Hallo allemaal,
Op 6 mei jl heb ik bij Digitalles te Meijel (L) een pc gekocht. Het systeem ziet er als volgt uit:
- Pentium 4, 3.0 Ghz
- Maxtor 80gb S-ATA hdd
- 256 mb intern geheugen
- MSI moederbord, onboard netwerkkaart+geluidskaart
- Benq cd-rom speler
- MSI FX5500 128 mb videokaart
De overige onderdelen (2e hdd, dvd-speler+brander, 2x512 mb intern geheugen) heb ik zelf nog, komen uit een andere computer. De verkoper was hiervan op de hoogte en heeft me daarom bovenstaand systeem aangeraden.
Ik ben meteen aan de slag gegaan met installeren van software (o.a XP) en hardware. De pc had meteen al kuren. Spontaan opnieuw opstarten, en dat gebeurde steeds vaker. Daarover heb ik gebeld met Digitalles en die zei dat het niet veel kwaad kon. En toen gaf ie helemaal de geest (op 14 mei). Ik heb de dag erna meteen gebeld met Digitalles en diezelfde avond nog heb ik de pc teruggebracht voor reparatie.
Ik heb toen ook gevraagd of de S-ata hdd omgeruild kon worden voor een hdd met IDE-aansluiting omdat ik daar meer ervaring mee heb en dat vind ik wat gemakkelijker werken.
Op 18 mei kon ik de pc weer ophalen. Volgens Digitalles was de hdd vervangen zoals ik gevraagd had, en de voeding was vervangen want die was kapot. Als oorzaak noemde hij mijn dvd-brander. Die was waarschijnlijk kapot en veroorzaakte kortsluiting op het moederbord.
Dus om ieder risico te vermijden heb ik meteen via internet een nieuwe besteld.
Opnieuw ben ik aan de slag gegaan met installeren van hardware en software. Hierbij ontdekte ik ook dat mijn S-ata hdd met 8 mb cache omgeruild was voor een IDE-hdd met slechts 2 mb!! Daar had ik toch echt niet om gevraagd, en het is mij ook niet verteld toen ik pc na reparatie heb opgehaald, noch heb ik er iets van teruggezien in de vorm van gedeeltelijke teruggave van het aankoopbedrag.
Op 24 mei heb ik mijn nieuwe dvd-brander (Plextor) en die heb ik meteen ingebouwd. Toen deed de pc helemaal niks meer.
Dus meteen de dvd-brander weer eruit gehaald, maar dat mocht niet meer baten. Wederom ter ziele. Het lijkt wel alsof de pc (of de voeding)niet berekend is op extra apparatuur die aangesloten wordt.
Meteen contact opgenomen met Digitalles maar ivm Hemelvaart wilde dat niet zo lukken. Daarom via e-mail mijn probleem voorgelegd en daarbij ook vermeld dat ik geen vertrouwen meer heb in zijn pc. Ik heb ook gevraagd om teruggave van mijn aankoopbedrag n.a.* het lezen van zijn Algemene Voorwaarden. Zie hieronder:
"ndien u uw bestelling bij nader inzien wilt annuleren dan dient u DIGITalles hier van zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling, op de hoogte te stellen. Hiertoe stuurt u een e-mail naar info@DIGITalles.nl met uw NAW-gegevens, de produkt(en) plus artikelnummer(s) die u wilt annuleren / retourneren plus de motivatie omtrent retournering.
Indien u de bestelling reeds heeft ontvangen dient u de DVD’s terug te sturen naar DIGITalles. Bijkomende kosten voor verzending zijn voor rekening van de verzender. Geretourneerde Hardware dient in ongeopende of aantoonbaar fabrikagefout in orginele verpakking binnen 8 dagen na aankoop in bezit te zijn van DIGITalles Produkt"
Vandaag kreeg ik eindelijk een reactie (per telefoon):"geld terug? nee want volgens de wet krijg ik 3 keer de kans om het produkt te repareren" ??!!??
En:"bel de helpdesk maar"
Volgens Digitalles zijn zijn eigen algemene voorwaarden niet iets waar je al te serieus naar moet kijken.
Wat moet ik hier nu mee? Kan ik mijn aankoopbedrag terugvorderen? Eventueel ook op basis van de minder snelle en goedkopere Hdd?
Of moet ik wederom akkoord gaan met een reparatie en maar hopen dat ik daarna niet weer al dat werk voor niks doe?
groetjes Jolanda