icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Nationale-Nederlanden moet betalen voor woekerpolis

Nieuws|Nationale-Nederlanden moet een klant de kosten voor het afsluiten van zijn woekerpolis terugbetalen. Dat heeft de Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) besloten. Dankzij deze uitspraak kunnen ook andere gedupeerden compensatie eisen.

Kirsten van Loon

Kirsten van Loon , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:23 juni 2017


Eerste kosten

Wat is er aan de hand? Bij het afsluiten van de woekerpolissen heeft Nationale-Nederlanden niet duidelijk gemaakt dat er kosten werden ingehouden en hoe hoog die waren. Omdat dat niet gebeurd is, mochten de kosten niet in rekening worden gebracht. Nationale-Nederlanden moet deze zogenoemde ‘eerste kosten’ volgens het Kifid terugbetalen.

Deze uitspraak van 22 juni kan grote gevolgen hebben voor Nationale-Nederlanden en andere verzekeraars die woekerpolissen verkochten, want ook andere gedupeerden kunnen nu compensatie eisen.

Collectieve rechtszaak

Deze uitspraak geeft ook de collectieve rechtszaak die Consumentenbond voert tegen Nationale-Nederlanden een flinke steun in de rug. Steun ons en meld je aan voor de actie 'Compenseer ons eerlijk!'. Wij houden je dan op de hoogte van onze vorderingen in de rechtszaak.

Bron: Uitspraak Kifid

Lees meer: