Consumentenbondforum

kijk uit: spam klantvriendelijk?

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Berichtdoor user123 » za maart 11, 2006 9:55 am

koekie monstertje schreef:Maar ik weet wel beter wat betreft kijk uit: spam: mij zien ze er niet meer terug....

Je hebt geen ruggegraat ;-)
user123
Member

Berichtdoor Vulcan » wo jun 07, 2006 11:13 am

Over klantvriendelijkheid gesproken:
Ik heb 31 mei een bestelling gedaan bij kijk uit: spam, een pc-game Guild Wars Collector's Edition voor een mooie aanbiedingsprijs van € 29,95
Ik wilde betalen via Rabo-internet. (Ideal)
Maar ongelukkigerwijs werkte mijn "Random reader" niet, waardoor ik een "Kaart fout" kreeg.
Ik had gewoon de bestelling laten staan, en ben de volgende morgen naar mijn bank gegaan die concludeerde dat de reader defect was.
Ik kreeg direct een nieuwe reader en thuisgekomen wilde ik mijn bestelling bij kijk uit: spam verder afronden.
Wat zie ik tot mijn grote verbazing: de prijs van het Guild Wars spel, welke ik in bestelling had staan voor €29,95, was ineens aangepast naar 69,95!
Bijna had ik dit niet gezien en had ik iets gekocht voor een prijs die ik er nooit voor zou geven...
Dit kan toch niet? Het artikel zat al in mijn winkelmandje, en ook geen waarschuwing of iets...
Ik heb kijk uit: spam hierover gemaild, pas nadat ik 2x gemaild had kreeg ik een raar mailtje terug (waarschijnlijk hebben ze mijn mail maar half gelezen..)
Hieronder hun reactie:

"Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 juni 2006.

In antwoord op uw vraag kunnen wij u laten weten dat wij niet het lagere prijs met u verrekenen. Bij kijk uit: spam betalen onze klanten de prijs wat bij het artikel is vermeld tijdens de bestelprocedure. Het kan voorkomen dat de prijs achteraf gewijzigd word nadat uw bestelling is geplaatst. Helaas veranderd deze prijs niet voor uw bestelling."

Naar mijn idee spreken ze zichzelf flink tegen, ik heb hierop een reactie terug gegeven. Wordt vervolgd...
Vulcan
Junior Member

Berichtdoor Jan van Doorn » wo jun 07, 2006 4:18 pm

Naar mijn mening dient een site - en zeker die van een aan de weg timmerende commerciële instelling, maar ook die van de (semi)overheid en alle instellingen die zich op een groot publiek richten - zich onder elk veel gebruikt operating system goed te gedragen. Dat is een elementaire vorm van klantvriendelijkheid. Ook is er een begrip als 'usability' - soms vertaald als klantvriendelijkheid, maar in feite ook bruikbaarheid. Sites voor een breed publiek zouden usability tests moeten ondergaan, en daar hoort ook bruikbaarheid bij in combinatie met juist niet het * op browser gebied. Wie bepaalde gebruikers bewust uitsluit, stoot 'n keer z'n hoofd, en verdient dat ook.

De inhoud van veel sites vereist ook bijna nooit het *. Bijna elk site kan zonder. Wie het niet zonder kan, is er niet op uit om een publiek te bedienen, maar om met de * snufjes te spelen. Er zijn bijv. sites waar je alleen met de * versie van Flash op terecht komt, terwijl de feitelijke inhoud van de site alleen uit tekst bestaat en het gebruik van flash nergens voor nodig is om die inhoud te bekijken, maar alleen voor een "intro". Maar de betreffende ontwerpers of webmasters hebben er geen boodschap aan als zij bezoekers dwingen om weer 'ns ergens van een * versie te downloaden, terwijl de bezoeker daar verder niet mee gediend is. Men wordt soms alleen verplicht "met de tijd mee te gaan" omdat de wensen en de mogelijkheden van de gebruiker geen enkele prioriteit genieten.
Jan van Doorn
Junior Member

Vorige

Keer terug naar Elektronica & communicatie