Consumentenbondforum

T-Mobile heeft mij geweigerd! Waarom???

T-Mobile heeft mij geweigerd! Waarom???

Berichtdoor watnudanweer » zo jul 13, 2008 5:36 pm

Vorige week heb ik geprobeerd een T-Mobile i300 abonnement af te sluiten. Dit natuurlijk in combinatie met een iPhone.

Door de activatieproblemen en 'TAS' kon de aanvraag pas later die dag gedaan worden. Ik zou gebeld worden als alles achter de rug was, en ik mijn telefoon kon komen halen.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik 3 uur later een telefoontje, met de mededeling dat ik 'geweigerd' was als klant van T-Mobile.

Nu vraag ik mij af waar dit aan kan liggen. Ik heb al vanalles opgezocht op internet, en een aantal dingen kan ik in iedergeval uitsluiten:

1. Ik heb geen negatieve BKR registratie. Natuurlijk wel registratie voor b.* CreditCard (niet benut), mogelijke roodstand op betaalrekening (niet benut).
2. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij Preventel (of zoiets) geregistreerd sta... Heb geen enkel probleem met betalen van mijn telecom facturen. Ook nooit gehad.

Wel heb ik momenteel al 2 GSM abonnementen (2 verschillende providers).

Een hele tijd geleden (in de tijd van Ben) heb ik eens 1 keer een geschil gehad over een GSM-rekening. Dat is destijds ook (uitendelijk) opgelost.

Kan iemand mij vertellen wat de diepere redenen zijn voor een weigering als klant? Ik voel me namelijk redelijk benadeeld.

Ook heb ik iemand horen zeggen dat T-Mobile je geen abonnement verstrekt als je al 2 abonnementen hebt bij andere aanbieders, klopt dit?

Even over die 2 abonnementen: de eerste is voor een Car-GSM, en de tweede loopt over enkele weken af.... Deze twee (Vodafone en Telfort) waren overigens geen probleem om destijds aan te vragen...

Help, help help..... iemand een idee? Niet dat ik nu perse nog bij T-Mobile een abonnement wil, maar ik wil wel weten wat er mis is met mijn kredietwaardigheid!!! BKR kan het toch niet zijn, ik heb nog nooit een termijn van wat dan ook te laat betaald??

Alvast bedankt!
watnudanweer
Junior Member

Berichtdoor dahei » ma jul 14, 2008 8:55 am

Heeft u deze vraag al bij T-Mobile gesteld? Wij kunnen met z'n allen mee gaan zitten gissen, maar T-Mobile is verplicht u schriftelijk te informeren omtrend de reden van het weigeren van u als klant.
dahei
Junior Member

Berichtdoor T-Mobile Webcare » di jul 15, 2008 2:07 pm

Vervelend voor je dat je niet direct een abonnement kon afsluiten, omdat jouw aanvraag niet geaccepteerd werd. Omdat een afwijzing n.a.* een geen enquêtes hier altijd op persoonlijke gegevens gebaseerd is, kan T-Mobile Klantenservice je niet van dienst zijn. Je kunt natuurlijk wel de reden schriftelijk opvragen. Mocht blijken dat de afwijzing onterecht was, dan kun je met de brief die je van T-Mobile ontvangt, een abonnement afsluiten.

Adres:

T-Mobile Netherlands BV
afd. Backoffice/Acceptatie
Antwoordnummer 17204
2501 VH DEN HAAG

Stuur graag ook een kopie geldig legitimatiebewijs mee.
T-Mobile Webcare
Junior Member

Berichtdoor watnudanweer » wo jul 16, 2008 1:06 pm

Maar de BKR bij mij is in orde. Heb ik gecontroleerd (laten doen).

Nu hoor ik ook vreemde verhalen over Experian e.d.? Die werken weer heel anders, en nieteens persoonsgebonden...

Dus.. weet iemand welke checks T-Mobile doet voor een aanvraag. Zoals gezegd, BKR is het in dit geval niet.
watnudanweer
Junior Member

Berichtdoor shadowcode » di okt 14, 2008 3:27 pm

Ik heb nu precies hetzelfde probleem.

Net een brief teruggehad van T-Mobile:
"het gevolg van de BKR score is dat wij uw aanvraag voor een aansluiting niet in behandeling hebben genomen".

Leuk, maar ik heb ook een brief van het BKR dat ik bij hun niet bekend ben.

Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je financieel zuiver bent je geen telefoon abonnement mag aanschaffen? Wat een achterlijk bedrijf zeg.. ik wacht wel tot er een beter smartphone is en koop die dan bij de concurrent. Dit schijnt best vaak voor te komen, lijkt me dat ze bakken met geld mislopen.

Misschien dat ik nog achter dat Experian verhaal aanga, maar niets lijkt die richting op te wijzen. T-Mobile heeft het zelf over de BKR score.
shadowcode
Junior Member

Berichtdoor McOrmick » do okt 16, 2008 10:51 am

Ditzelfde probleem hadden wij als startende ondernemers. Het eerste wat een onderneming nodig heeft zijn mobiele telefoons. Ook onze onderneming kwam niet door de kredietwaardigheidscontrole van T-Mobile. Voor ondernemingen wordt dit niet bij het BKR te Tiel getoetst, maar bij een andere instantie (naam ontschoten). Er waren geen gegevens van onze B.* bekend (natuurlijk niet - hij was nieuw opgericht), en daarmee geen historie. Telefonische navraag bij deze instantie leerde dat alle startende ondernemingen automatisch een kredietwaardigheidsscore "4" kregen. Kennelijk is dat voor T-Mobile niet voldoende. Blijkbaar moet een onderneming eerst een jaar bestaan en jaarcijfers publiceren voordat je klant mag worden.

Ik heb T-Mobile indertijd schriftelijk om uitleg gevraagd, maar nooit wat van gehoord .. ongehoord. Uiteindelijk hebben we allen een tweede prive-telefoonabonnement genomen, helaas bij T-Mobile, omdat zij indertijd de enige waren met onbeperkt internet op de mobiel voor een vast bedrag. Nog enkele maanden met deze abonnementen te gaan voordat deze aflopen. Daarna stappen we over op Vodafone voor een betere dekking in het grensgebied, stabielere verbinding en voordeligere tarieven in het buitenland. T-Mobile moet echt zijn zaken wat beter regelen, anders lopen steeds meer ondernemingen bij hen weg. Collega-ondernemingen zijn inmiddels al over. Eigen schuld.
McOrmick
Junior Member

Berichtdoor shadowcode » zo okt 19, 2008 3:29 pm

Okay, ik heb een brief teruggestuurd met daarin een kopie van het BKR rapport wat ik had opgevraagd (u bent niet bekend), waarin ik uitlegde dat er toch echt iets niet klopt met het verzoek of ze wilde uitzoeken wat. Volgens mij had ik die brief donderdag verstuurd, en zaterdag lag een brief van T-Mobile op de mat waarin zij vertelde dat er toch iets technisch mis was gegaan en boden hun excuses aan. Heel erg netjes, en heel snel afgehandeld.

Maandag maar even naar de winkel toe.
shadowcode
Junior Member

Hypocriet

Berichtdoor EX-Casemaklant » zo okt 19, 2008 9:42 pm

Ik las daarnet een post van T-Mobile zelf. Tenminste daar lijkt het op, want je moet aannemen dat ene meneer "T-Movile Webcare" echt een vertegenwoordiger is van T-Mobile. Zie enkele posts hieronder.

Web-Care - tjongejonge zeg.

===============

Maar let even goed op wat er in de eerste zin staat van wat T-Mobile zelf zegt. Zij zeggen dit:
"Vervelend voor je dat je niet direct een abonnement kon afsluiten, omdat jouw aanvraag niet geaccepteerd werd."

Dit is behoorlijk hypocriet. T-Mobile zegt hier zélf "omdat je aanvraag niet geaccepteerd werd", maar op de eerste plaats staat natuurlijk, dat T-Mobile daar zélf voor heeft gezorgd. De tekst die we nu moeten lezen houdt in dat T-Mobile nu doet alsof ze het zo erg vinden dat meneer of mevrouw is afgewezen. Maar die afwijzing hebben ze zélf uitgevoerd, dus T-Mobile: neem je verantwoordelijkheid en doe nu niet ineens alsof je zulke goede bedoelingen met je klanten hebt!

Deze tekst doet mij denken aan de zogenaamde "adviezen" die ik wel eens ontvangen heb van een bedrijf dat niet goed bezig was, en mij vervolgens "adviseerde" om bepaalde acties te ondernemen -- terwijl het bedrijf zelf de veroorzaker was van de ellende. Dergelijke boodschappen zijn geen adviezen, maar zijn woordspelletjes.

Echte adviezen komen per definitie van een onafhankelijke persoon of instantie.
EX-Casemaklant
Junior Member

help, mijn abonnement wordt ook geweigerd

Berichtdoor dennisha » ma dec 29, 2008 10:51 pm

ik lees dit onderwerp van enige tijd geleden nu ik op zoek ben naar antwoorden. Ook ik was vandaag enhousiast na een nieuwe telefoon te hebben besteld bij t-mobile. Maar helaas, ik krijg net een bericht dat mijn aanmelding niet kan worden gehonoreerd.

Uiteraard kunnen ze op dit moment geen reden geven, dit kan alleen schriftelijk (de brief met aanvraag hiervoor is al de deur uit).

Maar ik heb wel een vermoeden..... Ik weiger al enige tijd een rekening te betalen bij mijn voormalige energieleverancier. Het gaat hier te ver om op deze zaak in te gaan, maar de leverancier heeft mij onterecht incasso kosten in rekening gebracht en toont zich een zeer slecht bedrijf door keer op keer fouten te maken. Ik heb hiervoor al diverse deurwaarders aan de deur gehad, maar als ik hen het hele dossier laat zien, vertrekken ze met de persoonlijke melding dat ze mij gelijk geven en dat ze dit zullen terugmelden aan hun opdrachtgever...

vervolgens hoor ik 6 maanden niets, waarna ik weer een nieuwe deurwaarder aan de deur krijg, die ook weer vertrekt. Ik hoop altijd dat het tot een rechtzaak komt, maar ik denk dat er wel iemand bij dat bedrijf zit die dat niet laat gebeuren omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan. Maar nu doordat zo'n k.. bedrijf haar werk niet doet, kan ik geen abbonement afsluiten?

Iemand een tip?
dennisha
Junior Member

Berichtdoor kwadi » za jan 03, 2009 1:10 pm

Je zit waarschijnlijk in een * van wanbetalers.
Er is een internationaal bedrijf dat zich specialieesrt in hoe wij onze rekeningen betalen. Ik zal even zoeken. Dit vind ik wel belangrijk voor je :)

Edit: Experian dus. Ik ken iemand die problemen had met dat bedrijf. Gewoon een brief sturen met daarin een dringend verzoek om jou status te veranderen.
kwadi
Junior Member

Keer terug naar Elektronica & communicatie