Consumentenbondforum

Fit for Free - Hoe kom ik van mijn lidmaatschap vanaf?

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

je moet wél volgens de regels werken

Berichtdoor AMG » di maart 31, 2009 5:06 pm

Dag meisje22,

Wat je moet doen is, de kontraktvoorwaarden lezen. Daaruit kun je afleiden wat de vervaldatum is en welk opzeggingstermijn je dient aan te houden (is meestal een maand). Als je dat weet, dan kun je schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, het kontrakt tijdig opzeggen. Je hebt dan een bewijs dat je tijdig en op de goede vervaldatum hebt opgezegd en dan heb je verder ook geen last meer van deze incasso******.

Sukses en met vriendelijke groet, Paula.
AMG
Member

Wat ik iedereen kan aanraden. Uit eigen ervaring, erg effectief!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor Azo » di maart 31, 2009 6:37 pm

Sluit af !!!!!!!! / maak gebruik van - / dreig !! met je rechtsbijstandverzekering.

Dit heeft mij echt al vele keren erg geholpen.
succes
Azo

Berichtdoor revpolen » vr apr 10, 2009 3:44 pm

zoals in mijn topic is telezen gaat het eindelijk gebeuren!
FitForFree gaat mij voor de rechter dagen

Dus gooi alle bewijzen/klachten/emails naar
info@raymondvanpolen.nl
zijn aldruk bezig met website tegen FFF te maken. om de klachten te verzamelen. en ja staan er al genoeg...

spannend spannend spannend....
kijken wat de rechter vind van deze ***********!
revpolen
Junior Member

Fit For Free

Berichtdoor floris1971 » za apr 11, 2009 9:18 pm

Zo te zien ben ik niet de enige die trammelant heeft met deze club.
Vorig jaar maart heb ik opgezegd en de automatische incasso ingetrokken. Een jaar later, vorige week ongeveer, ontving ik een betalingsherinnering van ze omdat ze het verschuldigde bedrag niet konden afschrijven.
Vandaag viel de eerste aanmaning op de mat, verhoogd met een bedrag van €35.-. Van meer mensen uit mijn omgeving hoor ik dat ze dezelfde problemen hebben. Kunnen deze klachten niet gebundelt worden op een of andere manier om Fit for Free tot rede te brengen.
floris1971
Junior Member

de hamvraag is...............................

Berichtdoor AMG » za apr 11, 2009 9:24 pm

Dag floris1879,

De hamvraag is: heb je destijds de opzeggingsbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd? Zo niet, dan heb je nu wél een probleem. Deze ********firma zal dan zonder twijfel beweren dat zij de opzeggingsbrief niet hebben ontvangen.

Met vriendelijke groet, Paula.
AMG
Member

We moeten de krachten verzamelen

Berichtdoor Disusa » vr apr 17, 2009 12:01 pm

Hallo,

Niets helpt bij FFF. Ze zijn eigenwijs, ze behandelen je onbeschoft en ze zijn net zo flexibel als een houtenplank. Bij mij gaat het over het ***lige bedrag van 5,90 voor het niet op tijd inleveren van de ledenpas. Ik heb hiervan 2,95 betaald omdat ik maar één maand en niet twee maanden (zoals FFF zegt) het pasje gehouden heb nadat mij abonnement was beëindigd. De eerste aanmaning bedroeg 5,90 + 44,- aan administratiekosten. Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik ook gedreigd heb met juridische stappen. Doodleuk krijg ik nu, twee weken later, een sommatie waarbij zij hun administratiekosten verdubbelen (wat dus juridisch niet mag). Nu zou ik dus nog steeds 5,90 moeten betalen maar dan + 86,70 aan administratie kosten. Over de ontvangst van mijn aangetekende brief en de betaling van de 2,95 wordt niet eens gesproken.
Ik heb vandaag mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld en zij adviseren mij de zaak te laten rusten en de (onrechtmatige) aanmaning gewoon te betalen!!!!! Dit is van de zotte!!!
Bij mijn rechtsbijstandsverzekering zijn ze bekend met FFF en ze zeggen dat het allemaal om individuele klachten gaat waarbij het niet de moeite waard is om voor zulke kleine bedragen dure en langdurige juridische stappen te gaan ondernemen. Mijn rechtsbijstandsverzekering gaat mij de kosten van de aanmaning uitkeren en die moet ik dan gewoon aan FFF gaan betalen. Dan ben ik er vanaf.
NO *****!! Dit is een principe kwestie. Ik ga geen kosten betalen die ik NIET moet betalen.
Als individuele klachten niet de moeite waard zijn, dan is misschien een bundel van klachten wel interessant.
Daarom heb ik na mijn telefoontje met de rechtsbijstandsverzekering, mijn geval (met allerlei bijlagen) per e-mail voorgelegd aan TROS RADAR. Hopelijk gaan zij via een oproep mensen verzoeken met hun klacht te komen zodat zij dan een gegronde zaak hebben om te behandelen op TV. Als het nationale bekendheid krijgt, misschien wordt er dan iets aan gedaan.
Dus mensen, we moeten onze krachten bundelen. Stuur je klacht aan TROS RADAR (via de site vind je een e-mail adres waar je je klacht kunt sturen) en let op oproepen tijdens het programma. Misschien kunnen we FFF met zijn allen aanpakken!!! Het zou tijd worden.
Disusa
Junior Member

Berichtdoor Vis » vr apr 17, 2009 5:47 pm

Ik zag afgelopen zaterdag een aankondiging, dat FFF en de onopzegbare lidmaatschappen zouden worden behandeld in Kassa op die avond...
Vis
Member

Naar de media tegen F4F

Berichtdoor Disusa » vr apr 17, 2009 5:52 pm

Hoi Coemaet,

ik heb vandaag ook mijn verhaal naar TROS RADAR gemaild. (zie mijn bericht "we moeten de krachten verzamelen") Heb jij enige antwoord van hen gehad?
Ik sluit me in ierder geval bij je aan. Weet dat je op mij kunt rekenen.

Coemaet schreef:Beste Hallo,

Ik heb inmiddels TROSRADAR aangeschreven, in de hoop dat zij een positieve reactie geven om het te laten behandelen. TV West bij ons in Den Haag is ook ingelicht, om de vestiging te Wateringen aan te pakken. Beste mensen die dit lezen, en problemen hebben met het bedrijf FIT FOR FREE en DIRECTINCASSO te Arnhem laat je horen, en doe mee om gezamelijk deze walgelijke praktijken te stoppen. FFF sponsort ADO DEN HAAG, nou niet dat doen wij met ons allen op deze manier. U begrijpt, ik heb exact hetzelfde verhaal rondom opzeggingen kortings/ledenpas. Met groet
Disusa
Junior Member

Berichtdoor Disusa » vr apr 17, 2009 6:42 pm

Hallo Vis,

ik heb zojuist de hele aflevering van KASSA van vorige week zaterdag op de site bekeken maar niets gehoord of gezien over FFF. Op de site van KASSA staat ook niets hiervan op de forum of op de site zelf. Ik begrijp dus niet goed hoe je aan die informatie komt.
groetjes
Vis schreef:Ik zag afgelopen zaterdag een aankondiging, dat FFF en de onopzegbare lidmaatschappen zouden worden behandeld in Kassa op die avond...
Disusa
Junior Member

Berichtdoor Vis » vr apr 17, 2009 9:54 pm

Die informatie stond op Teletekst als toelichting op die uitzending.
Vis
Member

Berichtdoor Disusa » vr apr 17, 2009 10:37 pm

OK Vis, bedankt voor de info. Ze hebben bij Kassa in ieder geval vorige week niet over FFF gehad. Ik hoop wel dat een van deze programma's zich een keertje gaat verdiepen in FFF want zoveel klachten zijn er niet voor niets
Vis schreef:Die informatie stond op Teletekst als toelichting op die uitzending.
Disusa
Junior Member

Berichtdoor Dennisvdb » wo apr 22, 2009 4:53 pm

Dennisvdb
Junior Member

Berichtdoor Disusa » wo apr 22, 2009 5:21 pm

Dankje Dennis,

Het is goed dat er aandacht aan wordt besteed. Maar veel hebben wij hier niet aan. Ik blijf het een ONSPORTIEVE, zwart/witte club vinden. Ze zijn erg slim. Ze sturen hun aanmaningen per gewone post, met 'port betaald' stempel. Hier komt geen stempel van TNT op met een verzend datum. Vervolgens antidateren ze hun aanmaning. Voorbeeld bij mij: 1e aanmaning ontvangen op 1 april;datum op de brief: 23 maart. Sommatie om binnen 7 dagen te betalen (anders geven we het uit handen - aldus FFF) ontvangen op 17 april, met als datum in de brief 7 april !!!!!!!!!
Ook al had ik willen betalen, hoe had ik dat kunnen doen binnen 7 dagen als de brief 10 dagen na dagtekening pas in mijn brievenbus valt?
Maar tja, het is natuurlijk mijn woord tegen die van FFF en zoals in het artikel van Kassa staat: de rechter gaat uit van de ontvangst-theorie. Volgens mijn rechtsbijstandsverzekering heeft FFF een optimale juridische afdeling tot beschikking. Men kent alle mazen van de wet en deze worden allemaal door hen gebruikt om belangen te realiseren. Maar ik laat het hier niet bij zitten. Dan maar voor de rechter. Volgens mij zitten de mensen van FFF meer bij de rechtbank dan in hun eigen sportscholen.
Met sportieve groet....... een gedupeerde.

PS: ik roep iedereen op aan dit forum te laten weten of je ook geantidateerde brieven van FFF hebt ontvangen. Als er daar velen van zijn, dan is er opnieuw een bewijs van de .........praktijken van FFF
Disusa
Junior Member

*** fff

Berichtdoor meisje22 » vr apr 24, 2009 4:14 pm

ik heb ook al vele aanmalingen gehad en nu krijg ik vandaag brief binnen dat ik ook voor de rechter moet en dat kost mij minimaal 750 euro
kweet ook niet meer wak moet doen..
groetjes
meisje22
Junior Member

Berichtdoor Disusa » vr apr 24, 2009 5:17 pm

Hallo meisje22,

als je nog thuis woont bij je ouders moet je aan hen vragen of ze een rechtsbijstandsverzekering hebben. Zo ja, dan kun je contact met deze verzekering nemen. Heb je zelf of je ouders geen rechtsbijstandsverzekering, dan kun je zoeken op internet naar een rechts- en wetswinkel bij jou in de buurt en kun je een afspraak met hen maken. Deze bureaus geven gratis advies en kunnen evt. voor je procederen.
Als je voor de rechter moet komen, dan kun je ook via de gemeente een pro deo advocaat vragen. Hiervoor moet je geen of minimale inkomsten hebben. Bij de gemeente kunnen ze je verder helpen.
Laat het in ieder geval niet bij zitten!! ik heb van een aantal mensen begrepen dat ze eenmaal bij rechter gekomen, deze zich in hun voordeel heeft uitgesproken. Succes!

meisje22 schreef:ik heb ook al vele aanmalingen gehad en nu krijg ik vandaag brief binnen dat ik ook voor de rechter moet en dat kost mij minimaal 750 euro
kweet ook niet meer wak moet doen..
groetjes
Disusa
Junior Member

Rekening blokkeren

Berichtdoor Sherena » za apr 25, 2009 8:08 am

Aan alle gedupeerde,

1. Het incasso werkt op no cure no pay basis dus die drammen wel door, maar doen helemaal niets!!
2. Ga naar je bank en blokkeer het fit for free bankrekening nummer zodat ze niets meer af kunnen schrijven.

Ook ik heb gezeik en ben het zat !!!
MENSEN??? fit for free is a * human company
Sherena
Junior Member

ook ik wil ervan af

Berichtdoor a12345 » ma jun 15, 2009 7:04 pm

Ik heb een abonnement bij FFF sinds 9-5 vorig jaar. Ik heb een brief(niet aangetekend) verstuurd, en hier werd vrij snel op gereageerd. omdat ik een maand te laat ben met opzeggen, wordt mijn contract weer met een jaar verlengd. Ik ga hier dus echt niet voor betalen, mede omdat ik volgende maand naar Duitsland ga verhuizen. Deze reden heb ik ook aan hun voorgelegd, maar in hun reactie kwam dit niet ter sprake. Ik wel een paar vragen:

Ik heb in dit forum gelezen dat ik beroep kan doen op het feit dat ik naar een gebied ga verhuizen buiten 30 km waar FFF is gevestigd. Waar is dit op gebaseerd? Ik kon het niet vinden in de voorwaarden.

Per 1 juli 2009 is het niet meer mogelijk om een abonnement op internet en telefonie per jaar te verlengen. Geldt dit ook voor andere abonnementen, zoals FFF? En ook voor contracten die voor 1 juli 2009 zijn aangegaan?

bedankt, A
a12345
Junior Member

opzeggen na 1-7-2009

Berichtdoor AMC » di jun 16, 2009 3:59 pm

Dag a12345,

De regelgeving geldt alleen voor telecomproducten, omdat die onder de Telecommunicatiewet vallen. Op dit moment ligt er in de Tweede Kamer een initiatiefwetsvoorstel van PvdA-Kamerlid Martijn van Dam om het burgerlijk wetboek aan te passen om ook andere abonnementen, zoals bijvoorbeeld tijdschriften, sneller te kunnen opzeggen.

De regelgeving geldt voorzover mij bekend, niet voor abonnementen die doorlopen na 1-7-2009.

Met vriendelijke groet, Paula
AMC
Member

Berichtdoor marja25 » wo jun 17, 2009 5:00 pm

Voor zover mij bekend is zijn abonnementen afgesloten NA 1 juli 2009 na het 1e jaar lidmaatschap opzegbaar per 3 maanden. Dus als men een abonnement voor 1 juli 09 heeft afgesloten geldt deze regeling niet. Komt er volgens mij op neer dat je er niks aan hebt...
marja25
Junior Member

Lees die voorwaarden toch door!!

Berichtdoor marja25 » wo jun 17, 2009 5:13 pm

Ik werk zelf op een sportschool, en ook wij hebben jaarabo's met 3 maanden opzegtermijn, Natuurlijk kan het eens voorkomen dat een brief kwijtraakt. Daarom hebben wij in onze voorwaarden opgenomen dat men afmeldingen Aangetekend moet verzenden, dat dat dus ook niet per mail of mondeling kan. Natuurlijk zijn er mensen die te laat opzeggen en dus een nieuw jaar abonnement hebben. Nou moet ik er wel bij zeggen dat als je een weekje of 2 te laat bent we echt niet moeilijk doen, maar als je 2 weken voor t einde van je jaar opzegt omdat je toevallig geen zin meer hebt, ja sorry dan heb je pech. (medisch en verhuizen is volgens mij altijd een reden om te stoppen met sporten?? Bij ons tenminste wel?)
We proberen dan te zoek naar een goede oplossing. Toch maar weer gaan sporten? Want zeg nou zelf, wil je in je gezondheid investeren of niet?? Of evt 6mnd abo en die direct opzeggen? Ook bij t afsluiten van de abonnementen word er aandacht besteedt aan de voorwaarden waar je voor tekent. Die voorwaarden krijg je ook mee naar huis en je krijgt bij inschrijving alle tijd om ze te lezen als je geen genoegen neemt met onze uitleg...
Het is voor de genen die zoveel problemen hebben met FFF natuurlijk vervelend genoeg, maar laat me je zeggen: LEES DIE KLEINE LETTERTJES!!!!
Groeten
marja25
Junior Member

VorigeVolgende

Keer terug naar Gezondheid & voeding