Extra informatie

Internetstoring oplossen

Internetprovider banner naar wizard 

Last van een internetstoring? storingstekenWat moet je doen als de internetverbinding hapert, of als je helemaal geen internetverbinding meer hebt?

Ga bij een internetstoring vooral niet rommelen in Windows, of apparatuur opnieuw installeren. Meestal ligt een 'dode lijn' aan een vastgelopen modem, loszittende kabels of aan het netwerk van de provider.

Wat kun je wel doen bij een internetstoring? Ga steeds pas naar de volgende stap als internet het nog steeds niet doet.

Op zoek naar een andere internetverbinding? Vergelijk en stap eventueel over via de Vergelijker internet. 

Internetstoring oplossen: stappenplan

  1. Druk de kabels van je apparatuur even stevig in de contacten.
  2. Haal de voeding van de (draadloze) modem en losse router (indien in huis) uit het stopcontact. Wacht 30 seconden en druk ze er weer in. Geef de apparatuur een minuut om op te starten. Een van de statuslampjes op de (draadloze) modem moet de status 'online' geven (zie eventueel de handleiding van je apparatuur).
  3. Start de computer opnieuw op.
  4. Wacht eventueel een paar uur om te kijken of het een tijdelijk probleem is in het netwerk van de provider (regionaal of landelijk).
  5. Zoek contact met de helpdesk van je provider voor instructies of kijk (via een andere internetverbinding) op de website van de provider bij de actuele storingsmeldingen.

Bij welke internetprovider de minste internetstoringen?

Benieuwd bij welke internetprovider je het meest last hebt van internetstoringen? Bekijk de ProviderMonitor-rapportage en zie welke provider de beste kwaliteit van diensten biedt, de minste internetstoringen, en de beste service en klachtafhandeling. Vergelijken kan eenvoudig via de Internetvergelijker.  

Klagen bij de internetprovider

Moet je een probleem soms meerdere malen uitleggen bij een internetprovider? Of krijg je geen reactie na het indienen van een klacht? Goed klagen en tot een oplossing komen is nog best moeilijk. Ons stappenplan helpt je bij het oplossen van een klacht over een internetprovider.

 

Deel bericht via: