door elsgiss » wo nov 16, 2005 10:40 pm
De polisvoorwaarden van iza staan op hun website. Ze zijn te downloaden als pdf-file. Je kan ze vinden onder "formulieren en brochures". Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe het precies zit met dat natura/restitutie probleem. Ik weet wel, dat het bij veel polissen mogelijk is (ook bij andere verzekeraars) om bij niet-gecontracteerde ziekenhuizen je zorg te halen, en dan een vergoeding volgens WTG-normen te krijgen.
Inderdaad zie ik het ook gebeuren, dat de verzekeraars niet beide vormen polis aanbieden. In de meeste gevallen is het een mengvorm. Ik hoorde dat Agis een polis gaat aanbieden, die ze een restitutiepolis gaan noemen, maar die wel alle rekeningen rechtstreeks door de zorgverzekeraar laat afrekenen. Mocht het voorkomen, dat er geen contract is, dan vergoedt Agis gewoon de rekening, die thuis gestuurd wordt. (dit alles onder voorbehoud)
Ik wil vragen of de consumentenbond per direct kan reageren naar de Minister, aangezien er nu al veel afwijkingen van de afspraken/wetten! zijn.