Heeft iemand ervaring met de helpdesks van Symantec of McAfee? Ik word er helemaal tureluurs van. Graag wil ik alles op een legale manier doen maar het word me wel erg moeilijk gemaakt. Symantec heb ik drie keer een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik het beste mijn abonnement kan verlengen. Steeds weer kreeg ik een automatisch gegenereerd mailtje terug dat er binnen 72 uur contact opgenomen zou worden. Niet dus, dit is al maanden geleden en nog steeds geen bericht. Telefonisch zijn ze al helemaal niet te bereiken. Ik heb bijna een uur gewacht en toen heb ik de hoorn opgelegd.
Vervolgens alles gedeinstalleerd.
Dan maar McAfee dacht ik. Op naar de winkel en McAfee gekocht. Ingewikkeld om te installeren. Het wijst zich allemaal niet vanzelf.
Met gevolg dat ik niet meer op het internet kon. Behalve de MSN en een paar websites. Favorieten ging al helemaal niet. McAfee gebeld en kreeg vrij snel iemand aan de lijn. Wel kostte dat €0,80 per minuut. Na ongeveer 10 minuten wist hij het ook niet meer en zou hij het uitzoeken en mij een mailtje met de oplossing sturen. Inderdaad een mailtje. Dit probleem was bij McAfee onbekend. Ik moest alles maar uit favorieten halen, via firewall toegang proberen te krijgen en dan alles weer handmatig toevoegen. MAAR,.......als het probleem hiermee niet opgelost zou zijn kon ik weer gewoon contact opnemen.(uiteraard tegen €0,80 per minuut) Ik ben geen expert maar zelfs ik weet dat dit natuurlijk nooit DE oplossing kan zijn.
Het kostte me veel moeite om uit te vlooien hoe ik alles weer kon uninstallen maar dat had ik er wel voor over. Ik heb nu een AGV Antivirus (free edition) en heb geen klagen, het werkt prima.
Wellicht dat de consumentenbond hier eens aandacht aan zou kunnen besteden. Ik kan natuurlijk nooit de enige zijn die hier problemen mee heeft.