Consumentenbondforum

pretium

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: http://www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

pretium

Berichtdoor hans-br » di okt 09, 2007 10:22 am

Beste lotgenoten,
pretium is weer bezig met hun foute praktijken. Bij mij is op 9-10 ongevraagd 65 euro afgeschreven voor een lidmaatschap tot 1-10-2008. De opzegtermijn van 5 dagen is dus al verstreken en het terugboeken van de automatische incasso is volgens de Postbank niet mogelijk.
De op het forum genoemde problemen klinken wel aannemelijk, alleen ben ik nooit lid geworden van Pretium. Ik kan dus ook niet iets (aangetekend)opzeggen. Dit soort praktijken zijn toch ongehoord.
Wie weet iets om dit goed te kunnen bestrijden.? Hans
hans-br
Junior Member

Melding Onterechte Incasso (MOI)

Berichtdoor bmm » di okt 09, 2007 12:16 pm

Hans,

op onderstaande link kun je een formulier downloaden waarmee
je een (onterechte)incasso kan laten terugboeken.

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/ ... 98,00.html

Als toch blijkt dat een incasso is afgegeven dan houdt het natuurlijk op.
Ben je ooit met Pretium in zee gegaan?

Groet,
Bert..
bmm
Member

Berichtdoor yael » di okt 09, 2007 4:09 pm

beste Forumleden

Graag wil ik jullie waarschuwen voor het bedrijf ‘Pretium Telecom’, Adres; Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem. kvk nr: 34139724

De verkoper van dit bedrijf hanteert gewelddadige telefonisch verkoopmethodes op na.

Deze verkoper presenteerde zich als “administratiebedrijf dat ingeschakeld is door de KPN”.

Navraag bij KPN bevestigd het een leugen te zijn.

Ik moest flink uit mijn dak gaan om een schriftelijke annulering op papier van dit bedrijf te krijgen!
weet iemand of een aanklacht bij de politie voor gewelddadige verkoop en *********** praktijken zin heeft?
Yael
yael
Junior Member

Lid van Pretium

Berichtdoor S.Struislaan » di nov 27, 2007 9:46 am

Ik ben via mijn Pretium Telecom lid geworden van Pretium. Ik moet zeggen dat ik werd gebeld door een keurige dame die alles heel duidelijk heeft uitgelegd. De enige keer dat de naam van KPN viel was toen ze zei dat je met Pretium veel goedkoper belt dan met KPN.
Tijdens dat telefoongesprek is me ook duidelijk verteld dat ik nog een bedenktijd had en mijn nieuwe abonnement zowel per brief als per fax kon annuleren. Iets wat ik erg netjes vond aangezien een mondelinge overeenkomst ook een rechtsgeldige overeenkomst is!

Ik vind het erg vreemd te lezen dat veel mensen aangeven dat het niet duidelijk is dat Pretium niet van KPN is aangezien ik na het telefoongesprek ook een brief van de KPN heb ontvangen om de opzegging bij hun te bevestigen.
S.Struislaan
Junior Member

Pretium

Berichtdoor francesca » di dec 04, 2007 7:19 pm

Tijdens een telefonische "cold call" begin november werd voorgedaan alsof een KPN medewerker belde, die voordeliger tarieven aankondigde, zonder dat er iets zou veranderen. Vervolgens werd het gironummer opgevraagd.

Dit alles overkwam bovengenoemde, mijn beetje dove, maar beslist niet dementerende 84-jarige schoonmoeder, die niet begrepen had dat ze tijdens dat telefoongesprek een contract voor een jaar met Pretium telecom had gesloten. Dat is haar, volgens haar getuigenis dan ook niet verteld, en ook niet dat ze zeven dagen bedenktijd had.

De daarop volgende brief/welkomspakketheeft ze weggegooid als zijnde reklame materiaal omdat ze niets met Pretium te maken had, en dat ook niet wilde. Het was toen al te laat om nog op te zeggen.

Vervolgens kwam er een brief waarin ze las vanaf
*11 november met Pretium te bellen en de Brief van KPN die haar afmeldde als klant. Toen pas gingen de alarmbellen af. Ze zag dat Pretium al op
*5 november een afschrijving had gedaan.

Ze heeft herhaaldelijk geprobeerd met Pretium te bellen, maar er werd niet opgenomen.

*23 november ben ik bij haar geweest, en het verhaal gehoord, en de correspondentie gelezen (behalve wat ze al had weggegooid)
*24 november heeft ze de bataling aan Pretium gestorneerd, en de machtiging ingetrokken.
*28 november belt Pretium dat ze haar telefoonaansluiting per 2 december zullen afsluiten.

*29 november heeft ze een aangetekende brief gestuurd met daarin het verbreken van het contract op grond van de Wet "Koop op Afstand". Ook heeft ze zich weer als klant aangemeld bij KPN.

Kijk voor de desbetreffende brief op www.watdoenwijmet.nl onder het kopje "Pretium-problemen". Op deze site staat uitgebreid vermeld wat je kunt ondernemen tegen dit bedrijf, en je vooral niet te laten intimideren.

Tot op vandaag 4 december, is ze nog niet afgesloten, maar zodra dat gebeurt betekent dat Pretium haar feitelijk gegijzeld en geïsoleerd heeft. Ze is slecht ter been en is aangewezen op de telefoon voor contact met de buitenwereld op naaste buren en Thuiszorg na.
francesca
Junior Member

Niet Betalen

Berichtdoor Pretium gedupeerde 1001 » wo dec 31, 2008 5:16 pm

Beste mensen,
Hetzelfde is mijn moeder overkomen. Om een lang verhaal kort te maken: telefonieabonnement, gebeld voor Privileges, erin gestonken, na een jaar geld afgeschreven, terug laten storten, rekening laten blokkeren. Voor de rest zie onderstaande brief die we naar Pretium gaan sturen:

"In …… 2008 heeft u mij telefonisch benaderd betreffende de betaling voor een abonnement dat ik volgens u zou hebben op “Pretium Privileges”. Dit abonnement zou ik op …… 2007 tijdens een telefonisch gesprek met u hebben afgesloten. Met mijn brief van ……. 2008 heb ik de voice-log van het telefoongesprek op …… 2007 bij u opgevraagd. Tijdens ons telefoongesprek …… 2008 heeft u de voice-log aan mij laten horen.

In de voice-log heb ik kunnen horen dat ik een aantal vragen betreffende mijn persoonsgegevens (naam en adres) en bankgegevens heb beantwoord. Vervolgens werd door u gemeld dat er een lidmaatschap bij Pretium “in orde zou worden gemaakt”. “Een jaar lang gratis, zonder iets te betalen”.

In het bewuste telefoongesprek op ……. 2007 is mij nimmer verteld dat het abonnement na een jaar stilzwijgend verlengd zou worden en dat ik voor het zogenaamde lidmaatschap zou moeten betalen. Ook ben ik niet gewezen op de voor het lidmaatschap geldende algemene voorwaarden. Aangezien ik niet ben gewezen op de algemene voorwaarden en mij ook geen redelijke mogelijkheid is geboden om daarvan kennis te nemen, wijs ik u erop dat de algemene voorwaarden vernietigbaar zijn (art. 6:233 sub b **). Ook de blijkbaar aangegane overeenkomst met Pretium BV is daarom niet rechtsgeldig en moet vernietigd worden.

Ik ga er van uit u met dit schrijven voldoende te hebben geïnformeerd en dat er geen aanvullende juridische haarkloverij op volgt. In dat geval zal ik alle betreffende stukken doorsturen naar mijn rechtsbijstandverzekering. Voor de volledigheid wijs ik u er op dat ik een klacht heb ingediend bij Consuwijzer en dat ik bankrekeningnummers van Pretium heb laten blokkeren bij de SNS-bank.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van het vernietigen van de algemene voorwaarden voor deze situatie en het vernietigen van de overeenkomst die ik zou hebben met Pretium BV. In het telefoongesprek van ……. 2008 heeft u gemeld dat mijn “privilegenummer” ........... zou zijn"

En nu maar afwachten wat er gaat gebeuren. Hoor graag wat jullie ervan denken....of misschien kunnen anderen hun voordeel er mee doen. Ik ben in ieder geval van mening dat een organisatie die zijn tijd besteed aan het laten afhoren van eerder gemaakte opnamen om mensen te dwingen tot betaling van een abonnement waar ze niet op zitten te wachten grote *********** zijn, ongeacht al het geneuzel over juridische aspecten en algemene voorwaarden. Ik zou dan ook graag zien dat gewoon NIEMAND betaald voor zijn zogenaamde Privilege-lidmaatschap. Dan houden ze het nooit vol. Het toepassen van geweld zie ik als laatste doch wellicht noodzakelijke optie

Bovenstaande heeft trouwens concreet betrekking op Privileges. Ook een onderdeel van Pretium (hoewel ze beweren dat het losstaat van de telefonie). Omdat we totaal geen vertrouwen meer hebben in Pretium of welke aan hun gebonden organisatie dan ook, hebben we ook het telefonieabonnement opgezegd en weer overgestapt naar KPN (maar afwachten of dat allemaal goed gaat).

Als er meer mensen met hun telefonie weer overstappen van Pretium naar KPN (of naar wie dan ook), houdt er dan rekening mee dat je ZELF een opzegbrief naar Pretium moet sturen (opzegtermijn van 30 dagen), ondanks het feit dat KPN "alles voor je regelt". Anders rekent Pretium doodleuk weer een kwartaal abonnementskosten ondanks dat je allang via KPN belt!!!!!
Pretium gedupeerde 1001
Junior Member

Keer terug naar Elektronica & communicatie