Consumentenbondforum

Tele2 overstappen van 20mb naar 50mb niet doen!

Tele2 overstappen van 20mb naar 50mb niet doen!

Berichtdoor brandindustry » di nov 01, 2011 10:18 am

Momenteel hebben we internet van tele2 met 20mb. Graag wilde we een snellere upload en gingen daarvoor een vdsl verbinding afsluiten bij een provider. Na wat geen enquêtes hier besloten we dit wederom bij Tele2 te doen, we hebben namelijk nooit problemen gehad met onze internetverbinding en zijn in principe blij met Tele2. Echter...

Wij zijn een bedrijf en wilde vanwege het belang van onze internetverbinding het mkb-pakket afsluiten. Dit pakket voorziet naar zeggen in een zeer snelle storingdienst. Helaas kon dit pakket niet geupgrade worden naar vdsl. Dus werd er op aanraden van Tele2 een consumentenpakket afgesloten. Probleem is dat we met ons postbusadres in het systeem staan. Ik heb diverse keren, al twee weken voor 3 november, gebeld met de supportdesk dat de modem niet naar dit adres toegestuurd kan worden, daar pakketdiensten geen pakketjes op postbussen afleveren! Keer op keer werd mij verzekerd dat dit opgelost zou worden. Daar ik vandaag 1 november nog geen pakketje heb ontvangen, heb ik wederom gebeld. Het antwoord was dat het allemaal erg vervelend was, maar dat er nog steeds iets fout ging; hij ging het allemaal regelen (zoals alle andere dit ook zeiden). Op de vraag wanneer ik dan mijn modem kon ontvangen, zei hij dat dit minimaal 5 werkdag kon duren. Waarop ik zei dat ik dan met mijn bedrijf dagen zonder internet zit. Daar kon hij niets aan doen, ik was zelf overgestapt! Kortom zoek het zelf maar uit. Iets wat ik wel wil doen, echter tele2 geeft niet mij de mogelijkheid, want op de vraag of ik iemand anders hierover kan spreken, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Boodschap: internetverbinding van Tele2 prima, maar service en support nul! Dus denk goed na wat belangrijk voor je is bij een internetprovider. Service en support bij problemen? Tele2 dan niet nemen!

Serge van der Born
brandindustry
Junior Member

Re: Tele2 overstappen van 20mb naar 50mb niet doen!

Berichtdoor Honysuckle Rose » wo nov 02, 2011 9:35 am

brandindustry schreef:Momenteel hebben we internet van tele2 met 20mb. Graag wilde we een snellere upload en gingen daarvoor een vdsl verbinding afsluiten bij een provider. Na wat geen enquêtes hier besloten we dit wederom bij Tele2 te doen, we hebben namelijk nooit problemen gehad met onze internetverbinding en zijn in principe blij met Tele2. Echter...

Wij zijn een bedrijf en wilde vanwege het belang van onze internetverbinding het mkb-pakket afsluiten. Dit pakket voorziet naar zeggen in een zeer snelle storingdienst. Helaas kon dit pakket niet geupgrade worden naar vdsl. Dus werd er op aanraden van Tele2 een consumentenpakket afgesloten. Probleem is dat we met ons postbusadres in het systeem staan. Ik heb diverse keren, al twee weken voor 3 november, gebeld met de supportdesk dat de modem niet naar dit adres toegestuurd kan worden, daar pakketdiensten geen pakketjes op postbussen afleveren! Keer op keer werd mij verzekerd dat dit opgelost zou worden. Daar ik vandaag 1 november nog geen pakketje heb ontvangen, heb ik wederom gebeld. Het antwoord was dat het allemaal erg vervelend was, maar dat er nog steeds iets fout ging; hij ging het allemaal regelen (zoals alle andere dit ook zeiden). Op de vraag wanneer ik dan mijn modem kon ontvangen, zei hij dat dit minimaal 5 werkdag kon duren. Waarop ik zei dat ik dan met mijn bedrijf dagen zonder internet zit. Daar kon hij niets aan doen, ik was zelf overgestapt! Kortom zoek het zelf maar uit. Iets wat ik wel wil doen, echter tele2 geeft niet mij de mogelijkheid, want op de vraag of ik iemand anders hierover kan spreken, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Boodschap: internetverbinding van Tele2 prima, maar service en support nul! Dus denk goed na wat belangrijk voor je is bij een internetprovider. Service en support bij problemen? Tele2 dan niet nemen!

Serge van der Born

Beste Serge,
Mijn ervaring met Tele2 is van dezelfde strekking. Tele2 begint altijd met, met een beschuldigende vinger naar de klant te wijzen. Tele2 is ook zeer bedreven in het bieden van kafkaïaanse "oplossingen". Voorbeeld? "Mogen we u terugbellen om dit probleem snel met u op te lossen?" Ja, dat mag. Gebeurde natuurlijk niet. Op kijk uit: spam/tele2nederland las ik dat Tele2 helemaal geen terugbelservice heeft. Tele2? Veel geschreeuw, maar weinig wol.
Overigens... bij Solcon zou u niet beteraf zijn geweest.
Geduld betrachten en een financiële tegemoetkoming eisen, zou ik zeggen. En... telefoongesprekken op geluidsdrager vastleggen!
Honysuckle Rose
Junior Member

Keer terug naar Internetproviders