Betaalrekeningen en -pakketten
Nieuws

Rabo-klant moet pinblokkade zelf opheffen

8 mei 2012

Klanten van de Rabobank die buiten Europa willen pinnen moeten dat binnenkort zelf aangeven. Om te voorkomen dat pinpasfraudeurs rekeningen plunderen, blokkeert de Rabobank vanaf 1 juni namelijk standaard de pinmogelijkheid van zijn klanten buiten Europa. De bank zorgt er wel voor dat de blokkade via internet en telefonisch op elk moment opgeheven kan worden.

De Consumentenbond vindt het jammer dat de consument actie moet ondernemen om de blokkade op te heffen. Dat geldt overigens niet voor klanten:

  • met een Rabo RiantPakket;
  • die hun betaalpas in de laatste twee jaar hebben gebruikt buiten Europa;
  • met een zakelijke pas.

De Consumentenbond hamert erop dat, om de overlast tot een minimum te beperken, klanten van de Rabobank goed geïnformeerd worden.

Fraude met bankpasjes levert de consument ongemak op en kost de banken veel geld: €38,9 miljoen in 2011. Ongeveer 24.000 klanten van de Rabobank werden vorig jaar het slachtoffer van het zogenoemde skimmen. Met de nu aangekondigde stap beperkt de Rabobank deze problemen.

Doe mee

Laatste reactie op onze tests
Foto van een Rabo Scanner van de Rabobank
Danielle

Rabo scanner werkt helemaal niet. apparaat leest de kleurcode niet. Verschillende scanners en pasjes gebruikt en werkt toch...

Laatst gestelde vraag
wanneer precies komt resultaat van vergelijking betaal/bankrekeningen dat geeft u niet aan op de site
mevrouw R.J. Westen de Boer
Beantwoord door
Reactie Consumentenbond,
Laatste review
Knab Knab Plus
Jaco Vink
100.0 procent