Betaalrekeningen en -pakketten
Nieuws

Rabo-klant moet pinblokkade zelf opheffen

8 mei 2012

Klanten van de Rabobank die buiten Europa willen pinnen moeten dat binnenkort zelf aangeven. Om te voorkomen dat pinpasfraudeurs rekeningen plunderen, blokkeert de Rabobank vanaf 1 juni namelijk standaard de pinmogelijkheid van zijn klanten buiten Europa. De bank zorgt er wel voor dat de blokkade via internet en telefonisch op elk moment opgeheven kan worden.

De Consumentenbond vindt het jammer dat de consument actie moet ondernemen om de blokkade op te heffen. Dat geldt overigens niet voor klanten:

  • met een Rabo RiantPakket;
  • die hun betaalpas in de laatste twee jaar hebben gebruikt buiten Europa;
  • met een zakelijke pas.

De Consumentenbond hamert erop dat, om de overlast tot een minimum te beperken, klanten van de Rabobank goed geïnformeerd worden.

Fraude met bankpasjes levert de consument ongemak op en kost de banken veel geld: €38,9 miljoen in 2011. Ongeveer 24.000 klanten van de Rabobank werden vorig jaar het slachtoffer van het zogenoemde skimmen. Met de nu aangekondigde stap beperkt de Rabobank deze problemen.

Laatste review
Knab Knab Plus
E. Kuik
96.0 procent
Laatst gestelde vraag
Hoe is de actuele veiligheidssituatie van het internetbankieren?
mevrouw G.C.G. de Clercq
Beantwoord door
Reactie Consumentenbond,
Laatste reactie op onze tests
AfterPay

Geachte heer Arend, Dank u voor uw bericht. Graag zouden wij hier u samen naar willen kijken met u. Zou u misschien...

/tests/afbeeldingen/4174484/internetpanelconsumentenbond.jpg Help mee met onze tests

Dankzij ons internetpanel brengen we haarscherp de kwaliteit van producten en diensten in kaart.
Doe ook mee!