Consumentenbondforum

Simpele vraag: wat kost gas, water & electra per maand?

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Simpele vraag: wat kost gas, water & electra per maand?

Berichtdoor hebbuzz » vr apr 21, 2006 5:48 pm

Simpele vraag maar antwoord is niet snel gevonden.

Ik wil een huis kopen (ongeveer 70m2 / 200m3) maar weet absoluut niet hoeveel ik voor de maandelijkse lasten moet rekenen voor gas water en electra.

Kan iemand een vuistregel geven?

het handelt zich hier om een eenpersoonshuishouden, overdag werkend, beetje koukleum, waterverspillende doucher
hebbuzz
Junior Member

Berichtdoor AMG » vr apr 21, 2006 7:44 pm

Dag hebbuzz,

Simpel antwoord: pakweg 110 euro per maand.

Groeten, Paula.
AMG
Member

Simpel antwoord

Berichtdoor richard1963 » za apr 22, 2006 5:55 pm

AMG schreef:Dag hebbuzz,

Simpel antwoord: pakweg 110 euro per maand.

Groeten, Paula.

Dan kun je mij vast ook wel een simpel antwoord geven.
Ik woon in Purmerend
Hoekhuis (390m3) man vrouw 3 kinderen 7/7/3.
Wat is hier de vuistregel voor?
Het enige addertje onder het gras is, dat ik Stadsverwarming heb,op elektra kook, en dat water apart is.(Pwn)

groetjes Richard :o)
richard1963
Member

Berichtdoor AMG » za apr 22, 2006 7:06 pm

richard1963 schreef:Dan kun je mij vast ook wel een simpel antwoord geven.
Ik woon in Purmerend
Hoekhuis (390m3) man vrouw 3 kinderen 7/7/3.
Wat is hier de vuistregel voor?
Het enige addertje onder het gras is, dat ik Stadsverwarming heb,op elektra kook, en dat water apart is.(Pwn)

groetjes Richard :o)

Dag Richard1963,

Mijn vorige antwoord was/is gebaseerd op ENECO-gegevens met een normaal gemiddeld gebruik van gas (CV en koken) en water (EVIDES). In jouw geval zou ik in Purmerend een soortgelijk huis zoeken met een soortgelijk gezin en een soortgelijke combinatie van energie afname. Bel aan en stel die mensen de vraag wat ze aan energie per maand kwijt zijn. Laat me even weten of je zo'n gezin gevonden hebt (knipoog).

Sukses, Paula.
AMG
Member

Berichtdoor richard1963 » za apr 22, 2006 10:17 pm

AMG schreef:Dag Richard1963,

Mijn vorige antwoord was/is gebaseerd op ENECO-gegevens met een normaal gemiddeld gebruik van gas (CV en koken) en water (EVIDES). In jouw geval zou ik in Purmerend een soortgelijk huis zoeken met een soortgelijk gezin en een soortgelijke combinatie van energie afname. Bel aan en stel die mensen de vraag wat ze aan energie per maand kwijt zijn. Laat me even weten of je zo'n gezin gevonden hebt (knipoog).

Sukses, Paula.

Was van mij ook bedoeld als een knipoog hehehe.
Er zijn namelijk HEEL VEEL problemen met de eindafrekening van de Stadsverwarming.Het "normale" verbruik zou ongeveer 1800 m3 gas zijn, en dit staat tot 50m3 gas is 1 Gigajoule warmte.Dan zou ik volgens mijn eindafrekening dus 2800 m3 gas hebben verbruikt.En van mij is het peanuts in vergelijking van anderen.Er zijn zelfs mensen die E 2200 moeten bijbetalen, en hun Gj meter staat na 3 maanden al weer op 60 Gj (3000m3 gas)

groetjes Richard

ps er is al een commisie opgericht om dit onrecht uit te zoeken.
richard1963
Member

Keer terug naar Huis & huishouden