Consumentenbondforum

POST.NL priority en aangetekend duurt LANGER????

POST.NL priority en aangetekend duurt LANGER????

Berichtdoor andreetjuh77 » di jun 26, 2012 2:25 pm

Ik heb nu weer wat van Post.nl waar me broek van af zakt.

Regelmatig stuur ik brieven en pakketten naar Amerika en krijg ik ze van Amerika. Over het algemeen zit daar een 5 werkdagen en een weekend tussen, dus men kan zeggen 7 dagen tijd. Nu verzenden op de dinsdag zou aankomen ongeveer dinsdag volgende week, zeg maar.

Nu moest ik een keer een hele belangrijke pakket verzenden met belangrijke documenten erin. Dus ik naar de Albert Heijn, waar je tegenwoordig bij de servicebalie moet verzenden omdat er haast geen postkantoren meer bestaan. PRIORITY mail en AANGETEKEND verzenden.

Ik kreeg een code mee zodat ik mijn pakket kon volgen op http://www.tracktrace.nl. Maar na een week las de code nog steeds "PAKKET WORDT VOORBEREID". Dus ik contacten met POST.NL. Krijg ik dus mee dat mijn code inmiddels veranderd is, en het pakket NU PAS verzonden wordt naar Amerika en dan nog ongeveer een week duurt voordat hij bij bestemming aankomt.

Dus een kleine week heeft een PRIORITY MAIL pakket, AANGETEKEND, gewoon in de bin bij de Albert Heijn gelegen (want postkantoren bestaan haast niet meer, dat zijn allemaal franchises geworden)!!!!! En wordt hij nu pas doorgezonden. En het is dat ik Post.nl erop aanspreek, anders had ik dus niet eens een correcte code gehad om mijn pakket te traceren.

Dit is de laatste keer dat Post.nl mij problemen levert. Voortaan voor dingen naar het buitenland waarvan ik priority en aangetekende afhandeling verwacht, betaal ik wel wat meer, maar dan gaat het gewoon via UPS mee. Ik ben KLAAR MET POST.NL
andreetjuh77

Re: POST.NL priority en aangetekend duurt LANGER????

Berichtdoor andreetjuh77 » di jul 03, 2012 7:26 pm

Het verhaal wordt nog erger. Ik bekeek de track en trace en er stond een waarschuwing bij dat ik contact op moest nemen met de verzender! Dus ik belde vandaag Post.nl op om te vragen hoe het zit met mijn pakket. Daar deze kennelijk nog steeds niet aangekomen is. De meest bizarre afhandeling door de meest ongemotiveerde service medewerkster ooit volgens mij.

"Heeft u zeker naar China gestuurd." "Nou zal ik maar kijken? Het moet maar he?" "Daar wordt ik voor betaald." waren werkelijk een greep uit haar reacties!!!!!

Na 5 minuten zoeken negatief bericht. Ze konden zien dat hij 26 juni naar Amerika is verzonden maar ze kunnen niet zien of deze nog bij de douane ligt, of dat hij al afgeleverd is.

Maar...................daarom stuur je het toch AANGETEKEND!!!!!!??????? Zodat je kan zien of die afgeleverd is? "Nee, sorry. Dat geldt alleen voor het binnenland".

Waarom verkoopt u dan die service? Aangetekend en priority naar buitenland? Als u die service al van tevoren weet dat je die niet waar kan maken? "Tja, meneer. Dat kan ik u niet zeggen. Daarvoor zult u bij een andere afdeling moeten zijn. Afdeling klachten. Dit is afdeling service."

Dus ik betaal extra geld om iets met zekerheid te sturen, maar u biedt eigenlijk totaal niet die zekerheid? "Als u dat zo wilt opvatten, dan is dat zo"

En vervolgens DE FOUT dat een service desk kan maken...........ZIJ VERBRAKEN DE VERBINDING!!!!!! Wat een afhandeling van Post.nl!!!!! Maar de vraag is en blijft voornamelijk, waar is mijn pakket gebleven? En de deadline is al voorbij, want ik had een reden voor priority mail en aangetekend verzenden.
andreetjuh77

Berichtdoor Williamsiemons » zo sep 23, 2012 9:00 am

andreetjuh77 schrale troost, er gaat daar meer mis (zie mijn post een paar dagen later).

Fouten maken we allemaal en kan bji post.nl ook gebeuren.
Het is vooral de totale desinteresse in hun klanten daarna die (mij) goed irriteert.

Call centre is volgens mij uitbesteed aan Cendris (een dochter of voormalig dochter dacht ik te lezen).
Williamsiemons
Junior Member

Berichtdoor ANteH » do nov 22, 2012 1:51 pm

Ik heb een keer een pakket uit Australie opgestuurd. Dat pakket heeft er na veel "gezeur" van mijn kant ruim 10,5 maand over gedaan om afgeleverd te worden. De slavenschepen van rond 1850 vanuit Engeland naar Australie deden er 206 of 207 dagen over. Dat was en sneller en betrouwbaarder was mijn reactie aan de klantenservice. Echt absurd. Nu afgelopen 6 weken zijn er 4 zendingen misgegaan. Jammer genoeg blijven leveranciers nog steeds zaken doen met Postnl. Via cdwow heb ik afgelopen jaren tussen de 200 en 300 cd's gekocht en die zendingen zijn allemaal aangekomen via Sandd.
ANteH
Junior Member

Berichtdoor ANteH » do nov 29, 2012 1:26 pm

Vorige week zaterdag 16 november heb ik ook een pakketje met wat sinterklaas goodies opgestuurd.
Deze heeft geloof ik pas sinds afgelopen maandag een status dat hij niet meer bij Postnl ligt.
Oftewel, het pakketje ligt sowieso 10 dagen in Nederland.
Hoezo Priority.
De zending is overigens nog steeds niet geleverd en het is overmorgen 14 dagen.
Nee de dienstverlening van Postnl wordt er niet beter op.
Misschien maar eens kijken of er betere alternatieven zijn.
Iets via internet bestellen dat door Postnl wordt bezorgd, ben ik al geheel van afgestapt.
Wel lastig maar wat schiet je er mee op als je toch weet dat de kans dat er iets mis gaat bijna 100 procent is.
ANteH
Junior Member

Keer terug naar Problemen met leverancier