Consumentenbondforum

problemen met groupon

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

problemen met groupon

Berichtdoor Frank de Musch » za mei 21, 2011 10:49 pm

Vorige week kocht ik bij Groupon vouchers voor het maken van fotoboeken bij Snapfish. Leuke aanbieding voor 7 euro ( excl verzendkosten ) een fotoboek dat normaal 24 euro kost. Ik betaalde via pay pal en kreeg vouchercodes toe gemaild. De vouchercodes werken echter niet op de site van Snapfish. Zowel bij Groupon als Snapfish heb ik vorige week melding gemaakt van het probleem maar geen van beide klantenservices hebben op mijn klachten gereageerd. Zijn er andere mensen die ook slechte ervaringen hebben met aankopen bij Groupon?

een teleurgestelde koper
Frank de Musch
Junior Member

Re: problemen met groupon

Berichtdoor NinaO » zo jul 17, 2011 6:24 pm

Hallo Frank,
ik heb hetzelfde probleem gehad bij een aankoop voor de site www.dress-for-less.nl. Ik kon mijn voucher-code nog wel invoeren, maar daarna werkt de site niet meer en het lijkt duidelijk dat het van het bedrijf zo gemaakt is. Met een klik op verzenden wordt je gewoon terug gestuurd naar een eerdere stap.

Ik vermoedt dat het je extra moeilijk wordt gemaakt om de Groupon aanbiedingen te gebruiken, zodat de klant denkt "Laat dan maar zitten".
Mooi geld verdienen, toch?
NinaO
Junior Member

Berichtdoor Grouponnl » di jul 26, 2011 8:16 am

NinaO schreef:Hallo Frank,
ik heb hetzelfde probleem gehad bij een aankoop voor de site http://www.dress-for-less.nl. Ik kon mijn voucher-code nog wel invoeren, maar daarna werkt de site niet meer en het lijkt duidelijk dat het van het bedrijf zo gemaakt is. Met een klik op verzenden wordt je gewoon terug gestuurd naar een eerdere stap.

Ik vermoedt dat het je extra moeilijk wordt gemaakt om de Groupon aanbiedingen te gebruiken, zodat de klant denkt "Laat dan maar zitten".
Mooi geld verdienen, toch?

Beste Nina,

Wat vervelend dat je problemen hebt met het invoeren van de groupon codes op de website van Dress for Less. Waarschijnlijk was dit een technische storing op de website of een fout in je browser. Het is absoluut niet zo dat het extra moeilijk wordt gemaakt om een Groupon aanbieding te gebruiken. Heb je al contact opgenomen met Dress for Less, ze helpen je graag verder met de bestelling. Je kunt ze bereiken op +31 (0) 85 - 3001240 of via service@dress-for-less.nl. Je kunt Groupon bereiken op 020 435 0369 of support@groupon.nl.

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon
Grouponnl
Junior Member

Berichtdoor Bonkema » ma aug 29, 2011 9:20 am

Heb vorige week een setje Gillette Mach 3 scheermesjes (1 pack 8 mesjes) besteld voor 10,99 (zonder BTW zoals later blijkt, die komt er voor een consument gewoon nog even bij). Keurig een voucher code ontvangen. Daarna bericht van Groupon ontvangen dat er problemen waren met het inwisselen van de voucher's voor deze actie en of ik nog een dagje geduld wilde hebben. Ik zou via mail op de hoogte worden gehouden. Kan gebeuren denk je maar de informatiemail van Groupon kwam nooit, de helpdesk van Groupon breekt altijd af vanwege drukte en een gestuurde mail naar hun info adres wordt niet beantwoord. Daarnaast kan ik natuurlijk nog steeds mijn voucher niet inwisselen. Dit lijkt op gewoon bedrog. Hier zit hun winst, het word je inderdaad zo moeilijk gemaakt in de hoop dat je het uiteindelijk gaat opgeven en zij je geld in hun zak steken.
Bonkema
Junior Member

Berichtdoor geldboom » di dec 20, 2011 12:25 pm

Ik heb normaal nooit problemen gehad met groupon, nu heb ik een grote aankoop gedaan een ticket naar het buitenalnd. Ik ben nu 2 weken verder en heb nog steeds geen bevestiging gekregen van Groupon of het reisburo dat alles geregeld is. En ik wacht nog steeds op antw. En het gaat hier dus om een behoorlijk groot bedrag.
Ik bel met de helpdesk zijn ze aan het verhuizen en zal alles langer duren. Nou voordat ze aan het verhuizen waren was ik al bezig voor de duidelijkheid over mijn aankoop.
Dan sturen ze de mail naar die en dan naar die en dan naar die, meer kunnen ze niet doen. Zelfs mijn gegevens kunnen ze niet vinden waar het heen is gegaan.
geldboom
Junior Member

Berichtdoor Tiel » di jan 03, 2012 12:15 pm

Zelf was ik ooit een tevreden trouwe Groupon gebruiker totdat deze kerst ik gebruik maakte van een mooie aanbieding. Bij de aanbieding, die ik iemand kado wilde doen voor kerst, stond vermeld dat zodra uiterlijk 18 december de bestelling zou worden geplaatst, het voor de kerst geleverd zou worden. Toen ik op voor de 18de de voucher wilde verzilveren lukte dat niet en zag ik tot mijn grote verbijstering op de voucher staan dat de voucher pas inwisselbaar zou zijn vanaf de 20ste. Na een aantal maal contact te hebben gehad met de klantenservice werd mij verteld dat als ik het voor kerst geleverd wilde hebben, ik het maar moest regelen met de leverancier . Inmiddels ben ik met de leverancier een aantal telefoongesprekken verder, want de voucher was zelfs niet na de 20ste te verzilveren en voor kerst leveren was helemaal onmogelijk. Sterker nog, de voucher is nog steeds niet te verzilveren terwijl er bij op de Groupon site bij 'mijn bestellingen' staat dat de voucher is gebruikt!!!! Tot op heden is er nog niets geleverd en ben ik nog in gesprek met de leverancier omtrent verzilvering/levering.

Ik ben benieuwd of er uberhaupt nog uitgeleverd gaat worden aangezien de voucher t/m 2 januari te verzilveren was. Dit probleem had ik in de laatste week van 2011 ook middels een boze email kenbaar gemaakt aan de klantenservice van Groupon. Tot op heden heeft Groupon geeneens het fatsoen gehad om hierop te reageren!!! Ronduit schofterige behandeling van hun klanten!!

Het probleem met Groupon is dat een extern bedrijf hun klantenservice faciliteert. Deze callcenters behartigen klantenservices van andere bedrijven. Lastige klanten worden niet geholpen en de callcentermedewerkers werken toch niet voor Groupon zelf, dus hebben ook geen bedrijfsbinding of hart voor de zaak. Wel staan ze iedereen heel netjes te woord, maar echte oplossingen aandragen kunnen ze niet aangezien ze geen mandaat hebben om enige beslissingen zelf te maken. De enige oplossing die ze kunnen aandragen is restitutie en het aankoopbedrag wordt dan zonder overleg teruggestort op jouw bankrekening waarna dit wordt gecommuniceerd per mail. Dit is mij vrij recent ook overkomen nadat een andere voucher niet verzilverd kon worden vanwege een foutieve code.

Restitutie is geen oplossing. Hiervoor maak je geen gebruik van een Groupon deal. Een Groupon deal is om een product tegen een scherp tarief in te kopen, waarvoor de afnemer vooraf het bestelde product betaalt. Dit is zelfs tegen de regelgeving in omtrent internetaankopen, dat stelt dat maximaal 50% van het bestelde product vooraf mag worden voldaan....

Wellicht is het tijd voor de Consumentenbond om deze dubieuze praktijken van Groupon te gaan geen enquêtes hier...... in ieder geval heeft Groupon door hun klantgerichtheid één trouwe klant minder....
Tiel
Junior Member

Berichtdoor PAL » ma jan 16, 2012 10:54 am

TJA......
Alleen goegelovigen en slapers denken niet door groupon ********* te worden,
ik was er dus ook eentje :-(
bestelde/en betaalde 18 nov, een voucher voor bewakingscamera, en..
ontving ook prompt de voucher! zover okee
te verzilveren bij "gadgets and kijk uit: spam" vanaf 23 nov.2011
23/11 bij deze "patner" ingelogd en ..... met grouponcode
werd "normaal"-aankoopbedrag als discount tot 0 teruggebracht, prima dus'
alleen verzending 14euro alsnog te betalen met paypal-button op hun site.
zo gedaan, kreeg paypalbetalingsbevestiging en camera-orderbevestiging kompleet
met ordernummer en mijn verzendadres erop, alsmede zelfs gewicht van pakketje!
en toen?...........niets meer (intussen vrijwel 2 maanden)
wat zegt groupon??
in eerste mail: U heeft voucher ingewisseld, en verzendig betaald, U mag dus nu
de bestelling verwachten!
niet dus....:-(
Nu mailt groupon mij: Uheeft niets ontvangen, want U HEEFT NIETS BESTELD, (eigen schuld/
dikke bult dus...!) voucher staat nog steeds in groupon-systeem, niet verzilverd(ha-ha) inmiddels verlopen/waardeloos, maar U MAG TOCH zomaar EEN GEDEELTE!
van het betaalde bedrag,minus onze onkosten! gebruiken voor volgende vergelijkbare?? geweldige.... aanbiedingen!!
ja/hallo! nog 2x dezelfe "grap/boevenstreek" en restbedrag is 0.00 kassa...!
hallo slapers, groupon-bestellers, WAKKER WORDEN......... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ad palmen
PAL
Junior Member

Berichtdoor Maarten@#&Zoet » zo jan 22, 2012 1:14 pm

Ook wij een slechte ervaring met Groupon, voor onze dochter autorijlessen + examen besteld via groupon, € 400,- Na een aantal rijlessen stopt de rijschool er gewoon mee heeft geen zin meer, bij Groupon dit gemeld en men vond het heel vervelend een ticket aangemaakt en daarna is het communicatieloos, je gaat er toch wel van uit dat ze je in ieder geval helpen, want bij de rijschool (motohaaglanden) is niets meer te verhalen, verwijst wel mooi door naar een andere rijschool maar die geeft aan niet mee te doen met deze groupon actie. Ik vind het gewoon schandalig dat je geen reactie meer krijgt wij zijn de dupe van een aardig bedrag.
Maarten@#&Zoet
Junior Member

Berichtdoor PAL » zo jan 22, 2012 2:27 pm

Update van vorig bericht, zie: "PAL, dd 16 jan. 2012"
Zomaar, mail gehad van croupon.nl dat ze het zo fijn vinden??, dat ik zelf een reactie van hun
partner: (my gadgets and kijk uit: spam), na eindeloos mailen, heb kunnen krijgen en of ik wel
verdere vorderingen, direkt!.. wil melden. Op croupon nl zelf hoef ik kennelijk niet te rekenen!
en wat mailde hun partner? dat de verzonden? camera vast zoek? was geraakt bij "Royal Post",
en dat ze een nieuwe zending zouden versturen, en nee, ik krijg geen track&trace nummer!
Ontvang niets!, ha-ha, wat denk je wat, ook bij groupon is het muisstil, behalve dat ze onlangs
2 weken terug, de aktie met zelfde partner herhaald hebben, zo'n "slechte partner" zullen ze wel
geen geld meer sturen, wel WEER! croupons voor deze "boeven"- aktie verkopen, kassa!!.....
wordt beslist vervolgd!!!....
Intussen........,
croupon-lovers...
wordt WAKKER !!!!!!!
pas op Uw euro's!!!!!!
ad palmen
PAL
Junior Member

Berichtdoor PAL » wo jan 25, 2012 12:48 pm

vervolg op bovenstaande berichten van PAL:

Ontving hieronder gekopieerde mail van Groupon nl en.....
zomaar een meer inhoudelijke reaktie, lijkt mij niet overgeschreven uit
het "grote Smoezenboek" , of ben ik nu super-naief??
Maar...alleen alsnog ontvangst! van de betaalde watchbot-camera zal dat
uitwijzen!! (tot heden nog niets ontvangen.....)
wordt vervolgd!

MAIL VAN GROUPON:
Beste Ad,
Zoals eerder aangegeven zijn we druk bezig met uw zaak. Zoals we eerder vertelden was er onduidelijkheid of u de bestelling wel of niet geplaatst had. Onze collega's konden geen bestelling van u vinden, maar de partner heeft u verteld dat dit wel goed gelukt was. Wij hebben onze collega's verteld dat u wel besteld heeft en zijn nog in afwachting van een antwoord op deze opmerking.
U kunt er van uit gaan dat u het product krijgt, onze partner heeft u ook een andere watchbot toegestuurd uit "goodwill". Zij hebben de beste bedoelingen en uw product gaan aankomen. Als laatst wil ik u duidelijk maken dat onze partner geen *********** is, het betreft een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Jasper
Customer Support
Groupon Netherlands B.*
http://www.Groupon.nl
PAL
Junior Member

Berichtdoor PAL » za feb 04, 2012 4:37 pm

Vervolg berichten van PAL: (zie boven)

Mijn bestelling van 23 nov. 2011 met levertijd: tot 4 weken
is heden 4 febr 2012 alsnog geleverd!!! vrij laat.... maar toch!!
Dus groupon kan best fouten herstellen!!
ongeacht of ze nu bij groupon of de partner liggen.
Dat je je euro's bij voorbaat bij groupon kwijt bent,
is te kort door de bocht, in elk geval in dit geval heeft
groupon met succes de klacht afgewikkeld!
ad Palmen
PAL
Junior Member

Keer terug naar Problemen met leverancier