Consumentenbondforum

tv valt uit en standby knop blijft knipperen.

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

tv valt uit en standby knop blijft knipperen.

Berichtdoor jannie koops » zo jun 12, 2005 3:32 pm

We hebben een Aristona tv maar sinds afgelopen week valt de tv plotseling uit en blijft het standby-lampje knipperen.
Nu las ik op internet dat veel mensen hetzelfde probleem hebben met een Sony tv.
Het schijnt dat het CAI signaal veel informatie meestuurt, dat het geheugen vol loopt en de microprocessor hierdoor zichzelf reset. De bekende aan/uit aktie.
Bij een persoon is dat verholpen door Sony door een insteekkaart te vervangen waar het cachegeheugen op zit van teletekst. De bug is uit de printplaat gehaald + de laatste firmware van software is
toebediend.
Mijn vraag is of hetzelfde aan de hand kan zijn met mijn Aristona televisie en zijn er meerde mensen die dit probleem hebben?
jannie koops
Junior Member

Ook bij Grundig ??

Berichtdoor erickhartevelt » ma jun 13, 2005 12:34 pm

Hallo ,
Ik ben in het bezit van een Grundig breedbeeld , ook deze had vergelijkbare symtonen.
In dit forum kun je lezen wat er bij mij aan "gerepareerd"is.
erickhartevelt
Junior Member

Is het probleem nu wel opgelost?

Berichtdoor jannie koops » ma jun 13, 2005 3:57 pm

Eric,
Is het probleem nu wel opgelost, of helemaal niet ondanks de bon die je niet hebt?

Jannie Koops
jannie koops
Junior Member

Keer terug naar Elektronica & communicatie