icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Ticketleed headerchannel.jpg

Ticketleed

Er gaat veel mis in het land van de online ticketverkoop. Heb jij ook 3 keer zoveel betaald voor een ticket als andere concertbezoekers? Was bij de ingang opeens je kaartje niet geldig of heb je je kaartjes zelfs helemaal nooit gekregen? Laat het ons weten. Wij hebben jouw hulp nodig bij het opsporen van ticketleed.

  • Probleem

    De markt voor evenementenkaartjes is schimmig. Consumenten betalen vaak te veel voor hun tickets.
     

    Top 5 ergernissen

  • Doel

    Consumenten moeten weten bij wie ze hun ticket kopen en betalen een eerlijke prijs.

  • Jij

    Kunt ons helpen door jouw ervaringen met ticketverkopers hier te delen.

Meld jouw ervaring hier

Jouw melding is waardevol. Door jouw melding krijgen we zicht op het ticketleed in Nederland en kunnen we aan de slag met de misstanden waarbij consumenten de grootste schade oplopen! Doe mee, elke melding telt.

Bedankt! We hebben je informatie in goede orde ontvangen.

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Verkeerde invoer!

Geen speciale tekens

Vul een geldig e-mailadres in

De geselecteerde bestanden zijn groter dan de toegestane maximale grootte.

Meld je aan voor de Consumentenbond Nieuwsbrief. We gebruiken je persoonsgegevens alleen voor het versturen van de nieuwsbrief. Je ontvangt maximaal 1 e-mail per week. Afmelden kan via de link in de nieuwsbrief zelf.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden. Lees ook onze privacyverklaring

Tot nu toe

  • Artikel | 27 januari 2020

    Ergernissen bij tickets kopen

    Eén op de 6 kopers van kaartjes van voorstellingen, sportwedstrijden en festivals heeft in de afgelopen 12 maanden 'gedoe' gehad. Zie de top 5 van ergernissen van de 830 mensen die onze enquête hebben ingevuld. En tips hoe je die ergernissen  kunt voorkomen.

  • Actie gestart | 10 september 2019

    Opening meldpunt Ticketleed

    Wij zijn erg benieuwd wat voor ticketleed er nog meer is in Nederland rondom de verkoop en doorverkoop van evenementen tickets. Daarom openen we een meldpunt zodat we de problemen duidelijk in kaart kunnen brengen.

  • Actie Hoogtepunt | 21 augustus 2019

    Succes: Ticketmaster betaalt servicekosten terug

    Na enig aandringen betaalt Ticketmaster voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten. Wij zijn erg blij met dit succes!

  • Nieuws | 30 juli 2019

    Consumentenbond spreekt Ticketmaster aan

    De Consumentenbond is met Ticketmaster in gesprek over het terugbetalen van servicekosten aan consumenten bij een geannuleerd evenement. Nu gebeurt dat in de regel niet, ten onrechte aldus de Consumentenbond.