Een paar maanden geleden heb ik een Sony Bravia 32W5500 TV aangeschaft. Onlangs gevolgd door de Canon EOS 1000 D camera. Terug van vakantie wilde ik de fotobeelden op de tv projecteren! Echter....dat ging niet.
Als eerste de Sony helpdesk gebeld, die mij adviseerde om met de camera naar de tv- winkel te gaan om het daar te proberen. Helaas, ook daar lukte het niet om de camera op een Bravia aan te sluiten, wel op andere merken tv's. Conclusie: Het lag dus niet aan de camera.
Sony helpdesk teruggebeld, die echter geen enkele verantwoordelijkheid nam. Ik moest maar aannemen dat dit probleem nu eenmaal vaak voorkwam - niet compatibel- . De man wilde me niet uitleggen wat er aan de hand kon zijn want "dat was te moeilijk voor een leek om te kunnen volgen". Ik verbaasde me erover, omdat het me in het verleden altijd is gelukt met aansluitingen van diverse camera's op allerlei tv's. Ook de man uit de winkel was erg verbaasd was dat het aansluiten niet lukte.
Vervolgens Canon gebeld. Ook Canon vertelde me dat dit soort problemen nu eenmaal een gegeven was.
Ik verwees naar de gebruiksaanwijzingen van beide toestellen die in alle talen zwijgen over mogelijke compatibiliteitsproblemen en doen voorkomen dat het aansluiten een fluitje van een cent is.
Wie heeft dezelfde problemen? En/of.. wat kan ik eraan doen?