Consumentenbondforum

kijk uit: spam klantvriendelijk?

kijk uit: spam klantvriendelijk?

Berichtdoor koekie monstertje » zo feb 26, 2006 5:33 pm

kijk uit: spam is laatst bezig geweest met het upgraden van de site. Sindsdien zullen alle gebruikers die windows 98 hebben de site niet meer goed kunnen openen. Als je daarover een reactie stuurt naar bol krijg je daar een 'vriendelijke' reactie op terug. Het komt er indirect op neer dat je als gebruiker maar met de tijd mee moet gaan om kijk uit: spam te blijven bezoeken (dus schaf windows xp aan) dit slaat natuurlijk nergens op. En dan nog worden ze genomineerd voor de thuiswinkel award...... Ik snap het echt niet meer.....Maar ik weet wel beter wat betreft kijk uit: spam: mij zien ze er niet meer terug....
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor user123 » zo feb 26, 2006 5:53 pm

U gebruikt anno 2006 windows '98 en u vind het vreemd dat men bij kijk uit: spam op een VRIENDELIJKE manier aanbeveelt te upgraden wanneer u de site wilt bekijken ?

Een commercieel bedrijf moet alle technieken uit de kast halen om de bezoeker zo goed mogelijk te helpen. Wanneer dat betekent dat er 5% van de bezoekers de site niet meer goed kunnen bekijken is dat een afweging die bij Bol moet worden gemaakt.

Ik zou de topic titel iets minder suggestief maken, koekie.
user123
Member

Berichtdoor koekie monstertje » ma feb 27, 2006 6:55 pm

user123 schreef:U gebruikt anno 2006 windows '98 en u vind het vreemd dat men bij kijk uit: spam op een VRIENDELIJKE manier aanbeveelt te upgraden wanneer u de site wilt bekijken ?

Een commercieel bedrijf moet alle technieken uit de kast halen om de bezoeker zo goed mogelijk te helpen. Wanneer dat betekent dat er 5% van de bezoekers de site niet meer goed kunnen bekijken is dat een afweging die bij Bol moet worden gemaakt.

Ik zou de topic titel iets minder suggestief maken, koekie.

Windows Xp bestaat nog niet zo heel erg lang dat vrijwel heel Nederland overgestapt zou zijn. Daarbij, heel veel bedrijven zijn zelfs op dit moment pas bezig met om te schakelen naar XP. Dus consumenten zullen over een a twee jaar in grotere getalen mee gaan.
Daarbij is dat nog niet het grootste probleem. Alleen is het natuurlijk wel vreemd dat bol dus de enige website is die dit probleem oplevert. Waarom kunnen andere bedrijven wel een site maken die voor windows 98 en voor xp geschikt is???

En het woord vriendelijk staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Voor ene reactie van een klantenservice was het behoorlijk BOT om het zo maar eens te zeggen. Daarbij mag je van een bedrijf als bol verwachten dat ze toch met een mail of in de nieuwsbrief laten weten dat de site ge-upgrade is en dat sommige gebruikers (bijvoorbeeld met windows 98) problemen kunnen hebben met het gebruik van de site? lijkt mij normaal en klantvriendelijk. Maar dat laatste lijken ze bij bol af en toe even te vergeten...
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor user123 » di feb 28, 2006 8:40 am

Ik vraag mij overigens af of het wel een W98/Bol probleem is. Werkt u niet gewoon nog met een oude browser ?
user123
Member

Berichtdoor koekie monstertje » di feb 28, 2006 3:17 pm

ik heb de * explorer voor windows 98... dus daar zal het niet aan liggen....
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor Thatsmej » wo maart 01, 2006 7:36 pm

Mja,

wat ik vaak merk ( mijn ouders hebben win 98 op hun systeem, en die kunnen beter nog even niet met de tijd mee gaan.. )
dat de nieuwe flash versie niet goed werkt onder windows 98,
met de * Explorer versie.

mijn moeder heeft hier vooral last van als ze van die spelletjes wil doen via internet.

waarschijnlijk maakt kijk uit: spam gebruik van Flash, en werkt het daarom niet onder win98?

Ik zal dadelijk even kijken of ik er iets van kan vinden.
Maar ik heb bij mijn ouders gewoon Firefox geinstalleerd,
en toen draaide flash wel goed.

Vind ook een beetje krom dat ze mensen zo buiten sluiten.
Maar van de andere kant dat doen alle grote bedrijven....
Nadeel van success :\

koekie monstertje schreef:ik heb de * explorer voor windows 98... dus daar zal het niet aan liggen....
Thatsmej
Member

Berichtdoor user123 » do maart 02, 2006 8:23 pm

koekie monstertje schreef:ik heb de * explorer voor windows 98... dus daar zal het niet aan liggen....

Dat u de * explorer heeft voor W98 wil nog niet zeggen dat u de * explorer heeft.
user123
Member

Berichtdoor koekie monstertje » vr maart 03, 2006 8:07 am

Als je op de site van microsoft explorer gaat kijken zul je zien dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen explorer voor 98 en xp. En de * explorer voor 98 is de explorer die ik heb. Dus voor 98 is dat WEL de *......
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor Thatsmej » vr maart 03, 2006 11:50 pm

Hij bedoeld dat Explorer niet gelijk is aan Internet Explorer...

Explorer = windows verkenner
Internet explorer = is ding om mee over internet te bladeren...

om verdere mis verstanden te voorkomen lijkt me :x

heb je nog iets geprobeerd met firefox? (www.mozilla.org/firefox )

koekie monstertje schreef:Als je op de site van microsoft explorer gaat kijken zul je zien dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen explorer voor 98 en xp. En de * explorer voor 98 is de explorer die ik heb. Dus voor 98 is dat WEL de *......
Thatsmej
Member

Berichtdoor user123 » za maart 04, 2006 9:47 am

* schreef:Hij bedoeld dat Explorer niet gelijk is aan Internet Explorer...

Nee, ik bedoel :
Windows 98 is een uitontwikkeld besturingsysteem. De internet explorer welke daarbij hoort, wordt daarom ook niet meer verder ontwikkeld.

Dat gebeurt wel bij het nieuwe besturingsysteem windows XP, waardoor de versies van Internet Explorer niet gelijk zijn aan elkaar.

Zonder de technische details te kennen denk ik dat de IE van XP waarschijnlijk meer technische capaciteiten heeft dan die IE van W98.

Die verschillen zullen zich dan openbaren bij de meer * sites.
user123
Member

Berichtdoor Thatsmej » za maart 04, 2006 7:23 pm

Zit ook n punt in.

Maar wat ik me meer afvraag....

Wanneer krijg je het probleem?

Ik heb net op de site van kijk uit: spam gekeken,

en ik ben gegaan tot het gedeelte dat ik me aan moet melden... omdat ik geen zin heb een zinloos boek te bestellen ;)

En het ging helemaal goed op een systeem met windows 98 SE NLD met IE 6.0 SP1

Als het na het aanmelden zit, weet ik het niet, maar verder lijkt hij gewoon te werken..

user123 schreef:Nee, ik bedoel :
Windows 98 is een uitontwikkeld besturingsysteem. De internet explorer welke daarbij hoort, wordt daarom ook niet meer verder ontwikkeld.
Thatsmej
Member

Berichtdoor koekie monstertje » zo maart 05, 2006 12:28 pm

Bij mij begint het al als de site geopend wordt. Veel van de afbeeldingen worden niet geladen. Als ik dna bijvoorbeeld naar het onderdeel boeken ga dan wordt deze vaak niet geopend met de mededeling dat de server niet te vinden is..... Heel raar eigenlijk als jij het wel kan.. Ik heb ook al geprobeerd of het aan de virusscanner of de firewal lag maar daar ligt het ook niet aan...
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor user123 » zo maart 05, 2006 3:04 pm

Kijk eens naar de beveiligingsinstellingen, misschien staat javascript uit of activex ?
user123
Member

Berichtdoor koekie monstertje » zo maart 05, 2006 4:09 pm

Goh, laat dat nu het eerste zijn waar ik aan had gedacht. En dat het ook daar niet aan ligt. Even voor de duidelijkheid. ik ga pas klagen op het moment dat ik ook daadwerkelijk vanalles heb geprobeerd.
Daarbij zou het ook wel heel toevallig zijn: bol zet nieuwe applicaties op de site en spontaan veranderd er iets in mijn instellingen waardoor ik de site niet meer kan openen. Lekker voor de hand liggend niet?
En daarbij, als je bol wil beschermen, moet je daar bij de klantenservice gaan werken. Daar kunnen ze vast nog wel wat subtiele mensen gebruiken
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor user123 » zo maart 05, 2006 11:53 pm

koekie monstertje schreef:Goh, laat dat nu het eerste zijn waar ik aan had gedacht. En dat het ook daar niet aan ligt. Even voor de duidelijkheid. ik ga pas klagen op het moment dat ik ook daadwerkelijk vanalles heb geprobeerd.
Daarbij zou het ook wel heel toevallig zijn: bol zet nieuwe applicaties op de site en spontaan veranderd er iets in mijn instellingen waardoor ik de site niet meer kan openen. Lekker voor de hand liggend niet?
En daarbij, als je bol wil beschermen, moet je daar bij de klantenservice gaan werken. Daar kunnen ze vast nog wel wat subtiele mensen gebruiken

Nee, u leest wederom niet goed: ik geef alleen de suggestie dat kijk uit: spam met de nieuwe site gebruik maakt van een nieuwe techniek welke uw systeem niet aankan.

Overigens : lekker hé ? Trollen !
user123
Member

Berichtdoor Henk9 » ma maart 06, 2006 8:18 pm

Het kan zijn dat de server het even niet aankan als er teveel bezoekers zijn.
Ik kan gewoon de site bekijken, ook met windows 98.
Als je muziek wil luisteren kan je wel eens problemen ervaren.
Daarvoor moet je javascript, activex en popups toestaan.
Dat is niet gebruiksvriendelijk.
Henk9
Junior Member

Berichtdoor user123 » ma maart 06, 2006 8:56 pm

Henk9 schreef:Daarvoor moet je javascript, activex en popups toestaan.
Dat is niet gebruiksvriendelijk.

Waarom is dat 'niet gebruiksvriendelijk' ?

Wanneer dat de techniek is om bepaalde functies te kunnen gebruiken, dan kun je daar als kijk uit: spam toch niet omheen ?
user123
Member

Berichtdoor Henk9 » ma maart 06, 2006 9:15 pm

Omdat een bewuste surfer activex en popup`s uitzet.
Bij andere sites kan je wel muziekfragmenten luisteren zonder de beveiliging van je browser te verlagen.
Als de winkel aan de sitemaker vraagt om dit te verbeteren zullen ze meer spullen verkopen.
Henk9
Junior Member

Berichtdoor koekie monstertje » wo maart 08, 2006 6:21 pm

Ik snap het nu echt niet meer. Ik heb helemaal niets aan mijn computer veranderd. Geen andere updates gedaan, geen instellingen veranderd en ik kan weer gewoon op de site komen. Echt heel raar. Misschien zijn ze toch wakker geschud....
koekie monstertje
Junior Member

Berichtdoor Henk9 » za maart 11, 2006 8:38 am

Niet teveel cdtjes kopen he van het weekend :)
Henk9
Junior Member

Volgende

Keer terug naar Elektronica & communicatie