Consumentenbondforum

Aggresieve verkoop techniek Essent

Aggresieve verkoop techniek Essent

Berichtdoor Meint-Willem » vr jul 13, 2012 2:42 pm

Mijn vriendin belde van de week naar Essent voor een Simpele vraag. Meteen werd er van de gelegenheid gebruik gemaakt om een contract van Flexibel naar Vast aan te smeren. Hier stonden we helemaal niet om te springen maar de beste man drong aan om vrijblijvend wat informatie toe te sturen.

Een paar dagen later kwam er ineens een contract binnen. Die we -indien we niet geïnteresseerd waren- binnen 7 dagen op moesten zeggen. Wanneer de prijzen stijgen is Essent natuurlijk blij met met een flexibel tarief maar met de slechte economie en de dalende prijzen en het risico dat de euro klapt en de prijzen nog verder zullen dalen, zijn ze natuurlijk vastbesloten om het tarief nu vast te zetten.

Wij zaten hier helemaal niet op te wachten en al helemaal niet op deze manier natuurlijk. Waardoor we besloten om te bellen om het af te zeggen terwijl we ons niet eens aangemeld hebben. Ruim binnen de 7 werkdagen. Mijn vriendin belde uit haar werk maar de annuleringsdienst is gesloten na 17:00. Aanmelden kan natuurlijk wel na dit tijdstip (wat op zich al erg vreemd is). Wij moesten de dag erop weer bellen en dat heb ik gedaan. Ik kreeg en vrouw aan de lijn die mij zou doorverbinden met de juiste afdeling maar die mij na een korte tijd weer te woord stond. Ze had haar collega gesproken en het contract kon niet meer afgezegd worden. Ik werd hierdoor een beetje woest en gaf aan dat ik met dit soort mentaliteit direct opzeg bij de Essent. Waarop de beste vrouw ineens bijdraaide en het wel geregeld kon worden. Het zou alleen wel 11 weken duren voordat de oude situatie hersteld was. We hadden geen contract aangevraagd, nergens voor getekend of mondeling overeen gekomen en we zaten nog ruim binnen de opzeg termijn waar in de eerste instantie al helemaal geen sprake van zou moeten zijn.

Gelukkig sta ik zelf sterk in mijn schoenen maar ik denk dat veel mensen met dit soort verkoop technieken ongewenst in de problemen komen.

Mensen let dus op!

Mijn vraag verder, worden er ook acties ondernomen tegen dit soort wanpraktijken?
Meint-Willem
Junior Member

Keer terug naar Energie & -leveranciers