icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Ditzo autoverzekering


Ditzo-autoverzekering

Totaalscore

64 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
64 reviews

Aad

10 januari 2019

Ditzo beloont vanaf 2 autoverzekeringen met 10 % korting op elke polis. Echter, met overschrijven van een andere auto kom ik er achter dat dit bij mij nimmer is toegekend, alhoewel 2 auto's verzekerd vanaf 2015. “Vreemd, maar het staat bij u niet aan" kreeg ik als reactie van de behandelaar. Vervolgens: “Ik pas het gelijk aan”. Op de vraag over eventuele restitutie van naar mijns inziens onterecht geïnde premies ( te hoog ) kreeg ik geen antwoord. Na maar liefst 50 !! dagen en herhaaldelijk informeren komt er eindelijk mondeling antwoord van klantenservice. Op mijn vraag waarom dit niet automatisch wordt toegepast zegt hij het volgende: Als u meerdere auto`s bij Ditzo hebt verzekerd moet u ZELF bellen en aangeven. Vanaf dat moment wordt de 10% gehanteerd en de polissen aangepast naar de lagere premie. Dit wordt NIET automatisch in werking gesteld. Eea is via mail bevestigd. Letterlijk “daarom is er verder geen restitutie mogelijk".Dit kan zo in de rubriek “Stekeligheden” .


Ing

20 december 2018

Ik heb bij de Ditzo naast een autoverzekering ook een zorgverzekering en kreeg een berichtje dat ik zodoende in aanmerking kom voor korting. Bij het activeren van de actie meteen mijn gegevens bij beide verzekeringen nagekeken aangezien ik in maart gescheiden ben. De zorgverzekering was idd. aangepast de autoverzekering echter niet hoewel ik in juli al wel een kopie van mijn identiteitsbewijs opgestuurd had. Geappt, maar geen antwoord. Gechat en ja de post was zeker niet goed aangekomen? En op mijn vraag of ze de gegevens van de zorgverzekering niet konden gebruiken aangezien dit officieel gaat (via DiGiD). Maar nee dat mocht niet … Nee, mag niet: wet op de privacy. Hoezo wet op de privacy … hoe kunnen ze dan korting aanbieden op 2 verschillende namen? De schijn ophouden noem ik zoiets. Autoverzekering ga ik dus opzeggen. Stap wrs. over naar prepaid van NN i.v.m. de weinige aantal km. dat ik jaarlijks rijd.


John

16 september 2018

Ik had al een tiental jaren de auto verzekering bij Ditzo. Tot volle tevredenheid. Totdat ik in augustus 2018 een nieuwe auto kocht. Het kenteken was niet bekend bij Ditzo. Bij andere verzekeraars wel ! Ook bij vergelijkingssites was het kenteken bekend. Echter: Ditzo kon mij niet helpen. Geen enkele moeite werd er gedaan om het probleem, dat bij Ditzo lag, op te lossen. Standaard antwoord: "Probeer het morgen nog eens". Na twee dagen nog steeds geen resultaat. Noodgedwongen, om niet onverzekerd rond te rijden, heb ik Ditzo omgeruild voor een andere verzekeraar. Mijn ervaring: Zeer slechte service.


Tom

2 augustus 2018

Het blijkt niet mogelijk te zijn om een nieuwe auto bij Ditzo te verzekeren. Bij de dealer is de auto netjes op naam gezet (in de systemen van het RDW). Daarna wilde ik online mijn nieuwe auto verzekeren, maar de auto was niet bekend in het systeem van Ditzo. Medewerker van Ditzo gaf via de chat te kennen dat dit tot enkele dagen kan duren! Aangezien je niet onverzekerd mag (en wilt) rondrijden heb ik de verzekering maar elders afgesloten. Een dag later nogmaals online gekeken bij Ditzo en de auto was nog steeds onbekend!


Ellen

17 juni 2018

De website gaf bij het afsluiten van de autoverzekering een foutmelding. Nog een keer geprobeerd met het gevolg dat ik twee autopremies had. Opzeggen kon pas over een jaar. Ik kon het niet annuleren. Telefonisch was Ditzo niet bereikbaar. Ik kon voor de week erop pas een afspraak aanvragen. Uiteindelijk via de app kunnen opzeggen. Bij het ontvangen van mijn poli blad is de premie € 1,22 per maand duurder dan op de website staat. Twee dagen na mijn app kreeg ik bericht terug dat de premies dagelijks aangepast worden, vandaar het prijsverschil. Dit klopt bij mij niet. Ik heb op de website gekeken en direct afgesloten en ook twee dagen later staat het oorspronkelijke, goedkopere bedrag op de website. Ik voel mij misleid.