Consumentenbondforum

SIMPEL.NL mobiel bellen

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

SIMPEL.NL mobiel bellen

Berichtdoor kiske » wo dec 02, 2009 1:33 pm

ik heb mijn eigen over laten sluiten van de KPN naar SIMPEL provider
zou ik de afgelopen vrijdag automatisch door worden geschakelt met nummerbehoud
nou ik kon bellen hoor , geen probleem
alleen ik kan niet gebeld worden ..
Al een paar keer naar de klachtenservice gebeld
We zijn er mee bezig er was vrijdag een storing enz.
Ik heb een eigen bedrijfje en kan nu dus niet gebeld worden .
Hoe of wat kun je nu het beste doen
kiske
Junior Member

simpel

Berichtdoor danny.stam » wo jan 13, 2010 11:04 am

kiske schreef:ik heb mijn eigen over laten sluiten van de KPN naar SIMPEL provider
zou ik de afgelopen vrijdag automatisch door worden geschakelt met nummerbehoud
nou ik kon bellen hoor , geen probleem
alleen ik kan niet gebeld worden ..
Al een paar keer naar de klachtenservice gebeld
We zijn er mee bezig er was vrijdag een storing enz.
Ik heb een eigen bedrijfje en kan nu dus niet gebeld worden .
Hoe of wat kun je nu het beste doen

Ik heb sinds 11 januari geen netwerk,ik heb gebeld met Simpel en antwoorden met het probleem is bekend we doen ons best.12 en 13 januari,nog steeds geen netwerk.Simpel antwoord weer het zelfde.het is nu 13 januari 11:00 uur en nog steeds geen netwerk.
danny.stam
Junior Member

Re: SIMPEL.NL mobiel bellen

Berichtdoor MarinRonald » zo apr 18, 2010 3:58 pm

Simpel bellen. Lijkt makkelijk en goedkoop, maar o wee als er iets fout is gegaan. Dan zijn ze onverbiddelijk en voor echte communicatie nooit thuis.

Zie onderstaande brief als voorbeeld van hoe Simpel verkeerd bezig kan zijn.

Na de reactie van Simpel, kom ik hierop terug.

Aan de Klantendienst van Simpel,

xxxxxxr, 16 april 2010

Betreft: Aanvulling op klacht / verzoek om ontbinding / poging tot oplossing
Reden aanvulling: Artikel 5.7 van de Algemene Voorwaarden

Beste klantenservice van Simpel,

Deze mail komt in de plaats van mijn gisteren gestuurde mail. Dit i.v.m. de vandaag door u ontvangen brief, met als dagtekening 15 april 2010.

In reactie op uw brief van 15 april 2010 deel ik u het volgende mee.

Met uw standaardbrief d.d. 15 april 2010 wordt inhoudelijk niet gereageerd op mijn klacht, respectievelijk op mijn poging tot een oplossing.
Ik vraag mij echt af wat er met het bedrijf Simpel aan de hand is. Met de klant communiceren is lastig, maar probeer het in ieder geval.
Ook mijn telefonisch contact met de klantenservice of vandaag (16 april 2010) levert steeds dezelfde ervaring op. Doorverbinden naar een leidinggevende is niet mogelijk, of kennelijk verboden.
Het standaardantwoord luidt: een- kennelijk -door mijn minderjarige dochter gemaakte foutje via selfcare kan door de helpdesk niet ongedaan worden gemaakt. Want regels zijn regels.

Hieronder doe ik u een concept toekomen van de klachtenbrief die ik binnenkort aan de Geschillencommissie Telecommunicatie ga sturen.
==================================================================================

Geschillencommissie Telecommunicatie,
Postbus 90600,
2509 LP Den Haag

Betreft klacht over Simpel,

Geachte geschillencommissie,

Al enige maanden probeer ik i.v.m. diverse klachten in contact te komen met Simpel.
Bellen naar de helpdesk levert nimmer een oplossing. Meestal wordt geadviseerd een brief te schrijven naar de klantenservice van Simpel te Driebruggen.

Telkens als ik een mailtje stuur, krijg je keurig een bevestiging met een ticketnummer. Vervolgens hoor je heel lang niets meer.
Als je dan na zo’n twee maanden bericht krijg, is het een nietszeggend standaardberichtje waarbij niet inhoudelijk op de klacht wordt ingegaan. De klacht wordt ook niet opgelost.

Ook heb ik 7 april 2010 s een brief met bijlage gestuurd naar de klantenservice.
Resultaat: op 15 april 2010 een standaardantwoord, niet ondertekend door een persoon, waarbij inhoudelijk niet wordt ingegaan op de klacht. Zelfs geen poging om het probleem op te lossen.
Hoe lang kan Simpel nog doorgaan met deze zeer klantonvriendelijke bejegening?

Klachten.

1. Onmogelijke om in het buitenland te bellen of gebeld worden. Nog steeds geen verbinding in het buitenland.
2. Regelmatig – een aantal keren per maand en dan voor meerdere dagen - is geen verbinding mogelijk. Soms helpt aan – en uitzetten. Vaak ook niet . Na bellen met de helpdesk wordt de verbinding na enige tijd weer hersteld. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Over de geleden schade wordt met geen woord gerept.
3. Ongevraagde sms’jes van Simpel over een onverantwoorde verhoging van het bellimiet. In strijd met de op Mijn Simpel opgegeven limiet.
4. De abonnementsvorm is tussentijds via selfcare abusievelijk door mijn minderjarige dochter omgezet in een totaal voor mijn dochter onnuttige en zeer ongunstige vorm. Was 240 belmin. en 240 sms’jes voor euro 10,-. En is omgezet in vooral bellen euro 10,- en internetten voor euro 2,50. Hoewel ik tot op heden - 16-04-2001-geen schriftelijke toestemming van Simpel (zie art. 5.7 Algemene Voorwaarden) heb ontvangen, en er juridisch gesproken dus nog geen wijziging van het oude abonnement kan zijn, bestaat er van de kant van Simpel geen enkele bereidheid om deze ten onrechte in het systeem toegepaste abonnementswijziging terug te draaien.

Uiteraard zal ik deze brief voorzien alle overige bevindingen en van de nodige bescheiden, waaronder de Algemene Voorwaarden, zoals die op dit moment gelden, kopieën van de automatische beantwoordingen en kopieën van mijn brief van 7 april en uw brief van 15 april 2010.

=================================================================================

Ik stel u nog één keer in de gelegenheid om met name de klacht nr. 4 op te lossen en de oude abonnementsvorm – 240 belmin. en 240 sms’jes - met terugwerkende kracht te herstellen.

Voor alle duidelijkheid:

1. Ik eis ontbinding van het – kennelijk - via selfcare (??) op 08-03-2010 door mijn minderjarige dochter abusievelijk afgesloten abonnement van een belbundel € 10 en daarbij een internetbundel van € 2,50. Ik heb haar daar geen toestemming voor gegeven. Tevens kan ik u meedelen dat juridisch op dit moment nog geen sprake kan zijn van een deugdelijke wijziging van het contract. Volgens uw eigen Algemene Voorwaarden – art 5.7 - is pas sprake van een wijziging van een contract nadat Simpel schriftelijke toestemming heeft verleend. Welnu, aan mij is tot op heden door Simpel geen enkele schriftelijke toestemming omtrent een wijziging van een abonnement gedaan.
(tekst art. 5.7. De Klant kan zijn Simpel abonnement omzetten naar een ander Simpel abonnement na schriftelijke toestemming van Simpel). Uw eenzijdige – voor de klant zéér ongunstige - uitleg dat met de wijziging slechts een downgrading wordt bedoeld, zal door geen rechter worden gevolgd. I see * in Court. Omzetten is elke vorm van wijzigen, dus upgraden en downgraden.
Ik eis om bovengenoemde redenen dat het oude abonnement vooral sms’en van € 10 (240 belminuten en 240 sms’jes) door Simpel wordt hersteld, dit op straffe van ontbinding met terugwerkende kracht.

2. Compromisvoorstel (sans prejudice)
Indien om technische redenen omzetting naar het oude abonnement daadwerkelijk niet mogelijk is – zoals mij werd medegedeeld op 16 april door uw helpdeskmedewerksters dan stel ik als compromis voor dat het abonnement wordt omgezet in een nieuw abonnement, te weten € 5 bellen + € 5 sms’en en € 2,50 internetten. In dat geval verliest mijn dochter ten opzichte van haar oude door mij afgesloten abonnement 40 belminuten en 40 sms’jes en kost het haar pappa € 2,50 extra per maand. Om die reden is het wel passend geboden dat uw bedrijf het nadeel t.o.* het oude abonnement compenseert. Dit bijvoorbeeld door een korting van tenminste €2,50 per maand te geven. Dit compromisvoorstel is op 16.04.2010 besproken met uw medewerkster Mariëlle. Zij heeft toegezegd dat ik via de mail zal worden geïnformeerd.

Graag ontvang ik binnen 10 dagen een bevestiging van de ontbinding van het nieuwe abonnement.
Mocht uw reactie negatief zijn of uitblijven binnen genoemde 10 dagen, dan zal ik de Geschillencommissie Telecommunicatie verzoeken zich over de klachten uit te spreken. Hierbij zal ik dan verzoeken om een schadevergoeding en onmiddellijke beëindiging van het nieuwe en het oude abonnement.

Tevens zal in dat geval aan Consuwijzer.nl een klacht over uw bedrijf worden gestuurd. Deze klacht zal in het bijzonder gaan over de zéér onredelijke (lees: zeer ongunstige) wijziging van de voorwaarden bij het afsluiten van een aanvullende bundel voor internetten, in de situatie van een bestaand abonnement. En de weinig klantvriendelijke bejegening ingeval van klachten.
Daarnaast zal ik op diverse fora (Kassa, Radar, Telecom, Bellencom, Klachtenbond.nl) uitgebreid mijn ervaringen met uw bedrijf ventileren, en daarbij de lezers zeker wijzen op art. 5.7 van de Algemene Voorwaarden.

In afwachting van een serieuze poging uwerzijds om deze klacht op te lossen, teken ik.

Hoogachtend,

E.XX. Vxr xxxxxxxx)
xxxxxxxx xx
1xxxx Alkmaar
072 xcxxx50 06xcxxxx19
MarinRonald

Berichtdoor Jim den Bakker » zo apr 18, 2010 9:36 pm

Ook ik heb dezelfde vervelende ervaringen met Simpel. Wat een d********** is dat.
Nooit bij Simpel een abonnement afsluiten.
Jim den Bakker

Berichtdoor Adrie » di apr 20, 2010 10:26 pm

Deze vervelende ervaringen komen mij bekend voor.
Ik krijg regelmatig rekeningen. Dan zou ik meer hebben gebeld dan mijn vrije belminuten. Maar dat klopt van geen kant.
Echt communiceren met Simpel lukt niet. De klantendienst is bemenst met m*******, die geen enkele oplossing kunnen bieden.
Wat een asociale bende is het bij Simpel.
Adrie

Re: SIMPEL.NL mobiel bellen belazerd de boel

Berichtdoor Johan Kuiken » wo apr 21, 2010 10:15 pm

Simpel abonnement gehad voor 240 belminuten.
Wat bleek: er werd direct € 70 afgeschreven.
Alle niet in de maand gebelde minuten ben je direct kwijt.
Alle gesprekken - ook niet geslaagde gesprekken van 0.01 sec. - worden per minuut naar boven afgerond.
Kortom, het lijkt goedkoop, maar is in de praktijk veel duurder dan andere telefoonproviders.
Niet doen dus!!
Johan Kuiken

Berichtdoor NellekeMeyroos » wo apr 28, 2010 10:27 am

Jullie zijn niet de enigen met slechte ervaringen, ik kwam op internet nog meer tegen.
Dit versterkte mijn vermoedens dus al, ik heb daarom maar besloten om geen Simpel.nl abonnementje af te sluiten
NellekeMeyroos
Junior Member

SIMPEL.NL is tuig van de richel

Berichtdoor KeesdeJong » zo mei 09, 2010 11:14 pm

Simpel is echt tuig van de richel. Sturen rekeningen die nergens op slaan.
Veranderen abonnementen zonder dat de klant een fatsoenlijke schriftelijke kennisgeving krijgt.
Lappen alle regel m.b.t. (ver)kopen op afstand aan hun laars. Komen afspraken nooit na.
Beantwoorden 9 van de 10 e-mails niet.
Hebben lak aan normale regels van fatsoen.
Trachten elke terechte klacht - door stelselmatig negeren - te laten doodbloeden.
Hebben kennelijk uitsluitend xxxxx bij de klantenservice. Technisch is het helemaal een zootje.
Simpel dient te stoppen met deze ***********.
Simpel moet weg uit deze telecommarkt.
Simpel is maffia.
KeesdeJong

Berichtdoor Peter van Diepen » zo mei 16, 2010 11:08 pm

Ik heb ook erg slechte ervaringen met Simpel B.*
Op hun website heb ik geen echt (fysiek) adres kunnen vinden. Wel een postadres. Mag dit zomaar?
Gaat het hier om een bonafide onderneming of gaat het om een malafide onderneming.
Ik zou graag een bij Simpel met een paar stevige vrienden langsgaan. Waar zitten die ***?
Peter van Diepen

Berichtdoor Vis » zo mei 16, 2010 11:26 pm

Even zoeken op internet (blijf rustig en verlaag je niet):

Simpel Mobiele Telecom
De Groendijck 20
3465 JB Driebruggen
0900-2221114 (klantenservice).
Vis
Member

Berichtdoor MartinRonald » ma mei 17, 2010 4:26 pm

Bedankt Vis, maar het adres van dit bedrijvencomplex klopt niet, althans niets duidt erop dat dit adres het fysieke adres is van het Telecombedrijf Simpel BV h.o. de naam Simpel.nl.
Ook uit de via internet bij Simpel.nl op te vragen contactgevens blijkt uitsluitend een postbusadres.

Waarom ik deze vraag stel? Als je als internetbedrijf transacties aangaat met consumenten, dien je i.v.m. de Europese richtlijn voor koop op afstand bij elke overeenkomst een schriftelijke bevestiging te sturen, waarop a.een fysiek adres staat vermeld, en b. de klant expliciet wordt gewezen op de 7 dagen bedenktijd.
Deze bedenktijd geldt niet indien de dienst direct is ingegaan (de telefoonverbinding direct tot stand is gebracht) en de klant expliciet heeft ingestemd met afzien van de bedenktijd.
Voldoet een bedrijf niet aan deze wettelijke voorwaarden dan schort de bedenktijd op. Zie ook standpunt Consuwijzer.nl.
Mijn ervaring met Simpel is de volgende.
Simpel handelt - willens en weten - structureel in strijd met deze wettelijke voorschriften (en met haar eigen Algemene Voorwaarden m.n. de art. 5.7 en 16.1).
Simpel is de zoveelste nieuwe snelle telecomstunter die op de meest agressieve en arrogante wijze over de rug van simpele consumenten geld probeert te verdienen. Trap er niet in. Als er wat misgaat - en er gaat veel mis bij Simpel, getuige de talrijke klachten op diverse forums - is Simpel niet thuis. Brieven en
e-mails worden niet, of veel te laat, maar dan niet inhoudelijk beantwoord. Nietszeggende standaard antwoorden.
Advies: ga niet met Simpel in zee. Goedkoop is duurkoop (en veel ellende/irritatie).
MartinRonald

Berichtdoor frits vader » di mei 18, 2010 1:16 am

Ook mijn ervaring met Simpel zijn vreselijk. Achter Simpel zitten s*******.
Ik krijg afschrijvingen van rekeningen die absoluut niet kunnen kloppen. Sms'jes die zeker niet zijn gedaan. Belminuten die 100% onjuist zijn. Alle niet gelukte verbindingen worden volledig afgerekend per minuut. Schande. Wie stopt deze b****?
Van de klantenservice krijg je begrip, maarrrrr ze kunnen er niets aan doen. Zielig. E-mails worden nooit beantwoord. Soms een standaardantwoord wat nergens over gaat.
Wie ontmaskert deze o*********?
Het lijkt me vreselijk om voor zo'n schurkenbedrijf te moeten werken.

Mensen jullie zijn gewaarschuwd: ga nooit met Simpel in zee. Simpel is een d**********.
frits vader

Berichtdoor alfranatic » vr jun 04, 2010 7:49 am

Beste Mensen.

Dit hele gedoe lijkt verdacht veel op het gedrag van Scarlet,enige jaren geleden.
Die speelden het klaar om mij dezelfde rekening 2 x te laten betalen en vroegen dat 2 jaar lang nog meerdere keren.Wees gewaarschuwd,
en sla maar eens rustig een wat hardere toon aan,schriftelijk.
Sommige firma's zijn behoorlijk Oost-Indisch doof.
alfranatic

Berichtdoor adrie Kroon » vr jun 04, 2010 12:38 pm

Ik heb zelf vreselijk negatieve ervaringen met Simpel. Ongevraagd en zonder enige mededeling (geen brief of e-mail) een abonnement wijzigigen in een ongunstiger abonnement. Diverse in rekening gebrachte belminuten die absoluut niet kunnen kloppen. SMS'jes in rekening bellen terwijl de bundel nog niet is verbruik. Brieven en e-mail worden niet beantwoord, of na weken een nietszeggend standaardbriefje. KJlantendienst kan niets en mag niets. Fouten kunnen niet hersteld worden (technisch niet mogelijk). Er werken waarschijnlijk alleen maar mensen met een IQ van maximaal 1,5 keer hun schoenmaat. Kortom, Simpel.nl is het allerslechtste tecombedrijf van Nederland. Sluit nooit iets af bij deze b*****!!
adrie Kroon

Berichtdoor Joske » di jun 15, 2010 12:57 pm

Goedenmiddag,

Ook ik heb enorm veel problemen met Simpel.
Ik heb een contract afgesloten inclusief internet, maar vanaf dag 1 werkt het niet of sporadisch.
Ik heb het nu 2 maanden waarvan ik bijna 1 maand afgesloten ben omdat ook de rekening niet klopte en ik dus weigerde te betalen.
De eerste maand heb ik minstens 15 keer gebeld en minstens 20 berichten gestuurd, ook twee brieven gestuurd (waar ik nooit reactie op heb ontvangen).
Elke keer als ik mijn klachten aanmelde kreeg ik standaard een lijst vragen, als ik dan zei dat ik die een uur eerder ook al beantwoord had, dan werd mij gezegt "meneer u kunt meewerken anders zullen we uw klacht niet behandelen" maar ze weigerden me te helpen en deden het elke keer af alsdat het aan mijn telefoon of mijn instellingen lag.
Dit heb ik meerdere keren getest door mijn kaartje bij een collega in zijn telefoon te proberen en zijn kaartje in de mijne.
Hieruit kwam elke keer naar voren dat het niet aan mijn telefoon en niet aan mijn instellingen lag.
Na ruim een maand ellende en dus ook nog een rekening die totaal niet klopte (al mijn verbruik wat ver binnen de bundels gebleven was, werd extra in rekening gebracht bovenop mijn abonnementskosten) heb ik besloten niet te betalen, wat resulteerde in afsluiting.
Een week nadat ik afgesloten was kreeg ik ineens een bericht van Simpel dat ze als ik wilde een nieuwe SIM kaart wilden sturen om te zien of het daaraan lag.
Ik heb gebeld en gezegt dat het niet kan werken omdat ik afgesloten ben.
Als ik alles zou betalen zouden ze me het kaartje sturen, maar ik moest dan een rekening betalen die niet klopte, plus 15 euro heraansluitingskosten enz.
Kortom bijna 100 euro betalen voor 1 maand vind ik absurd.
Ik heb dit dus geweigerd, maar nu is mijn vraag, kan ik iets doen om onder dit contract uit te komen?
Na een maand heb ik al wel een brief gestuurd waarin ik Simpel in gebreke heb gesteld, ik heb ze ook aangegeven om het maar voor de rechter te laten komen, alleen hebben ze daar tot op heden geen reactie op gegeven.

Jos
Joske

Berichtdoor Onsimpel » wo jun 16, 2010 9:36 pm

Er zitten alleen b***** by Simpel, de grootste is de directeur vd H***** . Deze d*** moet eerst stelen van anderen om zelf te kunnen v*****. X****!!!
Onsimpel

Simpel = Maffia Simpel = Schorem

Berichtdoor Joris van den Berg » za jun 19, 2010 3:33 pm

Bij Simpel werken uitsluitend g********* g********* en - in het management - hele foute b*****. Dit vreselijk slechte bedrijf presteert het om wel alle rekeningen - en vaak nog foute - te innen, maar is nooit thuis om structurele fouten - ik vermoed opzettelijke o********* - te herstellen, als je ze daarop betrapt. Klachtenbrieven worden nooit serieus beantwoord. Op de klantenservice werken uitsluitend r*********** die nikS kunnen en niks mogen.
SIMPEL MOET VAN DEZE TELECOMMARKT VERWIJDERD WORDEN. SIMPEL IS S******.
Joris van den Berg

Berichtdoor Gast » wo jun 23, 2010 2:43 pm

Dit is de WHOIS van het domein:

Domeinnaam simpel.nl
Status actief
Houder Simpel Consumenten BV
Administratieve contactpersoon d******@simpel.nl
Registrar Provider.nl *) /d
Toernooiveld 222
6525EC NIJMEGEN
Nederland
Technische contactpersonen i***@b*****.nl
Domeinnaamservers dns1.vip.nl 212.79.232.3
dns2.vip.nl 195.245.199.130
Datum registratie 1999-07-29
Administratie door NL Domain Registry

Zoals te zien is worden de facturen naar dat adres gestuurd. Anders kun je ook altijd nog terecht bij B***** website hosting ik neem aan dat die ook factureren
Gast

Berichtdoor Arjan Beemsterboer » zo jul 04, 2010 12:01 am

Mijn ervaringen met Simpel zijn afschuwelijk. Valse facturen. Rekeningen over belminuten die absoluut niet kloppen. Een d****** kantenservice. Dus bellen heeft geen enkele zin. Bij Simpel werken uitsluitend ********. Wijzigingen in abonnementen die nimmer bedoeld zijn. Niets meer kunnen terugdraaien.
Kortom Simpel is een d**********. Klachten worden - hoe terecht ook - nooit serieus genomen.
SIMPEL MOET O*******. Waar zitten deze s******* eigenlijk? Ik wil er wel eens langs met een paar potige vrienden.
Arjan Beemsterboer

Berichtdoor Frans Bauer » zo jul 04, 2010 12:06 am

Simpel is het meest m******* bedrijf van Nederland.
Frans Bauer

Volgende

Keer terug naar Elektronica & communicatie