Er is veel aan de hand in 'sportschoolwereld' heb ik het idee na het lezen van de vele ellendige verhalen op
www... In ieder geval moet je ervoor zorgen dat je ALLE correspondentie goed bewaard en poststukken aangetekend verstuurd, zodat je zeker weet dat zij ze hebben ontvangen. Een vraag van al je verzoeken en afspraken een bevestiging.
Ik heb het helemaal gehad met Fitness First (hierna te noemen 'FF'; ik krijg het m'n strot niet meer uit), maar ben nu wel van ze af gelukkig!
Maar ik vind het ook jammer, want op zich had het idd. alles in zich om een heel relaxte sportschool te zijn qua luxe (inmidels wordt er behoorlijk gesnoeid in voorzieningen en services).
Enfin... Ik vind het dus helemaal geen probleem veel te betalen als je daar veel voor terugkrijgt. Voor mij was mijn dubbelleven in Rotterdam <> Groningen ook een goede te kiezen voor FF. Je kan namelijk bij beide clubs probleemloos binnenlopen. Ik ben vanaf de opening van de eerste club in Rotterdam (maart 2006) lid en had (behalve dat ze inderdaad totaal niets deden met de bij aanmelding beloofde begeleiding) niets te klagen...
Maar toen ik vorig mijn baan opzegde in Rotterdam en weer volledig in Groningen zou gaan wonen en DUS sporten, besloot ik op te zeggen en een goedkopere club te zoeken. Maar HELAAS... Toen ik er begin maart een heel jaar (daar had ik immers voor getekend) op had zitten en ik wilde opzeggen was ik TE LAAT.... Ik had in februari op moeten zeggen maar toen bleek dat mijn contract STILZWIJGEND was VERLENGD! Daar was ik uiteraard pissed over. Ik heb juridische stappen overwogen, maar hoewel er wetsvoorstellen zijn om het 'stilzwijgend verlengen' van dit soort contracten aan te pakken is er (volgens mij tot op heden) niets mee gebeurd en zou ik mijns inziens toch aan het kortste eind trekken na een hoop gezeik. In Belgie lopen ze wat dat betreft voor op NL...
Nu heb ik NOG een jaar prima gesport hoor in Groningen, maar je begrijpt dat ik dit niet WEER laat gebeuren. Nu bijna drie weken geleden heb ik een gesprek aangevraagd in Groningen om dit te bepraten... Ik heb aangegeven dat ik per direct op zeg indien zij mijn contract in maart weer stilzwijgend gaan verlengen. Ik wil dus een aangepast contract. Ik heb sindsdien met drie verschillende baliemedewerkers gesproken, waarvan 2 mijn gegevens hebben genoteerd voor een afspraak en nog steeds heb ik niets gehoord! Gek is het dat elke ****** die ze daar achter een balie zetten in hun FF-pakkie capabel genoeg is je een aanmeldingsformulier aan te praten en dat opzeggen, of LAAT STAAN een afspraak maken daartoe, te ingewikkeld is... Bedroefend ook.
_____ Inmiddels 2,5 week later:
In mijn aangetekende opzegbrief heb ik nadrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging binnen 7 dagen. Toen die er na 2 weken niet was was er nog 1 mailtje nodig en toen had ik de volgende dag een keurige brief op de mat. Toch, bij deze RAAD ik IEDEREEN AF LID TE WORDEN van deze vieze club (hele VIEZE toiletten)!
Djonnie