Consumentenbondforum

Ongevraagde mailing Flexifront dreigt met incasso

Het forum van de Consumentenbond is verplaatst: www.consumentenbond.nl/community Maak gebruik van je leden-inlog of registreer je gratis voor onze nieuwe community.

Ongevraagde mailing Flexifront dreigt met incasso

Berichtdoor Estroyer » za mei 31, 2008 6:29 pm

Beste mensen

Een bedrijf genaamd Flexifront stuurt ongevraagd scheermesjes op met een rekening. Er wordt in de begeleidende brief vermeld dat als je de zending niet wenst, deze terug moet sturen.
Nou dat hebben wij (en vele anderen met ons) natuurlijk gedaan. Helaas blijven ze setjes sturen en dreigen nu met een incassobureau.
Ook bellen heeft geen zin, de pakketjes en rekeningen blijven komen.

Op de site van Kassa heb ik ook mensen gevonden die met hetzelfde probleem kampen, maar niemand weet hoe verder te handelen nu ze met een incassobureau gaan dreigen.

De grote vraag is: wat nu? Niemand wil een incasso bureau op de stoep hebben staan!
Zie ook de reacties op:

http://www.probeergratis.nl/****
Estroyer
Junior Member

Berichtdoor Vis » za mei 31, 2008 8:32 pm

De wet is er duidelijk over: ongevraagde toezending betekent gratis mogen houden en geen verplichting om te retourneren. Het bedrijf zal moeten bewijzen, dat er besteld zou zijn, dus laat hen maar fijn dreigen met incassobureau's, hetwelk overigens intimidatie is.
Vis
Member

Berichtdoor Uitzoeker » ma jun 02, 2008 10:23 am

Estroyer schreef:Beste mensen

Een bedrijf genaamd Flexifront stuurt ongevraagd scheermesjes op met een rekening. Er wordt in de begeleidende brief vermeld dat als je de zending niet wenst, deze terug moet sturen.
Nou dat hebben wij (en vele anderen met ons) natuurlijk gedaan. Helaas blijven ze setjes sturen en dreigen nu met een incassobureau.
Ook bellen heeft geen zin, de pakketjes en rekeningen blijven komen.

Op de site van Kassa heb ik ook mensen gevonden die met hetzelfde probleem kampen, maar niemand weet hoe verder te handelen nu ze met een incassobureau gaan dreigen.

De grote vraag is: wat nu? Niemand wil een incasso bureau op de stoep hebben staan!
Zie ook de reacties op:

http://www.probeergratis.nl/****

Dit melden bij de Consumentenautoriteit.
Die kunnen dit soort firma's wel aanpakken.

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Uitzoeker
Member

Flexifront

Berichtdoor priss » do maart 19, 2009 9:48 am

Ik heb dus gisteren weer twee brieven van het incasso bureau gehad.
Waar in staat dat ik voor een rekening vn hun 62,44 euro moet betalen en deze rekening zijn ze al aan het procedure voor aan het maken bij de rechtbank.
En ik heb nog een rekening van 72,33 liggen.
Maar ik heb never nooit geen mesjes gehad van hun en toch krijg ik een rekening.
en ik heb ook nog nooit niks over dat bedrijf gehoord.
dus wat moet ik dr mee doen.?
met vriendelijk groet priscilla
priss
Junior Member

aangetekend schrijven

Berichtdoor AMG » do maart 19, 2009 10:34 am

Dag priss,

Stuur dit een aangetekende brief naar het incassobureau en een kopie van die brief naar dit ********bedrijf..

Model brief (zelf enigszins aanpassen):

Model brief:

Model incassobureau-brief
Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:

Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:
(naam)
(etc)

...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt
...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben
...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent
...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten
...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)
…dat je graag de gevraagde bewijzen binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen deze termijn niets hebt ontvangen, je de zaak als afgedaan beschouwt
…dat je, indien zij zonder valide grond, alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op hun cliënte zult verhalen
...dat je onder geen beding zult betalen!

(eigen naam)
(adres/handtekening)

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.
Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet je handtekening dwars door jouw adres. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via de handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan ook.

Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is (maar daar zal in dit geval wel geen sprake van zijn), dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.

Zorg er voor dat je ook van deze brief een kopie voor jezelf houdt!

Sukses, groeten, Paula.
AMG
Member

Re: Ongevraagde mailing Flexifront dreigt met incasso

Berichtdoor Frunnikhoofd » ma jun 14, 2010 7:17 pm

ZE zijn terug!

ik heb vandaag een brief van flexifront gehad waarin staat dat ik een internetorder geplaatst heb. Dit heb ik absoluut niet gedaan...

Ik moet (volgens de brief) binnen 10 reageren om te melden of de order klopt..... moet ik dit doen? Ik heb hier niet zoveel zin in... ik krijg dan een dame aan de telefoon en loop het risico dat ze mijn stem opnemen... Brieven schrijven betekend dat je reageert op hen en daarmee in "onderhandeling"gaat....

of moet ik afwachten tot ik pakketjes thuis krijg en facturen, aanmaningen incassobureaus en uiteindelijk de rechtzaak winnen op "onbestelde verzending".

Graag advies en opletten!! Kunnen deze organisaties ook aangepakt worden..,.. ritueel, publiekelijk geruineerd worden...

GRRRR
Frunnikhoofd

Re: Ongevraagde mailing Flexifront dreigt met incasso

Berichtdoor Ferdinandvbg » ma okt 25, 2010 5:43 pm

Heeft iemand voor mij zo'n houder van de Flexifront *?
Ik heb nog van die mesjes, maar ik ben de houder kwijt.
Ik hoor graag van iemand.
Bvd.
Mijn e-mail is: Ferdinandvbg@kijk uit: spam

Vriendelijke groet,
Ferry
Ferdinandvbg

Keer terug naar Gezondheid & voeding