Consumentenbondforum

Groupon overboekt en betaalt niet terug

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Groupon overboekt en betaalt niet terug

Berichtdoor Erik.Goldsteen » ma jun 18, 2012 10:30 am

In januari gebruik gemaakt van Groupon aanbieding voor een weekendje Brugge. Als er genoeg inschrijvingen zijn gaat het door. Groupon schreef wel direct van creditcard het bedrag af.

Boeking moet rechtstreeks bij de aanbieder. De aanbieder bleek maar een beperkt aantal hotelkamers aan Groupon ter beschikking te hebben gesteld. Groupon bleef echter doorboeken. De aanbieder wil je tegen bijbetaling wel tegemoet komen.

Hiervan wilde ik geen gebruik maken en vroeg bij Groupon mijn geld terug. Groupon geeft alleen geld terug binnen 7 dagen dagen na inschrijving op het aanbod. Door heen en weer bellen en mailen met aanbieder was de 7 dagen al verstreken. Groupon geeft dan alleen credits terug. Het ging om veel geld en dus wilde ik geen credits maar mijn geld.

Omdat Groupon zelf had overboekt was men bereid dit te doen. Terugboeking zou ongeveer 30 dagen duren. Inmiddels is het juni en zijn er zes maanden verstreken en heb ik mijn geld nog niet terug.

Wie heeft ook deze ervaringen met Groupon?
Erik.Goldsteen
Junior Member

Re: Groupon overboekt en betaalt niet terug

Berichtdoor Uitzoeker » za jun 23, 2012 2:05 pm

Groupon staat inmiddels dacht ik bij iedereen al bekend om zijn slechte klantenservice.
Ze schuiven ook garanties af waar ze wel verantwoordelijk voor zijn.
Ze verkopen goederen/diensten die nooit zijn ingekocht en als er wat mee is moet je het maar zien op te lossen bij de leverancier of zoals in jou geval bij het hotel.
Geld terug, ook al ligt de fout (meestal) bij Groupon, kun je wel vergeten.

Kortom, nooit in zee gaan met deze club, ze draaien uiteindelijk zichzelf de nek om met dit gedrag.
Uitzoeker
Member

Keer terug naar Vervoer & reizen