Consumentenbondforum

Energiecollectief

Energiecollectief

Berichtdoor JeroenVh » zo apr 08, 2012 2:55 pm

Ik heb mij ook ingeschreven en zit ook even te googlen. Nu ben ik op Energiecollectief nl gekomen en daar zie ik dat consumentenbond niet de goedkoopste energieleverancier is :S. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan?
JeroenVh
Junior Member

Re: Energiecollectief

Berichtdoor CB-Kwesties » di apr 10, 2012 8:14 am

U vindt alle achtergondinformatie hier op onze website: http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... ollectief/
CB-Kwesties
Member

Berichtdoor JeroenVh » di apr 10, 2012 10:08 am

Beste Consumentenbond,

Het eea is mij niet helemaal duidelijk. Gezien de besparing best wel groot is, denk ik dat er weleens een addertje onder het gras kan zitten.

Ik lees op jullie forum erg veel negatieve berichten. ****?f=15&t=555
Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie mij klant laten worden bij een bedrijf met zulke slechte ervaringen. Is de service dan dermate verbeterd dat jullie deze maatschappij wel aanraden? Graag zou ik ook willen weten waarom ik met Energiecollectief nl goedkoper uit ben dan via Consumentenbond nl. Heeft dit misschien te maken met een vergoeding die jullie ontvangen? Of kloppen de cijfers niet?
JeroenVh
Junior Member

Berichtdoor CB-Kwesties » di apr 10, 2012 11:51 am

We hebben minimumeisen voor wat betreft klantvriendelijkheid, bereikbaarheid en duidelijkheid van de afrekeningen gesteld aan de energiebedrijven die aan de eenergieveiling mee wilden doen. Welke afspraken het door u aangehaalde energiecollectief(.nl) gemaakt heeft, is ons niet bekend; het is in ieder geval geen initiatief van de Consumentenbond. De energieveiling van de Consumentenbond heeft als doel, zo goedkoop mogelijk energie in te kopen. Daarnaast hebben we de energievergelijker op onze website staan; hierbij bestaat de mogelijkheid om op basis van eigen voorkeur (en niet alleen prijs) een leverancier te kiezen.
CB-Kwesties
Member

Berichtdoor CB-Kwesties » do apr 12, 2012 10:23 am

Let wel: het energiecollectief en de energievergelijker zijn niet hetzelfde. Zoals eerder gezegd: het energiecollectief is bedoeld voor degenen die collectief energie gunstig in willen kopen. De energievergelijker is bedoeld voor degenen die zelf willen bepalen op basis waarvan ze een keuze willen maken: prijs, milieuaspecten, duurzaamheid, klantenservice, etc.
CB-Kwesties
Member

Berichtdoor Monique H » ma mei 27, 2013 2:27 pm

Begrijp ik het goed, dan een energiecollectief niet per sé gunstiger is dan individueel energie afsluiten bij een vergelijker als http://www.*********.nl? Dat is toch vreemd, vind ik tenminste. Je geeft al aan dat je als groep tegen gunstiger voorwaarden inkoopt, wat ik ook zou verwachten, hoe kan het dat je dan als individu bij de verschillende energievergelijkers toch gunstiger uit kan zijn?
Monique H
Junior Member

Berichtdoor CB-Kwesties » di mei 28, 2013 7:25 am

Hallo Monique,

We hebben dit al eerder uitgelegd in deze discussie: het energiecollectief richt zich op consumenten die gemak tegen een scherpe prijs willen. Vooraf is niet te bepalen wat de uitkomsten van het collectief zullen zijn, omdat bedrijven bij wijze van veiling een bod kunnen doen. Voor degenen die los van het collectief op zoek zijn naar een energieleverancier, is er de energievergelijker waar ook andere criteria dan alleen de prijs gehanteerd kunnen worden. De ranking van de bedrijven is gebaseerd op ons eigen geen enquêtes hier. Andere vergelijkingssites kunnen ook commerciële redenen hanteren voor de volgorde van aanbieders. Bij ons is dat niet het geval.
CB-Kwesties
Member

Berichtdoor boshut » zo maart 23, 2014 6:44 pm

Het gedoe met steeds wisselende contractors is natuurlijk een ramp. Beter was het gewoon de tarieven te verlagen. Maar het zit nu eenmaal zo in elkaar. En blijven zitten is meer betalen.Voor mij is een nieuw contract het voordeligste als ik dat zelf regel. Kan alle tarieven vergelijken, geen tussenpersoon/organisatie als bemiddelaar die daar ook nog geld aan moet verdienen. Zoals de Consumentenbond, bv.. Ik neem wel steeds een jaarcontract omdat langer blijven zitten vaak geld kost en een nieuwe aanbieding weer voordeliger is. En tarieven zijn net vlooien. En alle maatschappijen doen hun best het zo wisselvallig mogelijk te maken.
Nog een vraagje toegevoegd waar ik nergens het antwoord lees: Wat verdient de Consumentenbond aan dit circus?
boshut
Junior Member

Berichtdoor CB-Kwesties » ma maart 24, 2014 8:50 am

Daar informeren we in het in het dossier zelf over: het gaat om €30,- per overgestapte consument. Dat bedrag gebruiken we (mede) om onze bedrijfsvoering kostendekkend te maken; als non-profit-organisatie maken we namelijk geen winst.
CB-Kwesties
Member

Keer terug naar Energie & -leveranciers