icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Bespaar gemiddeld €350 op je energierekening.|

Doe mee met ons Energiecollectief.

Energiecollectief icon

Eerlijk over internetsnelheden

Consumenten moeten weten wat de reële snelheid op hun huisadres is. Die snelheid moet worden gegeven: Vooraf aan het afsluiten van het contract en in het contract, zodat consumenten daar rechten aan kunnen ontlenen

  • Twee internetaanbieders communiceren niet de reële snelheid die je op jouw adres krijgt

    Als consumenten niet worden geïnformeerd over de échte internetsnelheid, kunnen ze internetabonnementen niet goed vergelijken.

  • Providers moeten informeren over de échte snelheid die je op jouw adres kunt krijgen.

    Zowel tijdens het bestelproces als in het contract moeten consumenten geïnformeerd worden over de échte internetsnelheid

  • Snelheidsproblemen? Los het op!

    Heb jij een klacht over de geleverde internetsnelheid? Gebruik ons stappenplan en los het op!

  • XS4All-snelheid1

    XS4ALL

  • Solcon-snelheid

    Solcon

Tot dusver

  • Actie Succes|4 juli 2016

    Stipte al over de brug

    Stipte laat ons weten dat ze door ons onderzoek en per deze week de reële snelheid communiceren in hun contracten. Bekijk het overzicht met deze update

  • Actie Hoogtepunt|26 januari 2016

    Postcodecheck: check!

    Alle grotere dsl-providers geven na de postcodecheck informatie over de maximale haalbare internetsnelheid thuis. Lees de resultaten van het onderzoek

  • Nieuws|16 december 2015

    Traag internet via DSL

    Op veel Nederlandse adressen wordt een veel lagere internetsnelheid over de koperen telefoonlijn (DSL) geleverd dan de advertenties beloven. Lees meer

  • Actie Hoogtepunt|10 december 2015

    Tele2 toont reële snelheid

    Tele2 heeft inmiddels ook de 'postcodecheck': vooraf aan de bestelling toont Tele2 nu ook de internetsnelheid die je op jouw adres écht kunt krijgen. Bekijk het volledige overzicht

  • Nieuws|23 november 2015

    Meeste klachten over Online.nl

    Er blijven veel klachten binnen komen over Online.nl. In het afgelopen jaar is op Klachtenkompas.nl het meeste geklaagd over Online.nl. Lees het nieuwsbericht

  • Nieuws|20 juli 2015

    Online.nl weer aangesproken op klachten

    Er zijn weer veel klachten over Online.nl. De klachten gaan over: geen of traag internet, geen interactieve televisie en een onbereikbare klantenservice die bovendien de klachten niet oplost. We hebben Online hier weer op aangesproken. Heb jij problemen? Kijk naar ons stappenplan wat je kunt doen. Stappenplan 'Klagen bij Online'

  • Nieuws|3 juli 2015

    Online.nl eindelijk ook duidelijk over de échte internetsnelheid

    Na lang aandringen informeert Online.nl vooraf bij het bestellen van een abonnement over de échte internetsnelheid op jouw adres. Naar het overzicht

  • Nieuws|9 juni 2015

    Actie tegen Online.nl

    De klachten over Online.nl blijven komen en daarom is het tijd voor actie. Op dinsdag 9 juni 2015 hebben we een groot spandoek voor een vestiging van Online in Den Haag gehangen. Online moet stoppen met loze beloftes en alle klachten oplossen! Lees verder

  • Nieuws|15 april 2015

    Honderden klachten Online.nl

    De Consumentenbond blijft klachten ontvangen over Online.nl en blijft daarom de provider aanspreken om de klachten goed op te lossen. Bovendien is het belangrijk dat de provider bij de verkoop van zijn producten duidelijk maakt welke internetsnelheid mensen écht krijgen. Lees meer

  • Nieuws|12 maart 2015

    Online belooft voor 1 augustus over de echte snelheid te informeren

    Online heeft in een gesprek met de Consumentenbond beloofd om uiterlijk 1 augustus 2015 over de échte snelheid op de website te informeren. Ook zal de provider deze snelheid dan in alle contracten vermelden. Lees verder

  • Actie Succes|5 december 2014

    XS4ALL toont reële snelheid

    XS4ALL toont de reële snelheden vooraf aan de bestelling. De provider gaat ook de reële snelheden in het contract opnemen. Bekijk het bijgewerkte overzicht

  • Nieuws|21 november 2014

    Solcon ook om

    Solcon overweegt ook om de reële snelheid in de orderbevestiging te noemen en niet alleen vooraf in het bestelproces.

  • Nieuws|20 november 2014

    Reminder

    Behalve van Stipte, hebben we verder geen reacties van de providers gehad. Tijd voor een reminder, dus: we sturen nog een e-mail aan Online, Tele2, XS4ALL en Solcon.

  • Nieuws|11 november 2014

    Aandacht op Twitter

    Alleen Online.nl en Tele2 informeren nog niet de reële snelheid. Tijd om deze bedrijven samen met jullie via Twitter aan te sporen om in actie te komen. Wil jij weten hoe je ons kunt helpen? Lees meer

  • Nieuws|6 november 2014

    Ervaar jij problemen met de snelheid? Los het op!

    Krijg jij een veel lagere internetsnelheid op jouw huisadres dan jouw provider beloofde? Lees wat je kunt doen en hoe je het kunt oplossen. Naar het stappenplan

  • Actie gestart|6 november 2014

    Eerlijk over internetsnelheden!

    We spreken providers aan om duidelijker te communiceren over internetsnelheden. Met scores laten we zien welke providers wel en niet duidelijk zijn over de snelheid. Lees het nieuwsbericht

  • Nieuws|6 november 2014

    Faming and Shaming

    Welke providers zijn niet eerlijk over de reële snelheid? En welke geven wel de goede informatie? Bekijk de scores.

  • Nieuws|1 maart 2013

    Onduidelijkheid over internetsnelheden speelt al langer

    Het probleem is niet nieuw en speelt al jaren. In 2013 bleken de meeste providers onduidelijk te zijn over de échte internetsnelheid. Lees meer

Welke internetsnelheid krijg jij écht geleverd?

Lees hoe je de reële snelheid meet, hoe je die vergelijkt met de beloofde snelheid en deel jouw ervaringen met anderen! Doe mee!