Consumentenbondforum

Verkoper komt de gemaakte afspraken niet na

Verkoper komt de gemaakte afspraken niet na

Berichtdoor JSD1985 » do nov 13, 2008 9:25 am

Geachte heer/mevrouw,

Op woensdag 12 november zag ik een advertentie voor een iPhone op http://www.marktplaats.nl. Ik heb contact opgenomen en enkele vragen gesteld (werkt het apparaat goed, ziet het er goed uit, etc.). Na wat e-mail verkeer over en weer zijn we tot een overeenkomst gekomen. Ik zou donderdag 13 november direct het bedrag van €108,- euro overmaken op de rekening van de verkoper. De verkoper zou zodra het bedrag gestort was direct de iPhone versturen.

Daarnaast heeft de verkoper toegezegd de iPhone voor mij apart te houden. Echter, in de avond van woensdag 12 november kreeg ik een e-mail van de verkoper dat de iPhone verkocht en opgehaald is door een andere koper. Ik balen want ik keek er erg naar uit en zat al klaar om het bedrag over te maken.

Mijn vraag is, kan dit zomaar? De verkoper sluit een overeenkomst met de koper en zegt het artikel vast te houden, vervolgens worden de gemaakte afspraken niet nageleefd.

En hoe zit dit als ik bijvoorbeeld een artikel in een winkel koop waar nog maar één exemplaar van is?

Met vriendelijke groet,
Jeroen

p.s. de naam van de verkoper is Jorrit. Kijk dus uit als er artikelen bij hem gekocht worden!
JSD1985
Junior Member

Berichtdoor Vis » do nov 13, 2008 6:35 pm

Deze gang van zaken is op MP gebruikelijk en op het forum aldaar dagelijks opnieuw te lezen.
Vis
Member

Geen afspraken gemaakt.

Berichtdoor Petervdlinde » za nov 27, 2010 5:23 pm

Beste Jeroen,

De verkoper heeft niks verkeerd gedaan. Het is namelijk geen bedrijf die iets aan je verkoopt dus gelden er andere regels.
Ik zag ook dat u het geld nog niet over had gemaakt dus kan de verkoper de overeenkomst gerust weigeren omdat hij nog niet in het bezit is van uw geld.
Tot slot werkt het op http://www.marktplaats.nl via de hoogste bieder en mag de verkoper alsnog later voor de hoogste bieder kiezen.
Ik hoop dat ik u hierbij voldoende geholpen heb en dat u dit bericht verwijderd om de verkoper verder niet zwart te maken.

Met vriendelijke groeten,
Peter
Petervdlinde

Keer terug naar Problemen met leverancier