Consumentenbondforum

Bel-me-niet-register

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Bel-me-niet-register

Berichtdoor Floris Mokveld » ma jul 12, 2010 7:48 pm

Ik werd vandaag gebeld door een telemarketeer die mij namens het blad Fiets een abonnementsaanbod wilde doen. Ik was erg verbaasd aangezien ik bewust het abonnement heb beëindigd en ik nu al twee keer ben gebeld voor een nieuw abonnement. Het gesprek zou eindigen met een bandje van het bel me niet register. Toen ik vroeg waarom ik toch gebeld werd terwijl ik al ingeschreven ben werd mij verteld dat abonnees altijd gebeld mogen worden, dat staat immers in de voorwaarden. Klopt dit verhaal? Heb ook al een vraag op het register zelf gepost want in de FAQ staat hierover niets.
Floris Mokveld
Junior Member

Re: Bel-me-niet-register

Berichtdoor Vis » ma jul 12, 2010 10:27 pm

Als u geen abonnee meer bent, mogen ze u niet meer bellen.
Vis
Member

Berichtdoor Floris Mokveld » wo jul 14, 2010 9:15 am

Ik heb vandaag al officieel antwoord van het Bel-me-niet register gekregen. Als je minder dan 2 jaar geleden klant bent geweest mogen bedrijven je nog steeds bestoken met telefoontjes en aanbiedingen. Ik heb de website van Bel-me-niet erop nageslagen en kan deze beperkende voorwaarde nergens vinden en heb gevraagd de website informatie aan te passen. Met deze clausule wordt het bel-me-niet register haast een wassen neus. Als je dan je abonnement opzegt mag men nog 2 jaar je blijven stalken. Als je je abonnement dat hebt opgezegd wegens redenen waardoor je echt niets meer met dat bedrijf te maken wilt hebben en dan constant blijft gebeld worden namens dat bedrijf, dan denk ik dat de consument daar niet blij van wordt.
Overigens zie ik dus weer dat het afsluiten van een abonnement makkelijk is, maar er vervolgens makkelijk van afkomen dus niet.
Floris Mokveld
Junior Member

Berichtdoor Vis » wo jul 14, 2010 1:29 pm

U kunt altijd nog een klacht indienen bij de Opta, via https://www.spamklacht.nl/. U kunt hier lezen, wat men onder spam verstaat: https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/.
Vis
Member

Keer terug naar Problemen met leverancier