Consumentenbondforum

Schiphol Smart Parking -> misleidende reclame!

Schiphol Smart Parking -> misleidende reclame!

Berichtdoor apo » vr sep 29, 2006 8:51 am

Bij Schiphol Smart Parking kun je volgens de commercials die je dagelijks te horen/zien krijgt in de media en volgens de website goedkoop parkeren mits je 1 week van te voren reserveert. Deze boodschap gehoort hebbende naar www.schiphol.nl gegaan om voor onze vakantie van 8 dagen per 8 oktober alvast een plaatsje te reserveren. Wat blijkt echter; tot 22 oktober is er geen beschikbaarheid voor 8 dagen parkeren op P3 bij schiphol, echter bij 15 dagen is er wel volop beschikbaarheid en al vanaf 2 oktober. Daarnaast is er ook op basis van het (veel duurdere) dagtarief nog volop beschikbaarheid in P3. Gebeld met Schiphol servicelijn en na 13 minuten a 35 ct en al die tijd volgens het bandje de eerstvolgende persoon te zijn in de wachtrij een persoon gesproken die aangeeft dat hier veel klachten over zijn, maar dat er maar beperkte P3 plekken voor 8 dagen beschikbaar zijn, maar dat ik uiteraard wel tegen het dagtarief kan reserveren. Gevraagd of de P3 plekken van Smart Parking dan andere/aparte plaatsen zijn, echter dat blijkt niet het geval te zijn (op basis van creditcard rij je gewoon de P3 op en zoek je een plekje net zoals iedereen). Dit wetende blijkt dus duidelijk dat Schiphol Smart Parking en de hele campagne er omheen van hetzelfde caliber (qua misleindendheid) is als de * ticketprijzen waarmee sommige airlines adverteren waarvan er dan in praktijk ook maar enkele stuks van beschikbaar blijken te zijn. Ze adviseerde mij overigens wel om een klacht per mailformulier in te dienen, wat onderstaande mailwisseling (ter uwer vermaak) opleverde. Wat mij betreft kan Schiphol Smart Parking de boom in en gaan we de familie maar weer lastig vallen voor breng en haal 'service'. Vriendelijke groeten, Andre

-----Original Message-----
*: Andre
Sent: donderdag 28 september 2006 16:48
*: 'Customer Contact Center'
Subject: RE: Schiphol Smart Parking (KMM1730500I100L0KM)

In reactie op uw antwoord:

Adverteer dan niet met een aanbod dat al niet eens meer beschikbaar is en kennelijk dun gezaaid is (als er nu al 4 weken vooruit geen plaatsen meer zijn). Dit lijkt wel op de vliegtickets voor 10,- naar een bestemming, waarvoor dan maar 2 plaatsen beschikbaar zijn.

Kijk eens naar jullie footer van de email, zelfs daar herhalen jullie het nog:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
8 dagen of langer op vakantie? Boek dan Schiphol Smart Parking op www.schiphol.nl. Vanaf Euro 5, -- per dag! Als je slim bent, parkeer je smart ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------

Smart parking is een grote misleiding als je het mij vraagt.

Indien u geen beter antwoord heeft op mijn klacht, dan stuur ik met alle liefde deze mail door aan de consumentenbond door als inzending voor Stekeligheden of voor een plekje op http://www.consumentenbond.nl/forum/for ... ****?f=14. Lijkt me erg passend.

Met vriendelijke groeten,

Andre

-----Original Message-----
*: Customer Contact Center [mailto:ccc@schiphol.nl]
Sent: donderdag 28 september 2006 16:00
*: Andre
Subject: Re: Schiphol Smart Parking (KMM1730500I100L0KM)

Geachte heer,

In antwoord op uw vraag over de beschikbaarheid van Schiphol Smart Parking parkeerplaatsen voor de periodes 8, 15 en 22 dagen willen wij u als volgt informeren:

*Voor Schiphol Smart Parking geldt een voordelig tarief. Hiervoor is een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar en geldt vol = vol.

*Drukte op Schiphol bepaalt het aantal Schiphol Smart Parking plaatsen

*Voor elk van de parkeerperiodes van 8, 15 of 22 dagen geldt een vastgestelde capaciteit. Zo stellen wij ook mensen die langer dan 8 dagen willen parkeren in de gelegenheid Schiphol Smart Parking te reserveren.

*Het kan dus voorkomen dat alle Schiphol Smart Parkingplaatsen voor de duur van 8 parkeerdagen vol zijn, maar nog wel boekingen kunnen worden gemaakt voor 15 of 22 dagen. Andersom is ook mogelijk.

*Voor alle gevallen geldt: boek zo vroeg mogelijk om voordelig te kunnen parkeren met Schiphol Smart Parking.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

AMSTERDAM AIRPORT SCHIPHOL
Business Area Aviation

M. B.
Customer Contact Center

-----------------------------------------------------------------------------------------------
8 dagen of langer op vakantie? Boek dan Schiphol Smart Parking op www.schiphol.nl. Vanaf Euro 5, -- per dag! Als je slim bent, parkeer je smart ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------

While our Customer Contact Center makes every reasonable effort * include accurate and current information in * e-mail, we give no guarantee or warranty of any kind as * * accuracy of * information provided. We assume no liability or responsibility for any errors or omissions * may **** contained in * information in * e-mail.

* e-mail may contain confidential and privileged material. * * requested * * disclose, copy or distribute any information thereof. If * * * * intended recipient (or have received * e-mail in error) please notify * sender immediately and delete * e-mail. We accept no liability for damage related * data and/or documents which * communicated bij electronic mail.

Original Message Follows:
------------------------
onderwerp: Schiphol Smart Parking
remLen1: 189
naam: Andre
geslacht: man
straat: -
postcode: -
telefoon: -
email: -
land: NL
Remote Name: -
HTTP User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)
Date: 28-Sep-2006
Time: 15:10:08

bericht:

Klacht:

U adverteert nog steeds met SmartParking 8 dagen voor 47,50 indien u 1 week van te voren online reserveert, terwijl deze op dit moment (28/9) tot 22/10 al geen beschikbaarheid geeft. Indien ik bij 15 dagen kijk is er wel beschikbaarheid vanaf 6/10. Al deze plaatsen zijn op P3, dus daar kan het verschil niet in zitten.

Heb daarnet jullie 0900 info nummer gebeld voor 35 ct/min en na 13 minuten en bijna 5 euro aan gesprekskosten armer (ik was al die tijd als eerstvolgende aan de beurt) te horen gekregen dat het helaas niet beschikbaar is en dat ik wel op dagtarief in P3 kon parkeren.

Al met al een vette domper en een vorm van misleidende reclame. Roep niet iets wat u niet kunt/wilt waarmaken!

Met vriendelijke groeten,

Andre
apo
Junior Member

Re: Schiphol Smart Parking -> misleidende reclame!

Berichtdoor elsi » wo nov 23, 2011 6:51 pm

hmm, inderdaad dit is niet helemaal goed gecommuniceerd. Je kunt ook parkeren RONDOM Schiphol. Er zijn ongeveer 30+ aanbieders, niet allemaal zijn ze even goed in het nieuws geweest kwa ervaringen enzovoort: check de site van Tros Radar maar en het overzicht van aanbieders parkeren Schiphol.

[dit bericht is door de beheerder aangepast omdat het onderdelen bevatte die in strijd zijn met de voorwaarden van deze website waarmee deelnemers bij aanmelding akkoord gaan]
elsi
Junior Member

Keer terug naar Vervoer & reizen