Ticketleed
Er gaat veel mis in het land van de online ticketverkoop. Heb jij ook 3 keer zoveel betaald voor een ticket als andere concertbezoekers? Was bij de ingang opeens je kaartje niet geldig of heb je je kaartjes zelfs helemaal nooit gekregen? Laat het ons weten. Wij hebben jouw hulp nodig bij het opsporen van ticketleed.
Probleem
De markt voor evenementenkaartjes is schimmig. Consumenten betalen vaak te veel voor hun tickets.
Doel
Consumenten moeten weten bij wie ze hun ticket kopen en betalen een eerlijke prijs.
Jij
Kunt ons helpen door jouw ervaringen met ticketverkopers hier te delen.
Meld jouw ervaring hier
Tot nu toe
-
Artikel | 27 januari 2020
Ergernissen bij tickets kopen
Eén op de 6 kopers van kaartjes van voorstellingen, sportwedstrijden en festivals heeft in de afgelopen 12 maanden 'gedoe' gehad. Zie de top 5 van ergernissen van de 830 mensen die onze enquête hebben ingevuld. En tips hoe je die ergernissen kunt voorkomen.
-
Actie gestart | 10 september 2019
Opening meldpunt Ticketleed
Wij zijn erg benieuwd wat voor ticketleed er nog meer is in Nederland rondom de verkoop en doorverkoop van evenementen tickets. Daarom openen we een meldpunt zodat we de problemen duidelijk in kaart kunnen brengen.
-
Actie Hoogtepunt | 21 augustus 2019
Succes: Ticketmaster betaalt servicekosten terug
Na enig aandringen betaalt Ticketmaster voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten. Wij zijn erg blij met dit succes!
-
Nieuws | 30 juli 2019
Consumentenbond spreekt Ticketmaster aan
De Consumentenbond is met Ticketmaster in gesprek over het terugbetalen van servicekosten aan consumenten bij een geannuleerd evenement. Nu gebeurt dat in de regel niet, ten onrechte aldus de Consumentenbond.