtdoor jasw » zo nov 13, 2011 8:24 pm

Ja, iets soortgelijks hebben wij ook meegemaakt met een Tulp-keuken.
Die dateerde van mrt 2003 en had na een paar jaar losgelaten kanten van de deurtjes en laden naast de oven. Die zijn toen gratis vervangen. Alsmede een aanpassing met rubber strips aan de oven.
Maar langzamerhand gingen alle zijkanten van bijna alle deurtjes los. Ook geprobeerd met allerhande lijmen, maar dat hielp niet echt.
Tulp maakte excuses onder vermelding dat het een algemeen probleem was, ook bij andere merken. De melamine zou niet echt goed te bevestigen zijn, op met name de mdf-plaat.
Als we wilden konden we weer nieuwe deurtjes krijgen. Maar naar verwachting zouden die dan na x jaar ook weer loslaten.
Er was echter ook een duurdere uitvoering in dezelfde kleur die één geheel vormde met de mdf-plaat. Voor een gereduceerde prijs (€1200) konden we die, inclusief montage, ook kiezen.
Dat hebben we toen (mrt 2010) maar gedaan. En dat zit nog. Mag je gelukkig na 1,5 jaar verwachten.
Waaruit dus ook blijkt - om antwoord te geven op de eerstgestelde vraag - dat 'de keukenbranche' het gebrek gewooon erkent.
Hoewel er altijd wel weer schuinsmarcheerders zullen zijn die daar anders over denken. :-(
jasw
Junior Member

Berichtdoor OPRECHT » vr feb 10, 2012 7:38 pm

BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER M.B.T. UW KEUKEN OF BADKAMER AANKOOP

Bij de meeste grote keuken en badkamerzaken bent U geen KLANT maar OMZET.

Zo ook naar mijn mening de winkel die ik bezocht : bij Brugman Keukens en Badkamers.

Daarom MOET U daar ook METEEN in de winkel BESLISSEN over de keuken en of badkameraankoop.
Honderden… nee zelf duizenden Euro’s korting worden U “gegeven”, ALS U MAAR METEEN BESLIST.
DE MOOISTE VERHALEN en toneelstukken worden in dat soort winkels opgevoerd, even overleggen, even toestemming vragen aan de manager, de actie is alleen vandaag geldig….etc. etc. Het zijn de geslepen verkoopapen met jarenlange ervaring tegenover U met Uw eerste keuken en of badkameraankoop.

TRAP ER NIET IN.

De enige reden waarom U in één keer MOET beslissen is omdat men weet dat U hetzelfde product elders stukken goedkoper kunt krijgen!! Ja echt… lees de zin hiervoor nog maar een keer.

Hoe herkent U dit soort zaken?

1) Opdringerige verkoopapen die vrijwel meteen in Uw nek staan te hijgen. Niet omdat men interesse heeft voor U, maar om te polsen of er (meteen) OMZET te halen valt. (Anders wel snel even een offerte).

2) Altijd de vraag hoeveel U voor de keuken of badkamer wilt besteden. Men heeft voor die vraag een fantastische…ja .. bijna een geloofwaardige uitleg. Echter hij wordt alleen gesteld om erachter te komen HOEVEEL OMZET er te halen valt.

3) U MOET DAAR ALTIJD IN ÉÉN KEER BESLISSEN. De hele trukendoos wordt opengetrokken want DE OMZET MOET BINNENBOORD. Men zal er alles aan doen om U in een keer te laten beslissen. Pas als men gaat inzien dat dit niet gaat lukken, probeert men nog te redden wat er te redden valt.

4) Men krijgt GÉÉN GESPECIFICEERDE OFFERTE. Want alles is er immers duurder.

In mijn beleving heb je in dat soort winkels verkoopapen en opperapen. Hoewel de verkoopapen wel anders willen, doen ze uitsluitend dat wat de opperapen zeggen wat ze moeten doen, want anders kunnen ze de boom in.

De gemiddelde opperaap heeft daar een IQ wat net iets hoger is dan plankton, maar toch blijven de verkoopapen na-apen wat de opperapen brallen.

BESLIS NOOIT IN ÉÉN KEER OVER UW AANKOOP…. EN ZEKER NIET IN DIT SOORT WINKELS !!! IK WAS WEL ZO’N SUKKEL.

En nadat ik had gekocht (stom…stom ik weet het) liet ik elders toch nog een offerte maken, en ik kan U vertellen dat deed BEHOORLIJK VEEL PIJN.
Want werkelijk alles wat ze daar verkopen is stukken goedkoper te verkrijgen bij een ander.(google maar eens 5 minuten)

Maar bovenal interesseert men zich daar totaal niet voor U als mens, met Uw specifieke wensen, maar men heeft uitsluitend oog voor Uw zuurverdiende centjes…de OMZET.

Ook de productkeuzes zijn uitsluitend OMZET gerelateerd en niet aan KWALITEIT. Gezien de OMZET DRIFT is de winstmarge op een product belangrijker dan de kwaliteit ervan.

(Raadpleeg vooraf bv. de consumentengids van de consumentenbond) Ga in keukenzaken en badkamerzaken nooit voor een huismerk of een eigen merk wat uitsluitend binnen de keten is te verkrijgen. U kunt de prijs dan immers nooit objectief vergelijken.

U MOET in dit soort winkels IN ÉÉN KEER BESLISSEN OMDAT DE VERKOOPAAP DAT MOET VAN DE OPPERAAP. EN DE VERKOOPAAP en de OPPERPAAP WETEN DAT, INDIEN U ELDERS EEN OFFERTE LAAT MAKEN, HET ELDERS OOK STUKKEN GOEDKOPER IS. ZE ZULLEN U DAN IMMERS NOOIT MEER TERUGZIEN.
Ook belangrijk: Kijk eens op google en ga eens kijken welke winkels er allemaal tot dezelfde groep behoren. Die winkels hoeft U dan vervolgens niet meer te bezoeken, want daarmee bent dan U reeds bekend.
OPRECHT
Junior Member

Berichtdoor mikkola » za maart 10, 2012 9:06 pm

Wij hebben na 10jaar de Brugman keuken te hebben gebruikt,was af ,een Ikea keuken geplaatst.
Hiervan zijn de verschillende onderdelen na jaren nog te ruilen/herstellen.
mikkola
Junior Member

Keer terug naar Elektronica & communicatie