icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Kellogg's Frosties

Gepubliceerd op:  18 februari 2015


Kellogg's is één van de bedrijven die in Brussel het hardst lobbyt om een gezond imago te behouden. Geld noch moeite worden gespaard om er aan te blijven herinneren dat ontbijten belangrijk is voor de gezondheid, én om aan te tonen dat ze verantwoord bezig zijn, ook qua kindermarketing.

Helaas bevatten de ontbijtgranen vaak  grote hoeveelheden suiker. De Frosties maken gebruik van kinderheld Tony de Tijger en om de consumptie te bevorderen, kun je sparen voor 'smul-en-slurpkommen' en lepels met je eigen naam. De honeypops van Kellogg's zitten nét onder de 30% suiker, zodat Kellogg's ook de (door de industrie zelf bedachte) regels voor tv- en internetreclame kan omzeilen, en dus altijd en overal op mag maken.