Vraag

Ik heb spijt van mijn aankoop. Wat kan ik het beste doen?

Antwoord: Wettelijk niet zo veel: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er met hem uit komt.

Wat zijn mijn rechten?

Ruilen is geen recht maar een extra service, waarvoor voorwaarden kunnen gelden. Let goed op deze voorwaarden. Voorbeelden zijn: binnen 7 dagen ruilen; annuleringskosten betalen; een tegoedbon accepteren.

Let op:

  • Bij een kapot (ondeugdelijk) product is er geen sprake van spijt van je aankoop. De verkoper mag je dan niet afschepen met een tegoedbon. 
  • Bij koop op afstand heb je 7 werkdagen wettelijke bedenktijd waarin je het product altijd mag terug sturen; bij colportage heb je tot 8 dagen na de koop bedenktijd.

Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Deel bericht via:
  • 29

    29 personen vinden dit leuk!

  • 21

    21 personen vinden dit niet leuk!