Consumentenbondforum

drivers en software werken niet onder Vista

De Consumentenbond ontving <a href="http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuws2007/153461"> 4200 klachten over Windows Vista</a>. Heeft u ook klachten of loopt Vista prima op uw pc? Geef hier uw mening.

drivers en software werken niet onder Vista

Berichtdoor awnierop » ma jul 28, 2008 1:46 pm

Een externe * met 5.1 surround systeem (* Extigy) en Nero 6 werken niet meer onder Vista. * ondersteunt Windows Vista niet en Nero 8 kan ik krijgen voor 50 eurie extra. Ik heb al met Microsoft gemaild of het mogelijk is XP weer te installeren. Dat was niet mogelijk met de Windows XP versie die ik nog heb liggen. Verder wordt Vista uitgeleverd met een proefversie van Office 2007. Die wil ik niet want ik ben Office XP gewend. Die kan ik niet installeren want er staat een nieuwere (proef)versie op. Mijn volgende PC wordt een Apple zonder Microsoft besturingssysteem.
awnierop
Member

Berichtdoor Royvdp » wo jul 30, 2008 12:24 pm

heb je geprobeert om het als administrator uit te voeren?

Rechter muisknop en klik dan uitvoeren als administror.

Roy
Royvdp
Junior Member

Berichtdoor Theuntje » vr aug 08, 2008 12:18 pm

Heb je al gekeken op de site van * voor de * drivers? * heeft namelijk onlangs een set nieuwe drivers voor vista gelanceerd. Koop anders interne geluidskaart kost niet veel waar ook nog goed geluid uit komt..

Wat dacht je er van om de proefversie gewoon te verwijderen? Als je niet weet hoe: http://windowshelp.kijk uit: spam/Window ... a1043.mspx

XP kun je wel opnieuw installeren door de CD tijdens het opstarten van de computer in de dvd-drive te hebben dan start hij op van de schijf en kan je installeren. Let wel op dat als je dat doet alle gegevens van je hardeschijf worden gewist dus stel eerst je gegevens veilig.

Nero 6 is alweer een veroudert programma.. programma's blijven niet eeuwig werken.. Nero 6 dateerd uit 2003..

Wat ik niet snap is waarom je Vista op je huidige pc geinstalleerd hebt.. Dat is gewoon vragen om problemen! Er is nog helemaal geen reden om up te daten naar Vista.. Want op het moment dat je een nieuwe pc koopt met vista erop dan weet je zeker dat alles werkt en meestal zit er dan ook een soort nero bij geleverd..

Ik wens u veel succes met een mac als u deze vrij basis dingen van windows nog niet kent..
Theuntje
Junior Member

Berichtdoor Computerdoc Computerhulp » za aug 23, 2008 1:47 pm

Beste Consumentenbond lezers,

Er zijn inderdaad veel problemen met windows vista. De problemen die ik voornamelijk tegen kom zijn:

- Problemen met de e-mail (van de geintegreerde email client)
- Problemen met draadloos internet (veel klanten worden er vaak zonder reden opeens afgegooid)
- Problemen met drivers (dit is voornamelijk eigenlijk de schuld van fabrikanten van de producten maar helaas is het hierdoor ook het probleem van windows vista)

Oplossingen voor deze problemen zijn:
- Zoek de driver op via google ipv op de officiele website. (drivers kunnen namelijk aangepast worden voor windows xp of vista)
- Gebruik de XP drivers (soms werken deze ook op vista)
- Koop alleen hardware waarop vermeld staat dat het compatible is met windows vista.

Met vriendelijke groet,
Computerdoc.nl Computerhulp
Computerdoc Computerhulp
Junior Member

Keer terug naar Windows Vista