icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

ASR komt gedupeerden nog niet tegemoet

Verzekeraar ASR is consumenten die zijn gedupeerd door een woekerpolis genaamd Waerdye nog niet tegemoet gekomen. De Consumentenbond heeft ASR gevraagd om alle klanten met zo'n woekerpolis een redelijke compensatie te geven en niet alleen een kleine groep in het geheim. ASR is tot op heden niet op deze eis ingegaan. 

   Gepubliceerd op:16 juni 2016

Demonstratie bij ASR

De Consumentenbond heeft in april met een groep van 100 klanten bij het hoofdkantoor van ASR gedemonstreerd om een rechtvaardige behandeling te eisen. Bekijk in deze video hoe Bart Combée, directeur Consumentenbond, het woord voert namens de gedupeerde klanten en hoe een vertegenwoordiger van ASR daarop reageert.

Oproep aan minister Dijsselbloem

ASR heeft daarmee ook nog geen gevolg gegeven aan de oproep die de minister van Financiën aan ASR heeft gedaan. Dijsselbloem zei dat verzekeraars transparant moeten zijn over de inhoud van geheime schikkingen en vindt het belangrijk dat gelijke gevallen gelijk worden behandeld. Maar hoewel de Nederlandse Staat nog steeds de meerderheid van de aandelen heeft in ASR, heeft ASR tot nu toe geen gevolg gegeven aan de oproep van de minister. 

Gesprekken met ASR

ASR heeft de Consumentenbond na de demonstratie uitgenodigd voor een gesprek. Er hebben inmiddels 3 gesprekken plaatsgevonden. Het is niet te zeggen of deze gesprekken ergens toe zullen leiden.

Actie gaat door: aanmelden kan nog steeds

De actie van de Consumentenbond gaat door. We zijn volop bezig met het maken van een dagvaarding om een collectieve rechtszaak tegen ASR te beginnen. Als je een Waerdye-verzekering van ASR hebt (of hebt gehad) kun je je nog steeds bij onze actie aanmelden. Over het vervolg van de actie houden wij je op de hoogte.

Lees ook: