Consumentenbondforum

Ongevraagde faxen

Ongevraagde faxen

Berichtdoor aWebsheep » wo aug 17, 2005 2:03 pm

Wie heeft hier ook last van en wat doen we ertegen?
Vandaag wee 2 faxen ontvangen:
1 wwww.aquabowl.nl
2 www.bhv.nl

Beide faxen kan ik afmelden door een fax te sturen naar 0183-359434.

Ik ontvang per week zo'n 10 ongevraagde faxen. Spam e-mail vind ik minder hinderijk, die kan ik filteren, maar bij een fax is dit onmogelijk. En het kost mij papier, inkt en vooral ergernis.

Wie heeft er ook last van en wie weet waar ik dit soort ergernissen kan melden?
Met vriendelijke groet,

Peter Marinus.
aWebsheep
Junior Member

Faxen

Berichtdoor hansots » do aug 18, 2005 10:03 pm

Telefoonnummer lijkt niet traceerbaar, anders zou ik bijna zeggen, zoek uit van wie het is, regel een knokploeg en.....
Op den duur wordt je het namelijk toch een beetje zat.
hansots
Junior Member

ook gehad, faxnummer leek op dat van KvK

Berichtdoor zonnetje76 » ma aug 29, 2005 8:51 pm

Mijn ouders hebben dit ook gehad, zij het op een iets andere manier. Hun faxnummer leek op dat van de kamer van koophandel. Verschrikkelijk, hele vellen papier en inkt. En zij waren dan ook nog zo fatsoenlijk om de verzender te informeren dat het bericht niet bij de bedoelde persoon was aangekomen. Op een gegeven moment werden ze er zo zat van, hebben ze de kamer van koophandel gebeld. Die heeft vervolgens een ander nummer genomen. Waarschijnlijk heeft wel meegeholpen dat een kennis van hun daar werkte...
zonnetje76
Junior Member

afmelden door Globomail te bellen

Berichtdoor robert99 » wo jan 11, 2006 3:56 pm

Het zijn de mensen van www.globomail.nl die deze spam-ellende veroorzaken. Je kan je afmelden door te bellen naar: 0183-318110
Fax = 0183-318112
emailen naar: info@globomail.nl
robert99
Junior Member

Ongevraagde faxen

Berichtdoor goedbegin » di aug 08, 2006 9:33 pm

Ik heb er ook enorm veel last van.

Ondanks (Totaal 10x ongeveer nu) herhaaldelijke malen afgemeld te hebben blijf ik ze ontvangen.

Ik heb me zowel via fax als per telefoon afgemeld.
Bevestiging gekregen dat ik nu écht uit het bestand zou zijn.
Een paar dagen later komen ze gewoon weer net zo hard binnen.

Naast het feit dat ze me niet uit het bestand halen of iedere keer opnieuw in het betand plaatsen vind ik het een zeer vreemde zaak dat dit kan.
Ik heb namelijk nooit gevraagd om deze reclame?

Op hun website staat voor hun adverteerders:

"Onze leveranciers beschikken over een grote zakelijke faxdatabase waarbij bedrijven die niet via fax benaderd wensen te worden al verwijderd zijn."

Ik hoop dat er meerdere mensen zich hier melden die hier ook last van hebben, misschien dat er eindelijk iets tegen gedaan kan worden.

Het loopt al een half jaar bij mij en ik ga binnenkort m'n faxnummer veranderen + niet meer vermelden bij KVK, telefoongids etc..

Wel van de gekke dat het zover moet komen.
goedbegin
Junior Member

Afkloppen

Berichtdoor aWebsheep » vr sep 15, 2006 11:31 pm

Misschien moet ik het afkloppen maar sinds ik mijn fax nummer van mijn website heb gehaald is het over.

Nu maar hopen dat het zo blijft.

Het kan trouwens ook zo zijn dat een paar van die bedrijfen niet meer bestaan. Kan me goed voorstellen dat die faxen meer kwaad dan goed doen voor een bedrijf.

Een van de bedrijven (wwww.aquabowl.nl) uit mijn eerste post is al niet meer actief op internet. De domeinnaam is overigens nog wel bezet.
aWebsheep
Junior Member

Keer terug naar Elektronica & communicatie