icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Alle artikelen

Artikelen binnen Kindermarketing

Dr. Oetker Paula

Gepubliceerd op:17 maart 2015

Paula de koe

De speciale kindervla (met 4 klontjes suiker per portie) van Dr. Oetker wordt voor de kleintjes extra aantrekkelijk gemaakt door Paula de Koe in te zetten. Op de website www.pauladekoe.nl vol met spelletjes, overduidelijk gericht op kleine kinderen, kun je de hele dag lekker 'zoet' zijn.

Dr. Oetker geeft aan veel vragen te krijgen over kinderreclame, maar heeft een geweldige smoes: ' onze reclame richt zich vooral op ouders' . Aha, de spelletjes zijn voor de ouders natuurlijk! Ook legt Dr. Oetker de nadruk op een gezonde leefstijl: 'plezier, bewegen en (buiten) spelen'. Op www.pauladekoe.nl zeker!

Deze vla voldoet ondanks het hoge suikergehalte, calorieën en het verzadigd vet, aan de 'speciale voedingskundige criteria' die de levensmiddelenindustrie heeft bedacht voor kinderreclame. Dit terwijl de industrie in hun persbericht spreekt van light-producten en groenten en fruit.

Nogal misleidend, op zijn zachtst gezegd.

Artikelen binnen Kindermarketing

Alle artikelen

Artikelen binnen Kindermarketing