Consumentenbondforum

Western Union houdt "verdachte" transacties tegen

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Western Union houdt "verdachte" transacties tegen

Berichtdoor Metansu » wo jan 24, 2007 5:29 pm

Geachte lezers van dit forum,

Graag zou ik u bij deze het volgende probleem schetsen waar mijn moeder onlangs tegen aan is gelopen. Zij wilde een aantal dagen geleden een bedrag van vijfhonderd euro overmaken via Western Union (WU) vanuit Venlo naar haar man in Den Haag. Daarvoor maakte ze gebruik van de dienstverlening van de lokale Postbank welke transacties via WU regelt. Enkele uren later echter bleek het geld niet te kunnen worden uitbetaald aan haar man, en nadat mijn moeder op het Postkantoo informeerde wat er aan de hand was werd haar doodleuk en in het bijzijn van alle klanten en medewerkers verteld dat haar man kennelijk op de lijst van terrorismeverdachten staat en dat de regering van de VS in samenwerking met WU het geld tegenhoudt. Kennelijk is de reden hiervoor dat haar man, alhoewel Nederlander, van Egyptische afkomst is en enig zoeken op internet c.q. wikipedia laat zien dat mensen met Arabisch kinkende achternamen vaker problemen krijgen met transacties via WU. Het spreekt voor zich dat vermeende aantijgingen onterecht zijn.

Nu, twee dagen later, is het geld nog steeds niet uitbetaald en wordt het geld ook niet teruggegeven, terwijl haar man inmiddels alle mogelijke kopieen van zijn paspoort en eerdere transacties via WU naar Western Union heeft gefaxt hetgeen "..de zaak zeker zal bespoedigen..".

Daar mijn moeder nu regelrecht wanhopig is en zelfs de politie er niets aan kan/wil doen, zou ik graag willen weten of er hier iemand is die een idee heeft wat zij het beste kan doen om haar geld terug te krijgen. Ik ben persoonlijk van mening dat WU/ de medewerkers van het Postkantoor hun klanten moeten informeren dat gegevens van de clienten worden doorgespeeld aan buitenlandse autoriteiten dan wel dat er een dergelijk beleid wordt gehanteerd, hetgeen zeker niet is gebeurd in dit geval ( de medewerkster op het postkantoor wist zelf niet eens dat een dergelijk beleid zijdens WU gevoerd wordt). Wat kan het beste worden gedaan?

Alvast mijn oprechte dank,

Metansu
Metansu
Junior Member

Berichtdoor Centrum » wo jan 24, 2007 8:27 pm

Het ziet er naar uit, dat de Amerikanen de boel tot op de bodem uitzoeken, dus het kan nog wel even duren. Buitenlandse betalingen zijn overigens niet geheim en worden ook in Europa gecontroleerd door de Amerikanen!
Centrum
Member

Keer terug naar Geld & verzekeringen