Consumentenbondforum

Rabobank ellende

Rabobank ellende

Berichtdoor lheijstek » do sep 07, 2006 7:20 pm

Wij hebben een probleem bij de rabobank Maastricht. Andere Rabobanken,makelaars en notarissen vallen van hun stoel van ongeloof. Daarom wil ik het ook graag bij u neerleggen.

Wij hebben een voorlopig koopcontract getekend voor ons huis in Beek. Op 18 augustus 2006 konden wij naar de notaris om de overdracht te tekenen. Helaas op 17 augustus stonden wij tot onze enkels in het water. De bank geeft het advies om niet te tekenen. Nu hadden wij ook het voorlopig koopcontract van de Maarsbergenstraat dus de bank zei dat ze een andere hypotheek zouden afsluiten, voor ons goedkoper. Wij stemde toe want het is al duur genoeg. Verleden week(31 aug) heeft mijn man de hypotheek offerte getekend en er werd verteld dat de papieren werden opgestuurd. Op vrijdag nog een keer na gebeld om te vragen of de papieren echt waren opgestuurd. Na een volmondig ja van de financieel aldaar, begon voor ons het wachten. Het zou 2 a 3 dagen duren eer het bij de notaris zou zijn. Op dinsdag is mijn man weer naar de Rabobank gegaan en de adviseur heeft nog gebeld naar Eindhoven om te zeggen dat er spoed achter moest komen. Op woensdag weer gebeld en toen kwam er nieuws dat wij gewoon nog steeds niet konden geloven. De papieren waren niet opgestuurd want ze hadden nog geen taxatierapport binnen. Op zich al raar want de financieel adviseur die heeft al onze papieren en hoefde alleen maar de hypotheek te veranderen. Nu zijn wij ingebreken gesteld en hebben wij nog in totaal 3 dagen want in plaats van meteen te zeggen heeft hij ons een week laten wachten. Ik had sollicitatie gesprekken in Limburg die heb ik af moeten zeggen en ook mijn post is allemaal al naar Beek behalve wij.
Heeft u voor ons een tip of advies om dit op te lossen. Wat kunnen wij tegen een bank doen?
lheijstek
Junior Member

Berichtdoor richard1963 » za sep 09, 2006 4:00 pm

Ik zou in ieder geval niet kalm blijven , en de financieel adviseur achter zijn buro wegtrekkken en dringend verzoeken om er spoed achter te zetten.
richard1963
Member

dien een klacht in

Berichtdoor fmeulepas » di sep 12, 2006 6:04 pm

Als u niet serieus genomen wordt, dan kunt een een klacht indienen bij de lokale bank. Ook kunt u een collega-adviseur om advies vragen.
Mocht dit niet helpen dan kunt u ook nog altijd een klacht indienen via de website van Rabobank.

Ik heb onlangs een hypotheek afgesloten, bij Rabobank.
De service was super, evenals de deskundigheid en de snelheid!

Het ligt niet aan de Rabobank zelf, maar aan de miscommunicatie tussen u en de hypotheekadviseur evenals tussen hem/haar en Rabo Nederland.

Veel succes!
Laat u ook goed informeren, leg het desnoods vast op papier!
Dan kun u nog verhaal halen.
fmeulepas
Junior Member

Rabo Rotterdam ellende

Berichtdoor youri9031 » di jun 10, 2008 6:00 pm

Zelf heb ik ook een hypotheek afgesloten bij de Rabobank. Na het tekenen van de overeenkomst in februari is de hypotheek nog niet correct. Na vele e-mails en telefoontjes waarop niet gereageerd werd had ik eindelijk een tweede afspraak met de adviseur, tijdens deze afspraak beloofde hij alles te regelen, dit was begin mei.

Echter tot op heden is de hypotheek nog steeds niet zoals men belooft had tijdens het afsluiten. En wederom zijn ze onbereikbaar
youri9031
Junior Member

rabobank ellende

Berichtdoor renevandijk » ma jul 06, 2009 1:42 pm

Momenteel zit ik in een scheiding en om deze reden op zoek naar een bank voor een betaalrekening. Op dit moment zit ik bij de ABN Amro en wil graag terug naar de Rabobank. Mijn kinderen hebben daar ook een rekening. En het bevalt hen goed.
Ik ben vanmiddag dan ook naar een kantoor gegaan in Zwolle bij mij in de buurt (Stadshagen) en tot mijn grootste verbazing word ik geweigerd omdat ik in eerste instantie alleen een betaalrekening wil. Ze willen dat ik meer producten moet afnemen. Dan weiger ik in eerste instantie, dus willen zij niet mij verder. Hebben meer mensen deze ervaringen? Graag hoor ik het.

Groet,
Rene van Dijk
renevandijk
Junior Member

koppelverkoop

Berichtdoor AMC » ma jul 06, 2009 7:19 pm

Dag renevandijk,

Koppelverkoop noemen we dat. Dit mag wettelijk gezien niet. Je kunt dus een klacht indienen bij de geschillencommissie KIFID.

Sukses en groeten, Paula.
AMC
Member

Rabo druk bezet

Berichtdoor jnbakker » ma okt 12, 2009 10:23 pm

Wilde afgelopen vrijdag een rekening openen bij Rabo-Hellevoetsluis, winkelcentrum. "Helaas, geen gaatje vanmiddag, ook niet bij ons filiaal. Probeert u het volgende week nog eens". Toen ik naar de deur liep, flitste het ineens door mijn hoofd: Oh ja, het is vrijdagmiddag, half drie. Eigenlijk al weekend. Wat doe ik hier ook. Zo slecht is mijn eigen bank nou ook weer niet.
jnbakker
Junior Member

Keer terug naar Geld & verzekeringen