icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Inloggen Maak kennis

Ook minder betalen voor energie?
Schrijf je in voor het Energiecollectief.

Betalen

Heb je meer informatie nodig over je facturen?

Kijk dan op Mijn Consumentenbond voor meer informatie.

Factuur

  • Digitale factuur

    De Consumentenbond verstuurt facturen digitaal per e-mail. Dit heeft vele voordelen ten opzichte van een factuur per post. Je kunt je facturen ook eenvoudig online inkijken en printen. Ga daarvoor naar Mijn facturen onder 'Mijn Consumentenbond'.

    Lees verder
  • Betaalstatus

    Onder 'Mijn Consumentenbond' kun je bij Mijn facturen alle openstaande en betaalde facturen bekijken. Je kunt onder Mijn facturen meteen de openstaande facturen betalen. Dit kan veilig en eenvoudig door middel van iDEAL. Lees meer over betaalmethodes.

  • BTW-factuur aanvragen

    Je kunt een BTW-factuur zelf opvragen door in te loggen op 'Mijn Consumentenbond' en bij Mijn facturen de factuur van je keuze te openen en uit te printen.

    Lees verder
  • Vragen over een factuur

    Nadat je bent ingelogd via 'Mijn Consumentenbond', kun je bij Mijn facturen heel eenvoudig al je openstaande en reeds betaalde facturen bekijken.

    Heb je een vraag over een factuur, neem contact op met de Klantenservice van de Consumentenbond.

(Probleem met) betalen

  • Betaalmethoden

    Losse producten
    Wil je een boek, los tijdschrift of een ander product kopen in de Webwinkel van de Consumentenbond? Dan kun je deze bestellen en betalen met iDEAL of acceptgiro.

    Abonnementen en lidmaatschap
    Heb je één of meerdere abonnementen op tijdschriften van de Consumentenbond? Dan kun je deze betalen via acceptgiro of je kunt de Consumentenbond machtigen om je rekening(en) automatisch te laten incasseren. Nadat je bent ingelogd kun je de status van je betalingen bekijken bij Mijn facturen.

  • Betalen mislukt

    Twijfel je of je betaling is gelukt? Bijvoorbeeld omdat je computer vastliep tijdens het betalen of omdat je geen bevestigingsscherm hebt gekregen bij betalen met iDEAL?

    Bekijk voor de zekerheid, via internetbankieren, je bankrekening om te bekijken of de iDEAL betaling toch is verwerkt. Is deze verwerkt, dan is er niets aan de hand. Is het te betalen bedrag niet van je rekening afgeschreven, dan kun je het opnieuw proberen.

    Heb je vragen, neem dan gerust contact op met de Klantenservice van de Consumentenbond.

  • Herinnering ontvangen

    Waarschijnlijk heb je een factuur van de Consumentenbond niet op tijd betaald. Controleer je rekeningafschrift en bekijk of het bedrag is afgeschreven. Is dat niet het geval, dan kun je je openstaande factuur eenvoudig betalen.

    Bij 'Mijn Consumentenbond' kun je, nadat je hebt ingelogd, onder Mijn facturen bekijken welke facturen open staan.

    Heb je betaald, maar heb je toch een herinnering ontvangen? Dan hebben de betaling en de versturing van de herinnering elkaar waarschijnlijk gekruist. Je kunt de herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Controleer bij Mijn facturen welke facturen nog open staan.

    Betalingen worden binnen 24 uur verwerkt.

  • Aanmaning ontvangen

    In eerste instantie wordt altijd eerst een betalingsherinnering gestuurd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Is na deze herinnering niet op tijd betaald, dan krijg je een aanmaning en kan het bedrag worden gevorderd. Bovendien riskeer je een boete en kan je lidmaatschap of abonnement worden beëindigd.

    Je betalingsoverzicht en openstaande facturen bekijken? Dat kan via 'Mijn Consumentenbond', na inloggen onder Mijn facturen.

  • IBAN

    IBAN is de afkorting voor International Bank Acount Number, ofwel: met deze uitgebreidere versie van je banknummer is het eenvoudiger om internationaal te betalen.

    Lees verder

Automatische incasso

Restitutie

  • Geld terug na tussentijds beëindigen abonnement

    Als je een lopend abonnement tussentijds beëindigt, krijg je een deel van je abonnementsgeld terug. Binnen 30 dagen storten we het bedrag op je rekening. Tenzij er nog andere facturen niet betaald zijn. In dat geval wordt het positieve saldo eerst verrekend met de nog openstaande vorderingen.

    Lees verder

Rekeningnummer wijzigen

  • IBAN-nummer wijzigen

    Een wijziging in je IBAN-nummer kun je alleen telefonisch doorgeven aan de Consumentenbond. Onze Klantenservice is bereikbaar op nummer (070) 445 4545, van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur.

Andere onderwerpen binnen klantenservice

Zoeken

Vul a.u.b. een zoekterm in

Contact

Heb je een vraag of wil je persoonlijk advies?
Contact