icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Alle artikelen

Artikelen binnen Kindermarketing

Kellogg's Frosties

Gepubliceerd op:18 februari 2015

frosties_v 220 x 170

Let op!

Je kunt momenteel geen video's bekijken, omdat je hiervoor geen cookies hebt geaccepteerd. Wil je toch video's bekijken? Wijzig dan je cookie instellingen en accepteer de YouTube cookies.


Kellogg's is één van de bedrijven die in Brussel het hardst lobbyt om een gezond imago te behouden. Geld noch moeite worden gespaard om er aan te blijven herinneren dat ontbijten belangrijk is voor de gezondheid, én om aan te tonen dat ze verantwoord bezig zijn, ook qua kindermarketing.

Helaas bevatten de ontbijtgranen vaak  grote hoeveelheden suiker. De Frosties maken gebruik van kinderheld Tony de Tijger en om de consumptie te bevorderen, kun je sparen voor 'smul-en-slurpkommen' en lepels met je eigen naam. De honeypops van Kellogg's zitten nét onder de 30% suiker, zodat Kellogg's ook de (door de industrie zelf bedachte) regels voor tv- en internetreclame kan omzeilen, en dus altijd en overal op mag maken.

Artikelen binnen Kindermarketing

Alle artikelen

Artikelen binnen Kindermarketing