icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Meer eerste indrukken

Meer eerste indrukken

Meer eerste indrukken

Opel Ampera

Eerste indruk|Is de Opel Ampera gewoon de zóveelste elektrische auto? Nee, want hij omzeilt het grote nadeel van puur elektrische auto's: de angst om met een lege accu te stranden. De Ampera heeft daarvoor een zogenoemde 'range extender', dat is een kleine benzinemotor die al rijdend de accu bijlaadt.

Ronald Kamp

Ronald Kamp , Expert Auto, Fiets & Reizen Gepubliceerd op:4 juli 2011


Merk Opel

Richtprijs € 42.900 (vanafprijs)


Type Ampera


opelam1

Let op!

Je bent niet akkoord gegaan met ons cookiebeleid. Hierdoor kun je op onze website nu geen video's bekijken. Wil je toch de video bekijken, verwijder dan je cookies en ga akkoord met ons cookiebeleid.


Onze ervaring met de Opel Ampera

 

Opel is de eerste autofabrikant die tussen de plug-in hybrides - de Toyota Prius zal de eerste hybride auto worden die ook aan de stekker 'plug-in' kan worden opgeladen - en puur elektrische auto's in gaat zitten. Door het bijplaatsen van een klein benzinemotortje kun je de angst om met lege accu's te komen staan overboord zetten. 

Wat viel ons op?

  • Met een instapprijs van 43 mille is hij voor de meeste particulieren nog minder interessant;
  • Juist de zakelijke rijder gaat bij zijn baas om een Ampera hengelen. De argumenten: voor het grootste deel elektrisch rijden (als de baas de stroom tenminste betaalt) en 0% bijtelling;
  • De Ampera heeft goede rijeigenschappen en prestaties, alleen de binnenruimte achterin valt wat tegen door het lage dak en de dikke middentunnel waar de accu's in zitten. Daarom is het ook slechts een 4-zitter en geen reguliere 5-zitter.

Kijk op het Youtubekanaal van de Consumentenbond naar bewegende beelden van de Opel Ampera, of klik op de afbeelding.